Afgelopen vrijdagmiddag de draagarmen ontvangen dus zaterdag maar eens de handen uit de mouwen gestoken.
Een kort verslag.
Auto aan de voorkant opgekrikken en op steunen gezet, allebei de voorwielen eraf halen.
De kunstof "windgeleiders" (remkoeling) eraf halen, kun je overal wat makkelijker bij.
Krik onder de fusee (van de draagarm) rustig opkrikken totdat de spanning van de stabi af is.
De drop-link verwijderen, zo krijg je meer bewegingsvrijheid om de draagarm
te demonteren (en te monteren).
Moer van de fusee losdraaien.
Moer van verbinding draagarm/chassis losdraaien, bout laten zitten !
Voorste geleiderarm losmaken van de draagarm, en "uit de weg" draaien.
Aan de bestuurderskant zit een sensor aan de draagarm, stangetje (met kogelgewrichtjes) bovenste kogelgewrichtje maak je los.
Ondersteun de wheelhub (zo dicht mogelijk bij de fusee) en laat de krik zakken.
Demonteer de fusee uit de wheelhub, BFH, luchthamer oid.
(Zelf gebruik ik een aangepaste Hilti boorhamer)
Verwijder de bout van de draagarm/chassis bevestiging.
(De bodemplaat kun je laten zitten, eventueel met een houten spie wat ruimte maken)
De draagarm is er nu onderuit, monteer de nieuwe draagarm in omgekeerde volgorde.
(Vergeet de sensorbevestiging niet over te zetten !)
Belangrijk !! Zet alle bouten/moeren net "aan" !!
Krik de auto op en verwijder de steunen
Ondersteun de draagarmen onder de fusee (houten blokken) en laat de auto zakken, Zorg ervoor dat de auto aan de voorkant op de
blokken steunt en de hoogte vloer/astap gelijk is aan de hoogte als het wiel erop zou zitten.
Draai nu alle bevestigingspunten vast volgens voorgeschreven moment.
(Raadpleeg internet....)
Krik de auto op, verwijder de houten blokken, monteer de wielen, auto laten zakken en genieten van een kraakvrije en straksturende P.
Een wereld van verschil, binnenkort even laten uitlijnen, al lijkt me dat niet echt nodig.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.