Auteur |
Bericht |
Kappi2907
|
Cayman 2.7
All, Kent iemand de Cayman onder de volgende link: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... nt=234x104Maat van mij heeft mogelijk interesse. Dank voor de reacties!
|
13 jun 2014 14:28 |
|
|
bully
|
Re: Cayman 2.7
|
13 jun 2014 14:57 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Cayman 2.7
bij cayman nooit, maar dan ook echt nooit, voor de non-S versie gaan. prijsverschil is klein en fun factor verschil is groot. maar dat is mijn mening
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
14 jun 2014 1:09 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman 2.7
Helemaal mee eens, maar dat geldt voor de echte Porsche liefhebber. Niet voor iemand die ook eens een tijdje in een Porsche wil rijden. Ik vind dit exemplaar met zo veel eigenaren niet echt een koopje.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 jun 2014 10:04 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Cayman 2.7
Zit um niet in eigenaren, maar het aantal keren dat de auto tussen handelaren is gewisseld. Dat is vreemd. Overigens zegt wisselen eigenaar niet zoveel. Als er maar 2 eigenaren zijn geweest, die beiden de p hebben afgetrapt......
|
14 jun 2014 10:16 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman 2.7
Wie zo'n auto een jaar in bezit heeft, zal er geen echt goed onderhoud op uit laten voeren. Dat is de reden, waarom ik zou afhaken, tenzij er een uitgebreide documentatie op onderhoud bijzit. Verder is het een mooie uitvoering. Waarom gaan jullie niet langs en een stukje in rijden? Zelf zou ik met een budget van 30K verder kijken naar een mooie S. http://www.autowereld.nl/porsche/cayman ... tml#foto-4http://www.autowereld.nl/porsche/cayman ... tails.html
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 jun 2014 10:33 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Cayman 2.7
Let wel op met dat "checken", veel klopt er vaak niet van. De laatste eigenaar van mijn 996 had volgens zomoto de auto meer dan 1500 dagen in bezit, terwijl ik toch echt de eigenaar was sinds 2 jaar...
|
14 jun 2014 20:45 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Cayman 2.7
Zijn maar 2 echte eigenaren geweest, 1 voor 5 jaar en 1 voor 2 jaar. De rest zijn handelaren. Wat die ermee doen weet je nooit, maar je gaat niet je handel kapotrijden.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
15 jun 2014 8:44 |
|
|
FreudeamFahren
Gezinscontainer: 10 pits e61
Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2Rozzydale
|
Re: Cayman 2.7
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Chris Harris, wat mij betreft te kwalificeren als oa échte Porscheliefhebber, vindt de non S Cayman in meest basic uitvoering juist "the pick of the bunch": *klik* Drie artikelen uit 2007Vooral het laatste artikel spreekt boekdelen. De 2,7 heeft een waanzinnig mooi aanzuiggeluid, smeekt om toeren, en met een kleinere "footprint" ivm bescheiden velgen zijn grip en vermogen veel beter in balans dan op een S met bijvoorbeeld dikke 19" walsen. Klinkt als mijn soort auto
_________________________________________ Hubraum statt Spoiler
|
15 jun 2014 9:53 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman 2.7
Weinig 911 rijders zullen het hiermee eens zijn. Chris heeft hier overigens wel een punt. Hij maakt hier wel de vergelijking tussen een BMW coupe 335 en een Cayman 2.7. Diezelfde overweging heb ik recent gemaakt en toch voor de BMW gekozen met de Boxster voor erbij. Heel even dacht ik een Cayman 3.4 S als DD is de beste keuze.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 jun 2014 14:08 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Cayman 2.7
Als jij een hardtop koopt voor je Boxster heb je ook een soort Cayman
|
16 jun 2014 10:17 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman 2.7
Als jij een dak met schuifdak op je 964 laat lassen, dan heb jij een targa.
