Auteur |
Bericht |
VictorR
|
911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Iemand die me een tip kan geven hoe ik mijn stationair toerental stabiel kan krijgen bij warme motor van mijn 911 3.2 uit 1984. Idle / Stationair klep en DME (motor electronica met flow sensor) is reeds uitgewisseld en maakt geen verschil. Lekkage gezocht met remmenreiniger en de slangen nagelopen en kan geen vacuüm lek traceren. Ik ben radeloos en benieuwd of iemand me nog op een goed spoor kan zetten.
|
15 jun 2014 15:38 |
|
|
VictorR
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Ben er achter gekomen dat als ik de rembekrachtiging vacuüm leiding los trek hij stationair langer stabiel is. Als de temperatuur verder op gaat lopen gaat hij weer hoog en laag toerental draaien.
|
15 jun 2014 16:06 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
had ik ook paul geeris in heeze ondekte dat de lucht massameter stuk was en loopt weer perfect
|
15 jun 2014 17:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
zagen. bekende kwaal. bij mij ook lmm.
_________________________________________ oud is beter
|
15 jun 2014 18:56 |
|
|
VictorR
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Bedankt voor jullie reactie! LMM is reeds uitgewisseld geweest en maakte helaas geen verschil.
|
15 jun 2014 20:57 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Bekabeling lmm ergens niet onderbroken?
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
15 jun 2014 21:04 |
|
|
VictorR
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Bedrading lijkt ook niet onderbroken. Iemand ervaring met cilinderkopsensor of kan dat geen invloed hebben.
|
16 jun 2014 18:33 |
|
|
VictorR
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Heb toerental opnieuw afgesteld en hij loopt prima stationair als ik de rembekrachtiging vacuumleiding er af trek. Met bekrachtiging blijft iet op en neer pendelen bij warm stationair. Lijkt wel of ie ergens te weinig lucht vandaan kan trekken (carter ventilatie?). Vooralsnog gewoon zonder rembekrachtiging genieten dan maar.
|
12 jul 2014 14:43 |
|
|
Mennoo
Haarlem
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
hmm ik heb hetzelfde probleem.
Als ik de oliedop van de vulhals haal loopt de motor stationair mooi stabiel.
iemand een idee?
_________________________________________ Porsche 3.2 1984 BMW 116 2011
|
12 okt 2014 20:24 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Lijkt mij op een te hoge carterdruk. kijk eens naar de 2 slangen achter de olie vulhals. een ervan zit op een luchtomloop ventiel, haal die eens los. Als hij dan beter loopt kan dat ventiel stuk zijn.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 okt 2014 18:58 |
|
|
VictorR
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Mennoo ik hoor graag of het bij jouw de slang achter de vulhals met ventiel betreft. Bij mij loopt hij nu met rembekrachtiging slang erop redelijk maar nog niet perfect. (ik had de stationair toerental opnieuw afgesteld en dat hielp deels)
|
13 okt 2014 20:04 |
|
|
Mennoo
Haarlem
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Heb afgelopen week de ontluchtingsslang los gehaald van de inlaat. Slang zat vol met sludge (schrijf je dat zo). Ook de hals vanuit de olietank had een dikke laag bruinig residu tevens zat er wat water in de leiding. belooft dus weinig goeds voor de tank en de kwaliteit van de olie. maar dat ter zijde. in de slang zit een conische dop met een kleine opening. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er geen olie in de inlaat komt.
Mijn vermoedde is dat deze gedeblokkeerd werd door de sludge. Wel bevestigd dit mijn beslissing om de leiding te verwijderen. Dit wil je niet in je inlaat hebben.
Nu opzoek naar een dop om de inlaat af te sluiten en een filter voor de olietank ontluchter.
_________________________________________ Porsche 3.2 1984 BMW 116 2011
|
14 jan 2015 17:32 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Alles goed schoonmaken, verversen en maar eens een flinke rit gaan maken En geen boodschappen meer doen met je porsche.
|
14 jan 2015 22:13 |
|
|
Mennoo
Haarlem
|
Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Schoonmaken, verversen staan idd op het programma. iemand nog een suggestie hoe de tank te reinigen? en boodschappen staat niet in de agenda
_________________________________________ Porsche 3.2 1984 BMW 116 2011
|
15 jan 2015 10:34 |
|
|