Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 21:49

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Klep van cabriodak boxster opent niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Klep van cabriodak boxster opent niet
Hallo allemaal . Ben al enkele uren aan het googelen maar zonder resultaat . Ik had een afgebroken plastic kopje op de stang die de cabriokap bedient . Ik had alle stangetjes losgemaakt en zo de kap terug dichtgelegd met het deksel los . Nu heb ik al een deel terug aangesloten ( deksel ) maar ben zo stom geweest van niet alles ineens er terug aan te hangen . Ik heb nu de kap terug dichtgedaan manueel dan toch en de afdekplaat elektrisch . Nu heb ik het volgende probleem , klep gaat niet meer open . Als ik de handrem optrek , dak losmaak en dan probeer de kap te openen hoor ik enkel even een klik en de afdekplaat komt niet omhoog . Is er ergens een handbediening voor de afdekplaat , zoniet hoe krijg ik deze dan open . Ik denk dat alles werkt zoals het hoort , doch slot van afdekplaat opent niet . Hoe kan ik dit oplossen ?? Heeft iemand van jullie hier ervaring met ?

30 mei 2014 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Klep van cabriodak boxster opent niet
is het deksel echt helemaal dicht?
gaan de ramen wel een eindje naar beneden?
als je met je vinger in het gat van de central latch duwt, hoor je dan een klikje en weer eentje wanneer je de druk op het kleine plaatje mindert?
brandt het lampje van de handrem op het dashbord ?

30 mei 2014 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi
Klep is helemaal dicht doch lampje in dashbord blijft branden . Lampje van de handrem brandt , de ruiten gaan een drietal cm naar beneden als ik de kap ontgrendel . Opengaan kan ze niet want deze stangetjes hangen er niet aan maar kofferklep ontgrendelt niet en kan deze ook manueel niks bewegen . Helpt u dit om de storing te lokaliseren ? Alvast bedankt hoor . Het plaatje voel ik klikken , maar is geen elektrische klik als u dat wil zeggen .

30 mei 2014 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Schakelaar van dak denk ik ok want bij openen gaan de ramen enkele cm naar beneden

30 mei 2014 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
in de central latch moet je een micro switch horen klikken. is dit niet dan denkt het systeem dat de klem nog dicht is terwijl je die al ontgrendeld had. dit is één mogelijke reden die vaker oorzaak is wanneer de softtop lange tijd niet open is geweest. met een kleine schroevendraaier kan je het klepje binnenin 2mm naar buiten forceren wat al voldoende is om een klik te horen.

dat het lampje op je dashbord nog brandt omdat zogezegd je dak nog niet helemaal gesloten is, wordt oa aangestuurd door een andere micro switch die vlakbij je 3de remlicht zit.
Afbeelding

kan je vertellen welke koppeling of kogelgewricht je nu eigenlijk hebt losgemaakt en welke niet?
http://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/71-BODY-Convertible_Top_Repair/images_med/Pic2.jpg

eventueel kan ik je een deel van het werkplaatshandboek mbt de softtop per email doorsturen. van welk bouwjaar is jouw auto?

30 mei 2014 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
In de central latch hoor ik inderdaad de microswitch klikken , op dat moment gaan de ruiten een stuk omlaag . Moet ik dit dan even forceren of is de werking correct vermits de ruiten zakken ? Aan die andere microswitch kan ik momenteel ni aan vermits de klep niet opent . Hetgeen er momenteel niet aan hangt is het verstelbare stangetje met de plastic klik koppeling , is aan beide zijden gedemonteerd . Als het niet te moeilijk is zou ik het ten zeerste op prijs stellen moest je het gedeelte van de softtop kunnen doorsturen . Mijn Boxster is van 1997 . In elk geval al bedankt voor de gedane moeite .

