Ik heb onlangs een project 924 gekocht. Toen ik hem ging bekijken, startte hij, zij het ietwat moeilijk. Volgens de vorige eigenaar was er een probleem met de Kjetronic. Hij raadde mij een revisiesetje aan met een nieuw membraam en nieuwe dichtingen. Iemand hier ervaring mee? Het is een wagen die vroeger op gas heeft gereden maar nu terug is omgebouwd naar gewone benzine.
Alvast bedankt voor de hulp!
24 jun 2014 13:15
felix bahama 912
Porscheloos...
Almkerk
Re: Porsche 924 start niet meer
Is de stuwschijf nog recht? Dat is die grote schijf die je ziet bovenop de K jectronic.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
24 jun 2014 14:52
mhens
Ja, die is nog helemaal ok.
24 jun 2014 15:46
leander
Brabant - Westland
Contact even de jongens van VOF de loods in Den Dolder, die hebben toen mijn motor ook helemaal nagelopen en opnieuw opgebouwd.
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
11 aug 2014 21:47
RCH18
Check eerst de basics, compressie, vonk en benzine. Haal de brandstofverdeler maar niet uit elkaar, die krijg je niet meer lekvrij dicht. Ik zou beginnen met het nakijken van de bougies (dit horen Bosch WR5 DC+ te zijn) bougiekabels, rotor en verdeelkap. Het is ook wel aan te raden om op een 1/4 tank een flesje injectorreiniger toe te voegen. Dit lost aanslag op in het brandstofsysteem. Mocht de auto nog steeds slecht lopen, controleer dan zaken als benzinedruk (een vervuild brandstoffilter gaat ook ten koste van de druk en het hele systeem werkt op druk) en compressie. Onderlinge compressie van de cilinders mag niet meer dan 10% verschillen en de druk moet minimaal 10 bar zijn. Succes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum