Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:33



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Iemand die me een tip kan geven hoe ik mijn stationair toerental stabiel kan krijgen bij warme motor van mijn 911 3.2 uit 1984. Idle / Stationair klep en DME (motor electronica met flow sensor) is reeds uitgewisseld en maakt geen verschil. Lekkage gezocht met remmenreiniger en de slangen nagelopen en kan geen vacuüm lek traceren. Ik ben radeloos en benieuwd of iemand me nog op een goed spoor kan zetten.


15 jun 2014 15:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Ben er achter gekomen dat als ik de rembekrachtiging vacuüm leiding los trek hij stationair langer stabiel is. Als de temperatuur verder op gaat lopen gaat hij weer hoog en laag toerental draaien.


15 jun 2014 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
had ik ook
paul geeris in heeze ondekte dat de lucht massameter stuk was
en loopt weer perfect


15 jun 2014 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
zagen. bekende kwaal. bij mij ook lmm.
_________________________________________
oud is beter


15 jun 2014 18:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Bedankt voor jullie reactie! LMM is reeds uitgewisseld geweest en maakte helaas geen verschil.


15 jun 2014 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Bekabeling lmm ergens niet onderbroken?
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 jun 2014 21:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Bedrading lijkt ook niet onderbroken. Iemand ervaring met cilinderkopsensor of kan dat geen invloed hebben.


16 jun 2014 18:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Heb toerental opnieuw afgesteld en hij loopt prima stationair als ik de rembekrachtiging vacuumleiding er af trek. Met bekrachtiging blijft iet op en neer pendelen bij warm stationair. Lijkt wel of ie ergens te weinig lucht vandaan kan trekken (carter ventilatie?). Vooralsnog gewoon zonder rembekrachtiging genieten dan maar.


12 jul 2014 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
hmm ik heb hetzelfde probleem.

Als ik de oliedop van de vulhals haal loopt de motor stationair mooi stabiel.

iemand een idee?
_________________________________________
Porsche 3.2 1984
BMW 116 2011


12 okt 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Lijkt mij op een te hoge carterdruk. kijk eens naar de 2 slangen achter de olie vulhals. een ervan zit op een luchtomloop ventiel, haal die eens los. Als hij dan beter loopt kan dat ventiel stuk zijn.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


13 okt 2014 18:58
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Mennoo ik hoor graag of het bij jouw de slang achter de vulhals met ventiel betreft. Bij mij loopt hij nu met rembekrachtiging slang erop redelijk maar nog niet perfect. (ik had de stationair toerental opnieuw afgesteld en dat hielp deels)


13 okt 2014 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Heb afgelopen week de ontluchtingsslang los gehaald van de inlaat. Slang zat vol met sludge (schrijf je dat zo). Ook de hals vanuit de olietank had een dikke laag bruinig residu tevens zat er wat water in de leiding. belooft dus weinig goeds voor de tank en de kwaliteit van de olie. maar dat ter zijde. in de slang zit een conische dop met een kleine opening. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er geen olie in de inlaat komt.

Mijn vermoedde is dat deze gedeblokkeerd werd door de sludge. Wel bevestigd dit mijn beslissing om de leiding te verwijderen. Dit wil je niet in je inlaat hebben.

Nu opzoek naar een dop om de inlaat af te sluiten en een filter voor de olietank ontluchter.
_________________________________________
Porsche 3.2 1984
BMW 116 2011


14 jan 2015 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Alles goed schoonmaken, verversen en maar eens een flinke rit gaan maken :drive:
En geen boodschappen meer doen met je porsche.


14 jan 2015 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht Re: 911 3.2 1984 stationair hoog laag bij warme motor
Schoonmaken, verversen staan idd op het programma. iemand nog een suggestie hoe de tank te reinigen?

en boodschappen staat niet in de agenda :-)
_________________________________________
Porsche 3.2 1984
BMW 116 2011


15 jan 2015 10:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.