Auteur |
Bericht |
Camelot
911 bouwjaar 1964
Kalmthout (B)
|
Schokkende onthulling van de nabestaanden van Erwin Komenda
Ik heb al zo'n 10 jaar de topic "Wie is de echte ontwerper van de 911" op mijn website staan: http://www.atico.nl/camelot/komenda.htmlVandaag publiceerde de familie van Komenda een ronduit schokkend verslag van de wijze waarop Porsche met Komenda is omgesprongen en hoe ze hem op zijn sterfbed een handtekening en daarmee zijn archief hebben afgetroggeld. Zie http://www.komenda-porsche-designer.at/secret-history/
_________________________________________ There are no old Porsches; only new owners www.atico.nl
|
24 jun 2014 23:21 |
|
|
912
|
Re: Schokkende onthulling van de nabestaanden van Erwin Kome
Ga je nog eens reageren op dat andere 'prachtige' draadje van je?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 jun 2014 23:49 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 jun 2014 7:45 |
|
|
horn
PF #57
|
in "internet en media" vind ik dit een interessant stuk om te lezen. Dank voor het delen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2014 8:01 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik blijf het toch wel -op z'n zachtst gesteld- apart vinden dat je een merk prachtig vindt en vervolgens alleen maar in de krochten van de historie van dat merk duikt en ongetwijfeld zit er een kern van waarheid in, maar elk verhaal heeft twee kanten...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 jun 2014 8:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jun 2014 9:17 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
waarschijnlijk wederom een topic waar verder geen reactie op komt van de topicstarter.
|
25 jun 2014 9:23 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
|
25 jun 2014 9:57 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Echt ik was me er niet van bewust Uit medeleven met de nabestaanden ga ik de wielen van mijn auto verwijderen en vervangen door sterke kabouters....hoewel dat is natuurlijk weer niet leuk voor de kabouters....help!!! het is ook zo moeilijk om politiek correct te blijven
|
25 jun 2014 10:48 |
|
|
arjan
|
je kan ook het wiel opnieuw uitvinden, kunnen die kabouters gewoon in je voortuin blijven staan
|
25 jun 2014 12:02 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
ik vind het prima dat het hier gepost wordt. Hoort ook bij de porsche historie en moeten we onze ogen niet voor sluiten. Dit is nl een 'porscheforum' en geen 'I love porsche forum and can't handle critisim'
|
25 jun 2014 12:56 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 jun 2014 13:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
+1 (zeker) ook Porsche kent zn zwarte bladzijden in de geschiedenis, mag best een keer belicht worden.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 jun 2014 13:20 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Ik zie dat "schokkende verslag" niet staan. Er staat dat hij een dag voor hij stierf een akte heeft getekend, maar er staat niet wat er in die akte stond. Verder staat er dat zijn Porsche archief na zijn dood door de fabriek gehouden is, en dat de rest van zijn spullen verhuisd zijn.
Waar rook is, is vuur, maar waar is hier de rook precies? Alhoewel ik het verder wel een intrigerend verhaal vind idd en het zou best passen in de historie dat Butzi niet de echte 911 ontwerper was, aangezien er verder ook niet zoveel uit zijn handen zou zijn gekomen bahelve koffiezetapparaten, waterkokers (om thee te zetten dan) en horloges (die ik nooit mooi heb gevonden)...
|
25 jun 2014 20:30 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
There was a day that Don Quichotte camelot, but during the years he camelot less (Monty Python?)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
25 jun 2014 21:01 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Het zal niet de eerste keer zijn dat historie geschreven wordt op een wijze die mooi uitkomt. Veelal zijn diverse details niet meer te achterhalen. Andersom zullen er net zoveel theorieën zijn die het weer ontkrachten Feit blijft dat ik blij ben met het bestaan van de 911 whatever the history was...
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
25 jun 2014 21:23 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Met zes berichten in zes jaar is daar niet veel kans op denk ik!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 jun 2014 21:29 |
|
|