Ik heb in februari serieus overwogen om de Boxster eruit te doen en een Cayman als DD er voor terug. Een 2.7 als DD is helemaal nog niet zo'n slecht idee. Het zijn allemaal keuzes. Open rijden vind ik heerlijk. Om met de Porsche boodschappen te gaan doen en naar de sportschool en werk = 12 KM vind ik niet zo handig. Vandaar dat ik gekozen heb voor een Beamer coupe als DD voor erbij. Is 4 zits, met moeilijke instap achter en een best wel grote kofferbak met deels neerklapbare achterbank. Heb in 6 maanden tijd slechts 1 x gebruik gemaakt van personen op de achterbank. Heb al enkele keren de kofferbank ruimte nodig gehad, waar de Cayman te weinig ruimte heeft.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 jun 2014 10:56 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Cayman 2.7
Nee dat is idd niet zo handig, met de auto naar de sportschool
|
16 jun 2014 11:37 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Cayman 2.7
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
16 jun 2014 12:46 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman 2.7
Ik heb het over een ritje van 2 KM. Natuurlijk ga ik bijna altijd met de fiets er naar toe.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 jun 2014 16:13 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Cayman 2.7
Eerste eigenaar is leasemaatschappij. Wellicht iets meer kans dat de auto niet altijd netjes warm gereden is voordat ie echt belast werd.
|
16 jun 2014 21:25 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Cayman 2.7
Ah, dus een leaserijder stampt zijn auto altijd af...
Misschien gedacht aan het feit dat autoliefhebbers ook Porsche leasen?
|
16 jun 2014 22:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman 2.7
Autoliefhebbers kunnen natuurlijk ook in een leaseauto hun auto met liefde behandelen. Ik denk dat het merendeel van de leaserijders zich niet druk maakt over of de auto de 1ste 10 KM rustig warm gereden wordt. De meeste geven de 1ste KM's al vol gas en zo'n auto wil jij niet overnemen voor > dan 20K.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
17 jun 2014 12:03 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Cayman 2.7
idd werkt het helaas vaak zo..
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
17 jun 2014 12:41 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Cayman 2.7
Tja, daar tegenover staat dat de leaseauto's bij de dealer worden onderhouden en niet bij 'Henkies garage' in Oeteldonk. Op dit moment hebben wij 300 leaseauto's lopen op de zaak, met name bestuurd door techneuten met respect voor techniek. Ik geloof er echt niet in dat in het algemeen een lease auto met disrespect wordt behandeld. Zitten veel op de autobaan en worden bij schade door erkende schadebedrijven gerepareerd. De gemiddelde leaserijder is zuinig op zijn auto. Hoe leg je uit aan de leasemaatschappij dat je een gescheurde cylinder hebt als vanuit de ECU uit te lezen is dat je io 3 januari bij -10 na 2 minuten 7000 toeren draait......
Waar je eerder vanaf moet zien is demo auto's, dat zijn echt 'hoeren' van een dealer. Die worden afgetrapt.
|
17 jun 2014 12:48 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Cayman 2.7
Ben het slechts gedeeltelijk met je eens. Menig lease auto mag (afhankelijk van de leasemaatschappij), in het laatse jaar van het contract, lang niet al het benodigde onderhoud meer ondergaan en wordt dus verkocht met een portie achterstallig onderhoud. Er zijn gelukkig ook een aantal leasemaatschappijen te noemen waar dit niet het geval is.
Een demonstratie auto bij een dealer wordt afgetrapt is wel erg kort door de bocht! Iedere week netjes gewassen en op tijd het benodigde onderhoud lijkt mij niet een slechte behandeling voor een auto.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 jun 2014 18:57 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Cayman 2.7
Kans is groot dat een nieuwe Cayman van een prive-eigenaar de eerste paar jaar ook wordt onderhouden door erkende dealer, dus dat voordeel van een ex-leaser is er niet.
En dat een leasemaatschappij in het laatste jaar van de lease terughoudender is met onderhoud geloof ik best, maar dan is nog niet zo snel sprake van kostbaar en achterstallig onderhoud.
En ongetwijfeld zijn de Porsche leasers autoliefhebbers, maar ik denk dat de gemiddelde leaserijder met een nieuwe Cayman de auto minder zorgvuldig warm rijdt dan een prive-eigenaar.
|
18 jun 2014 11:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman 2.7
jumping to conclusions...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jun 2014 12:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman 2.7
Ik heb meerdere malen helaas anders ervaren. Reparatie glasvezel van Audi A6 twv 3000 euri - niet meer doen. 4 nieuwe banden die echt heel erg noodzakelijk waren: niet meer doen. En zo nog wat dingen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jun 2014 12:04 |
|
|
arjan
|
Re: Cayman 2.7
Inderdaad bij de dealer werken echt alleen maar zeer gemotiveerde monteurs, al de balletjes werken bij de dorpsgarage
|
18 jun 2014 12:05 |
|
|