Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:40

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
18" Pilot Sport 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
Ik wil dit even rechtzetten, ik kan uit eerste hand vertellen, dat de rijstijl van dirkie voorbeeldig is. Geen gein, ik wou dat iedereen zo reed. Niet alleen in een Porsche!.... (buiten het ietsje te hard rijden, maar niet meer dan 140-145 ofzo)...

De uitschieters met donutjes enzo, da's gewoon leuk, dat moet iedereen es doen, maar qua "normaal onderweg" gedrag is het voorbeeldig... Niet onnodig (on onkundig!) hard waar je niet bekend bent/ waar het niet kan..

Bravo dirkie!

Rechtzetten ..... of krom :roll: :wink:
Rijstijl was niet aan de orde ..... ongetwijfeld "goed" met zijn ervaring ;), maar voorbeeldig :? ..... Dirkie de Afbeelding ..... Afbeelding

Laten we het er op houden dat Dirkie gebruik maakt van de mogelijkheden die de Porsche biedt ..... en deze nog wat ruimer (heeft ge)maakt :lol:.
"Buiten het ietsje te hard rijden, maar niet meer dan 140-145 ofzo" ..... tja, samen met een SC ;) , maar anders .....

dirkie schreef:
deze avond (vrijdag) rustig op de snelweg E19 Antwerpen Brussel met de 964 ... 150 km/u op het linkse rijvak ... gemoedelijk ... opeens ...duitse nummerplaat ... Audisnuit in mn kont ... heel beschaafd opzij ... komt me een mooie A6 Avant me voorbij gezoefd ... wat verderop werden we opgehouden door andere linksrijders ... zag de blik van de Duitse Audibestuurder me aankijken in zen achteruitkijkspiegel ... De achterklep van de Audi was anoniem ... merkte wel dat de wielen een oversized formaat hadden ... en dat er nogwel wat met de Audi aan de hand was qua uiterlijk ... vrij druk op de weg ...dus niet echt de tijd om zorgvuldig alles te bestuderen ... de weg voor ons komt vrij over een vrij respectabele afstand (lees dik 1km) ...
De Audi trekt op ... ik duw t gas erop ... ik schakelde naar 4 ... pedaal tot bijna in de kofferbak ... razendsnel naar 5 ... opnieuw pedaal tot in de kofferbak ... op tijd van goed 5 seconden was ik niet meer in staat de nummerplaat te lezen ... IK LEEK STIL TE STAAN ... mijn teller op dik 230 ... Audi had goed 200 a 300 meter voorsprong ... ik voelde me heeeel klein in men Porsche ... :shock: :shock:

dirkie schreef:
heyyy,

ja hoor ... heeeeele leuken dingen meegemaakt ... de max was een BMW 750IL .... jammer dat ie begrensd is ... bij 260 op de teller ging ie langzaam weg ... hebbe toch dik 20 minuten elkaar het leven aangenaam gemaakt :lol:

Heb 770km afgelegd ... en bijna 2 tanken leeggereden ... hoeft het verdere uitleg ... :?:

heb op de GPS 264 gehaald ... teller zag ik niet op dat ogenblik ... had het gevoel nog wel een paar streepjes bij te kunnen ... zat nog niet echt volledig op de plank :shock:

Dat zijn echt topweekend's voor mij ... dat is genieten op niveau 10 :!: :!:

..... :^:

15 maart 2004 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ik heb zaterdag toch af en toe de 250 aangetikt, en dat heeft Dirkie toch zeker en vast ook wel gehaald.
Da's die ene uitschieter geweest.. :lol: :lol:

15 maart 2004 18:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
pfffffffffffffffffffffffffffff

15 maart 2004 19:23
Profiel
Bericht 
Dus echt rustig gereden :?:

15 maart 2004 19:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Dirk,

Ik kan op dit moment maar een ding zeggen, en das rijden met de Porsche waar die voor gemaakt is, nl sportief rijden, letterlijk en figuurlijk, vooral dat laatste willen Porschisten nogal is vergeten.

Om on topic te blijven Dirk, gister in Lelystad nog gebabbeld met Jaap en die adviseerd toch nog steeds Michelins onder je Porsche en hij kan het weten, vooral Michelin is een combi van sportief en comfort.

De conti's zijn ook beste banden dus kiezen uit deze twee zou ik doen, of Franse of Duitse rubbers alhoewel op zijn Frans :wink: , zonder dollen ik heb onder Porsches alleen maar ervaring met Bridgestone's (helaas) en Conti's.
De laatste beginnen nu toch wel wat slijtage te laten zien na krap 15k, mijn keus zou op dit moment Michelin zijn.

Afbeelding
Pilot SPORT PS2 295/30 ZR18 98Y EL Velgbescherming, N2

15 maart 2004 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
EriC4C schreef:
Oakie schreef:
Dirkie, wat is-t eigenlijk geworden. Mich of Toyo? Ben zelf weer helemaal blij, want rijd nu weer *met* profiel achterop.
Glijdt wat minder in de bochten :wink:

Oakie, wat heb jij laten monteren :?: (Michelin Pilot Sport?) ..... en waarom :?: (omdat er voor ook Michelin op ligt en deze nog niet aan vervanging toe waren?)

:lol: Was dit draadje ff kwijt... 'k heb idd Michelin Pilot Sport laten monteren, zit voor ook en is daar nog redelijk.
Heb me alleen wel laten tillen zeg :shock: , dom, dom, dom. DNW (dat... nooit... weer...) :!:

ErikE

21 apr 2004 23:58
Profiel Twitter 
Moderator
PF #18
Bericht 
ErikE schreef:
EriC4C schreef:
Oakie, wat heb jij laten monteren :?: (Michelin Pilot Sport?) ..... en waarom :?: (omdat er voor ook Michelin op ligt en deze nog niet aan vervanging toe waren?)

