Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:36

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Laat ik me ook maar eens voorstellen. Ik kijk al een tijdje rond op het forum, maar had tot nu toe geen Porsche en dus ook nog weinig te melden :)

Ik ben uiteraard Nederlander, maar woon sinds 2000 in Zweden (even ten oosten van Gothenburg). Mijn hobby auto is al sinds 1996 een 65er Ford Mustang maar het kriebelt al een tijd om er na 18 jaar weer eens een mooie auto bij te kopen. Verschillende Mustang fastbacks overwogen maar ook een 911 is al jaren een favoriet. Dat werd nog eens aangewakkerd toen mijn neef overwoog zijn 84er Carrera 3.2 te verkopen. Hij besloot hem uiteindelijk toch maar te houden (ik geef hem groot gelijk) en ik heb sindsdien de advertenties in de gaten gehouden om te kijken of er iets geschikts bij zat. Hoewel ik graag sleutel zocht ik eentje waar weinig werk aan zat, want onvoltooide projecten heb ik inmiddels genoeg (inclusief de Mustang). Uiteraard moest de prijs redelijk zijn, maar voor zulke auto’s bleken meer liefhebbers te zijn..... Nette auto's voor een redelijke prijs zijn vaak binnen een paar dagen weg (vooral het afgelopen jaar).

Maar inmiddels heb ik er een: een 911 SC uit 1979. De auto is in uitstekende staat en de prijs (omgerekend zo'n 20.000 Euro) was redelijk te noemen. In Zweden tenminste, en ik geloof in Nederland en de rest van Europa ook wel.

De verkoper was een net gepensioneerde man die de auto een paar jaar geleden gerestaureerd heeft. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe dat is gebeurd, maar het geheel gaf een goede indruk: de man zelf, zijn garage, zijn Porsche 993, de Honda CB750 die hij had gerestaureerd, enz en vooral alle foto’s die hij van de restauratie gemaakt had.

Op de kleur (Maritime blau, was origineel en licht metalic blauw) en de Cup velgen na is de auto helemaal origineel. Helaas zal ik hem wel een tandje hoger moeten zetten, want we wonen aan een grindweg met de nodige hobbels en ik heb al een paar keer de grond geraakt. Ik ben de gelukkige eigenaar van een hefbrug (4 koloms) maar zal eerst een paar oprijplaten moeten fabriceren, want zo krijg ik hem er niet op.

Nu nog op zoek naar een setje Fuchsen…..

Zo, dat was een heel verhaal :mrgreen:

Groeten,

Arjan Helmantel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Helmantel op 25 jun 2014 6:52, in totaal 2 keer bewerkt.

24 jun 2014 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even voorstellen
Afbeelding

Gave kleur!

25 jun 2014 6:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja, vond ik ook. Het is zoals ik al zei niet de originele kleur (van een 964 geloof ik), maar vond het wel passen voor zo'n jaren 70 auto. Had liever Arrow blue gehad (lijkt er op, en was in '79 leverbaar), maar deze kleur is ook goed. De kleur is trouwens nogal afhankelijk van het licht. Op de foto's lijkt hij nogal licht.

25 jun 2014 6:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Mooie wagen, lekker kleurtje. :wink:

25 jun 2014 7:32
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Gefeliciteerd. Idd een mooie kleur!

25 jun 2014 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Geweldige wagen. Daar zal je in een mooi land als Zweden heel wat plezier van gaan hebben!

25 jun 2014 8:57
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
ziet er goed uit :thumleft: mooi kleurtje

25 jun 2014 9:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Gave kleur!
(En ik zou de hobbels uit mn grind pad halen en de auto lekker laag laten ;) )

25 jun 2014 10:04
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Mooie kleur !

.. en welkom :cheers:

25 jun 2014 10:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Dat ben ik ook van plan (pad vlakker maken), maar ook op de openbare weg kan het allemaal maar net. Het bevalt niet echt om net zo'n mooie auto gekocht te hebben en voordat de auto in de garage staat er al een paar lelijke krassen op (onder?) hebt gemaakt. Weliswaar aan de onderkant die je niet ziet en gemakkelijk bij kunt werken, maar toch. Overigens houd ik ook van laag, dus hij gaat zo weinig mogelijk omhoog.

Verder bevalt hij tot nu toe prima. Alles werkt, hij rijdt goed, remt goed, start goed en de motor loopt verder ook goed. Alleen tussen 1500-2000 toeren happert hij soms. De kracht onderin stelt niet zo heel veel voor, maar boven de 4000 toeren trekt hij prima. Ik kan het moeilijk beoordelen maar van de 180 originele pks lijken de meeste er nog wel in te zitten.

25 jun 2014 10:33
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Helmantel schreef:
van de 180 originele pks lijken de meeste er nog wel in te zitten.

