Auteur |
Bericht |
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
911 (964) carrera 4, 1992
Zijn er mensen met een c4 die problemen in de 4wd hebben gehad?
|
30 okt 2003 13:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Verklaar je nader Doel je op specifieke problemen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 okt 2003 22:16 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
klapperend geluid in de vooraandrijving, waarschijnlijk rechtsvoor maar dat weet ik nog niet precies. Het is ook niet het vliegwiel.
Laatst bijgewerkt door wjkranendonk op 03 nov 2003 14:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 okt 2003 9:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, deze problemen ken ik gelukkig (nog ) niet
Wel waren bij aanschaf de keerringen van het differntieel voor lek en moesten worden vervangen. Overigens komen problemen met het 4wd systeem zelden voor volgens diverse Porsche-specialisten
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2003 12:43 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Ben ook benieuwd naar de bandenmaten op jullie C4.
|
03 nov 2003 18:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Standaard, wel 17": 205/50 voor en 255/40 achter. Volgens mij valt hiermee niet veel te halen . Merk en type band kunnen wel veel doen, afhankelijk van hoe/waar je de auto wilt gebruiken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 nov 2003 23:01 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zo'n groot verschil tussen voor en achter? Hoe werkt het 4-wiel aandrijving van Porsche eigenlijk?
Standaard alles achter, en bij gebrek aan grip power naar voor? Of standaard verdeling?
SJips, nog veel te leren Pascal
|
03 nov 2003 23:08 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad PaSCal, maar lees "de bijbel" van Peter Morgan en je hebt antwoord op de meeste vragen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 nov 2003 23:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, staat daar natuurlijk ook in ja ... Ik heb die bijbel tot nu toe alleen gebruikt voor SC en 3.2 gerelateerde zaken
Ja meneer, zal lezen meneer...
|
04 nov 2003 9:32 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Verdeling standaard rond de 70/30 !!! Het staat dus nooit volledig 'uit' op de voorwielen.
|
04 nov 2003 10:40 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Ik heb het volgende probleem nu: De aandrijving klappert bij rijden over de wat mindere wegen (dus binnen de beb. kom). Op de rijksweg is er niets aan de hand, althans dan hoor ik het niet. Wel merk ik dan dat de auto wat schokkerig afremt als je gas los laat. Tevens met schakelen aan de sper knop (stilstaand) schokt de auto een beetje en hoor ik datzelfde geluid. Heeft er vast mee te maken. Iemand ideeën over de oorzaak/oplossing hiervan?????
Laatst bijgewerkt door wjkranendonk op 17 aug 2005 12:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 nov 2003 12:47 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Is het voornamelijk bij het optrekken of ook bij constante snelheid? Wordt het tijdens bochten heftiger?
|
06 nov 2003 12:52 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Bij optrekken en bochten, niet bij const. snelheid.
|
06 nov 2003 12:59 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Ik heb eens zo'n zelfde geval gehad. Het was toen een kapotte aandrijfas. De versnellingspook ging behoorlijk trillen/schokken. Ik zou gelijk naar de garage gaan en even naar je aandrijfassen laten kijken.
Misschien dat Jeroen914 zo online komt en dit kan bevestigen. Hij weet een stuk meer dan ik.
Groeten,
SharkS4
|
06 nov 2003 13:03 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
achter zaten ze vast, dus geen horizontale speling mogelijk. Deze zijn vervangen, maar was dus niet de oorzaak. Nu denk ik aan aandrijfassen vóór of het sper, vanwege de overeenkomsten in dat geluid en de schok bij sperschakeling.
|
06 nov 2003 13:06 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Op het prikbord leest Erwin van Renntech frequent mee en geeft zeer uitgebreid antwoord op voorgelegde problemen Misschien daar ook even je vraag posten ..... en WIJ Erwin attent (warm ) maken voor het forum
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 nov 2003 13:58 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Eric, merk jij iets als je aan de sper knop draait? Ik bedoel dus iets van schokken ofzo.
|
06 nov 2003 14:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heb eerlijk gezegd de knop nog nooit gebruikt, maar ik ga het voor je proberen en laat het weten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 nov 2003 15:37 |
|
|
John
Cayenne
|
De ervaring die ik persoonlijk heb met een 4wd is het gevoel nl. "veiligheid en vertrouwen", want als niet racer moet ik het van de techniek hebben en niet van mijn drift capaciteit.
|
07 nov 2003 17:25 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
4wd betekent in mijn woordenboek vier-wiel-drift
maar alle geheid op een stokkie... porsche was achteraf toch niet zo te spreken over het 4wd systeem van de 964
Dat in de 993 is ernstig vereenvoudigd
gr.
Jeroen
|
07 nov 2003 18:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ze hadden gewoon het complete systeem, zonder aanpassingen, van de 959 moeten monteren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 nov 2003 21:20 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zuiver rijden is moeilijker.
Hebben ze zeker verteld op de Drivers Academy.
Af en toe eens karten, kun je zien hoeveel de stoere drifters achter je blijven
|
07 nov 2003 23:54 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ahhhh.... d'r gaat niks boven een fraai gecontroleerde 4 wiel drift
Met je grote teen de balans vinden tussen onder en overstuur terwijl je vloeiend over de volle breedte van het asvalt glijdt
Je krijgt spontaan medelijden met moderne porschisten
Bruxelles (Spa-Francourchamps) 180 graden naar rechts off camber...
DAAR krijg je nou een ECHTE perma-grin van, daar kan geen enkele 600pk recht uit lancering tegen op
Dat is overigens alleen spectaculair voor de bestuurder, want een buitenstaander ziet en merkt er niks van (misschien wat banden geknars)
Ennûh... zuiver rijden? Moet je m'n drie-tweetje in huidige afstelling eens proberen. Dan leer je wel zuiver rijden
gr.
Jeroen
|
08 nov 2003 2:40 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ha Jeroen, als je ooit eens in een Caterham Super Seven hebt gereden.
Specs.
170pk op 430kg.
Dan weet je wel wat er gebeurt als je niet zuiver rijdt.
Hier kan qua handling bijna geen enkele auto tegenop.
Incluis Porsche,Ferrari en ander superspul
Op het circuit rij je met zo'n ding rondjes om elke auto.
Alleen elke fout en je draait in de rondte,
nadeel niets voor dagelijks gebruik.
Ik heb zo'n ding 2.5 jaar gehad , kicken een superbike op 4 wielen.
|
08 nov 2003 13:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
WJ ,
Zojuist even de "tractieschakelaar" geprobeerd: behalve dat het lampje bij de schakelaar gaat knipperen hoor of voel ik niets (zou het wel werken ).
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2003 18:32 |
|
|