Knipperlichten Carrera 3.2 werken niet meer - hulp gevraagd!
Hallo,
Al enig tijd ben ik bezig mijn 'nieuwe' 911 klaar te krijgen (een introductie op dit forum volgt). Het laatste wat ik op de lijst heb staan voor de keuring is het werkend maken van de knipperlichten. De auto is van bouwjaar 1986, de knipperlichten en achteruitrijlichten zitten onder dezelfde zekering. Deze zekering klapt eruit op het moment dat je het contact inschakelt.
Verdere info:
- er zijn nieuwe fittingen voor de stadslichten gemonteerd geweest (geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben maar ik meen me te herinneren dat de knipperlichten wel werkten bij aankoop en de stadslichten en knipperlichten werken over dezelfde massa).
- gevarenlichten werken (relais is goed)
- achteruitrijverlichting is werkend te maken op het moment dat ik de groen/rode draad van de knipperlichten los maak van de zekeringkast en dus alleen de achteruitrijverlichting aan de zekering hangt (zekering klapt er nu niet meer uit)
- de schakelaar op de stuurkolom lijkt goed te zijn omdat bij uitgeschakeld contact de RAW links of rechts geschakeld in beide gevallen parkeerlicht oplevert.
- mijn conclusie is dat de groen/rode draad ergens aan massa hangt (?)
Vragen:
- aangezien ik geen elektrisch schema van de auto heb kan ik niet zien waar de groen/rode draad heen gaat, weet iemand op dit forum dit?
- kan het toch de stuurkolom schakelaar zijn die voor problemen zorgt?
- zie ik iets over het hoofd?
Alvast dank voor je reactie
Groet,
Perry