30 mei 2014 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
de micro switch in de central latch werkt dan zoals het hoort, daar verder niks forceren.
je zou toch eens wat druk moeten zetten op de afdekplaat ter hoogte van het derde remlicht en kijken of dan het controlelampje op je dash uit gaat. kan een kwestie van 1mm zijn.
zodra ik je emailadres ontvangen heb stuur ik je het deel van het werkplaatshandboek door.

30 mei 2014 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb geprobeerd om een beetje druk te zetten ter hoogte van derde remlicht , had geen resultaat . Ga dit morgen nog eens proberen . Is dit ook tevens een vergrendeling die eventueel niet loskomt en hoe kan ik dat dan openen ?

30 mei 2014 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch nu nog even gaan proberen , jammer genoeg niks gekort :pale:

30 mei 2014 21:39
Profiel
PorscheForum Junkie
beetle1 schreef:
Heb geprobeerd om een beetje druk te zetten ter hoogte van derde remlicht , had geen resultaat . Ga dit morgen nog eens proberen . Is dit ook tevens een vergrendeling die eventueel niet loskomt en hoe kan ik dat dan openen ?

neen daar zit geen vergrendeling, gewoon een sleepcontact dat de motor (en lampje op dash) uitschakelt zodra de afdekklep diep genoeg 'ingetrokken' is.

30 mei 2014 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
de dropbox-link voor 'deel 6' v/h werkplaatshandboek die ik je had gemaild staat nu online en is beschikbaar voor download.

30 mei 2014 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Alvast bedankt :res:

30 mei 2014 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Deksel ( van cabriokap ) is terug open . Langs binnenzijde van de auto de spankabels van de kap losgemaakt en dan de borgclipsen van de gelijdingsstangen verwijderd . Verdere werken , elektrische motor van onder de afdekplaat plus switch uitgemeten dit is ok doch de switch geeft geen eindmelding in dashbord alhoewel ze juist functioneert . De spoiler krijgt ook geen eindmelding ni meer , lampje in dashboard blijft ook branden . Op zoek naar deze fout . Ik zal de schema's eens raadplegen en verder uitmeten . Indien iemand dit probleem al heeft gehad hoor ik het graag . Wordt vervolgd ..... :?:

31 mei 2014 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
een linkje naar het handboek mbt de werking van de achterspoiler vind je hier

31 mei 2014 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Thanks !!! :)

31 mei 2014 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
:bang:
Nieuwe stangetjes met plastiek kopjes geplaatst alles terug aangesloten en dan de TEST . Joepie de kap gaat open . Nu wil ik ze terug dichtdoen en weer dezelfde miserie als daarvoor . één voordeel , de kap ligt nu open en ik kan zien dat mijn nieuwe stangetjes naar de kl..... zijn allebei terug volledig verplooid . Alles zat onder grote spanning want loskoppelen van de kogelgewrichten ging gepaard met een goeie knal !!!
Dus open alles normaal en dicht niks ni meer , nochtans alles volgens manual juist geplaatst denk ik . Waarom ....... :scratch: ik toch .

06 jun 2014 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
als je bijv. de kogelkopjes volledig op de schroefdraad gemonteerd hebt komt de zaak op een gegeven moment idd onder grote spanning staan.
goede raad komt steeds te laat, maar je had beter de kabels uit de centrale motor losgekoppeld en eerst manueel de zaak op/dicht gedaan. dan voel je meteen op welk moment er weerstand optreedt.
normaal zijn het niet de stangetjes die plooien maar de kogelkopjes die breken. dit is de bewuste zwakke schakel in het daksysteem om ernstige schade (lees hoge kosten) te voorkomen aan het dakchassis.

Laatst bijgewerkt door dpRide op 06 jun 2014 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jun 2014 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Ga twee nieuwe stangetjes bestellen en nu ga ik de kapotte tijdelijk rechtwringen om te testen ( met kabels uit de motor ) . Morgen of zondag een update :salut:
Nieuwe stangetjes komen morgen binnen ...

06 jun 2014 21:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]