:lol: Was dit draadje ff kwijt... 'k heb idd Michelin Pilot Sport laten monteren, zit voor ook en is daar nog redelijk.
Heb me alleen wel laten tillen zeg :shock: , dom, dom, dom. DNW (dat... nooit... weer...) :!:

ErikE

Zijn dan wel (ook nog :roll: ) Pilot Sport banden van het "oude" type ..... de nieuwe Pilot Sport band is (nog?) niet in 255/40-17 leverbaar! (ook niet in 205/50-17)

Afbeelding

22 apr 2004 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
na 5 mei party zitten ze er bij mij ook onder de Mich's ... ben benieuwd ...

Dirk
:wink:

23 apr 2004 6:38
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
EriC4C schreef:
Zijn dan wel (ook nog :roll: ) Pilot Sport banden van het "oude" type ..... de nieuwe Pilot Sport band is (nog?) niet in 255/40-17 leverbaar! (ook niet in 205/50-17)

Afbeelding

O, is dát waar die rubberkruimels vanaf komen dan :) .
Was allemaal overigens via Car-Care. Was de reden dat ik eerder 'es voorzichtig polste hoe anderen hier ervaringen hebben. Ik ga er iig niet weer heen, want hield aan de hele beurt een erg slecht gevoel over....
(de bandjes rollen overigens prima)

23 apr 2004 17:07
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
Deel het verhaal achter dat slechte gevoel eens met ons? Ik zat nl. net te kijken naar iets in de buurt... (Pon te duur, Motron prettig maar wel een eindje weg, Renntech prettig maar nog verder weg...) :cry:

23 apr 2004 18:41
Profiel
PorscheForum Junkie
regio Waterland
Bericht 
horn schreef:
Deel het verhaal achter dat slechte gevoel eens met ons? Ik zat nl. net te kijken naar iets in de buurt... (Pon te duur, Motron prettig maar wel een eindje weg, Renntech prettig maar nog verder weg...) :cry:

Sorry voor late reactie, Horn; we hebben tussendoor nl. "even" een zoon gekregen...

Ik heb me in december (na aanschaf 964 C4) gemeld bij Car-Care voor een "intake", om (nog eens) bevestiging te krijgen dat ik een goede heb gekocht. Tijdens dit bezoek komen we overeen de achterbanden te gaan vervangen, en men zal een goed prijsje maken. Het hele verhaal voert te ver (en ik zou er weer om uit mijn vel springen), maar ik kreeg na een week( :!: ) fijntjes te horen dat de rekening voor de checkup en twee nieuwe achterbanden EUR 1600 bedroeg!! Zónder - zoals wel afgesproken - telefonetisch contact op te nemen over eventuele "andere zaken". Men heeft o.a. zonder noodzaak (want in september 2003 gebeurd) de motorolie, ruitenwissers (waren nog nieuw!), vloeistoffen e.d. ongevraagd vervangen. Bovendien zag de auto er uit als een beest, ongewassen en met overal rubberspray op lak en targabeugel. Voor dat geld hadden ze 'em wel even mogen wassen. Kortom: teleurstellend :!: Niet mijn toko, zul je begrijpen. Ik ben (weer) bij Hans Bos en zijn compaan Rob (ex-Apoint monteur en nu voor zichzelf begonnen)

30 apr 2004 0:04
Profiel Twitter 
Bericht 
Allereerst gefeliciteerd met de aanwinst,
Wat betreft de andere "aanwinst",
betekent dus dat je het extra onnodige( mondelinge overeenkomst) niet had hoeven te betalen.
Heet niet voor niets "Car Care".
Eventuele klanten van dit forum die dit lezen blijven nu dus weg.
Kost meer als €1600.
Schandalig gedrag.

30 apr 2004 0:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ErikE schreef:
Sorry voor late reactie, Horn; we hebben tussendoor nl. "even" een zoon gekregen...

Nou, daar hoef je dus geen sorry voor te zeggen! Lijkt me een goede reden. Van harte gefeliciteerd! Car Care dus niet. Hoorde er nl. wel goede berichten over.

30 apr 2004 0:16
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
ErikE schreef:
we hebben tussendoor nl. "even" een zoon gekregen...

GEFELICITEERD !!! ..... een "eikeltje" erbij :!: :mrgreen:;):mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding

30 apr 2004 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
ErikE schreef:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

30 apr 2004 19:30
Profiel
PorscheForum Rookie
denhaag
Bericht 
ik lees hier niks over wat er onder een boxster past of goed is heeft iemand enig idee ??? of ervaring mee

30 okt 2005 23:12
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Inmiddels met veel merken banden "kennisgemaakt" . Onder de Boxster had ik Michelins, naar volle tevredenheid!

31 okt 2005 0:47
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Hans Scholten schreef:
ik lees hier niks over wat er onder een boxster past of goed is heeft iemand enig idee ??? of ervaring mee

Dit is wel erg weinig info. Wat zoek JIJ in een band? Ga je er mee naar het circuit. Is het een mooi weer auto. Vind je comfort belangrijk, of prestaties...

Er is niet zoiets als een beste band. Er zijn een aantal goede en ieder heeft specifieke kwaliteiten.

31 okt 2005 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik denk dat een circuitbeest hier geen bandeninformatie zal halen :?:
Ik had conti sportcontact en michelin's eronder,
en was van beiden heel tevreden bij een sportieve rijstijl op de openbare weg. Zelfs in de regen, zolang het profiel er was .

01 nov 2005 19:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3