Die heeft nooit 180 originele Pk's gehad .... in positive zin :wink:

25 jun 2014 10:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Dat wordt er gezegd, inderdaad. Volgens Paul Frere is in vergelijking met de 200 pk Carrera 3.0, in principe alleen de timing nokkenas 6 graden vroeger, (voor meer koppel), dus het vermogen zou inderdaad best wat hoger kunnen zijn.

Ik ken iemand bij in de buurt met een vermogenstestbank. Het lijkt me wel intressant om hem eens te meten. De man is bovendien 911 liefhebber.

25 jun 2014 11:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Welkom!!

Mooi kleur, ziet er netjes uit. En als je fuchsen wilt, als het orginele cups zijn kan het bijna met met gesloten beurzen. :drive:

25 jun 2014 13:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom, veel :drive: plezier met je SC :thumleft:

25 jun 2014 14:11
Profiel
PorscheForum Rookie
De Cupwielen zijn niet origineel. Mille Miglia replicas die zonder spacers onder de oudere 911's passen. Daar zijn vast kopers voor, maar waarschijnlijk niet voor de prijs van een setje Fuchsen ben ik bang. Ze zien er wel als nieuw uit, dus dat scheelt. De originele ATS wielen (6 en 7 x 15") waren er trouwens ook bij.

Die Fuchsen moeten maar even wachten want eigenlijk is de schatkist een beetje aan de lege kant op het moment. Temeer omdat ik een dag eerder net een Volvo C30 voor dagelijks gebruik had gekocht. Die stond in Lund, in het zuiden en tijdens de treinrit er naar toe, zag ik de advertentie voor de Porsche die net die middag was geplaatst. Het lag min of meer op de route naar huis, dus met mijn "nieuwe" Volvo er gelijk maar even langs gereden en de volgende morgen gebeld dat de koop doorging :mrgreen:

25 jun 2014 14:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Als je dfe originele ATS'en er bij hebt ....

• op-poetsen
  • monteren
  • Immi CUP I verpatsen

:wink:

25 jun 2014 15:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
In two tone vind ik de cookie cutters er ook super uit zien. Doet dan niet onder voor fuchsen.
Mooie wagen, veel plezier er mee. Kom je wel eens langs de Gothia Towers met de 911? Mag daar graag een baantje zwemmen met uitzicht op straat als ik daar slaap :mrgreen:

25 jun 2014 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Gave kleur, veel,rijplezier!

25 jun 2014 18:39
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom Arjan,
Vlg's mij is kleur wel een top te noemen :lol:
Veel plezier gewenst op het Forum.

25 jun 2014 20:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Die ATSen zijn inderdaad ook een optie. Hadden er banden om gezeten had ik ze er wel even onder gezet om te kijken hoe het lijkt en rijdt.

De kleur is inderdaad wel een hit hier op het forum :D

De Gothia towers liggen niet aan mijn dagelijkse route (nou ja, bijna: de snelweg ligt 100 meter verderop), maar ik rijd er wel eens langs. Nog niet met de Porsche, want die heb ik nog maar een week. De volgende keer zal ik even toeteren, wie weet lig je wel weer te dobberen in het zwembad :mrgreen:

25 jun 2014 21:12
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mooie auto en eens met Olaf vwb de velgen.
@forumnaam: eigen naam of geïnspireerd door de schilder?
Afbeelding

26 jun 2014 10:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Het is mijn achternaam, maar die heb ik aan de schilder te danken.... :mrgreen:

Die ATSen zal ik nog eens over nadenken.

26 jun 2014 12:31
Profiel
Hier een setje 7 en 9J imi's bestellen.

26 jun 2014 12:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja, dat kan ook nog. 1065 pond incl banden is minder dan de helft dan echte (gebruikte) Fuchsen met nieuwe banden maar ze zijn het ook net niet helemaal. Ik zie wel, voorlopig valt er ook met Cup velgen genoeg van te genieten.

26 jun 2014 22:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb de auto net een stuk verbeterd: de banden opgepompt.... Een achterband leek wel een beetje meer lucht te kunnen gebruiken maar tot mijn schrik/verbazing was de druk maar een halve bar. Toen ik de andere banden ook controleerde bleken ze allemaal maar rond een halve bar druk te hebben!

Je zou zeggen, dat zie je toch, maar met het lage profiel en omdat de banden vrij smal zijn voor de Cup velgen (215/45R17 en 235/45R17) lopen de wangen nogal schuin naar binnen (van de velg naar de grond) en viel het amper op. De velgbeschermingsranden versterkten dat ook nog eens.

Ik vond het al zo enorm zwaar sturen bij het parkeren en ook van het beroemde 911 stuurgevoel op snelheid was ik niet zo onder de indruk. In mijn herinnering stuurde de 911 van mijn neef toch een stuk beter. Ook maakten de banden nogal veel lawaai. Achteraf gezien verbaasd het met eigenlijk dat ie niet veel beroerder reed. Nu met fatsoenlijk opgepompte banden rijdt het allemaal stukken beter en stuurt hij zoals ie hoort te doen :D

02 aug 2014 22:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende