Auteur |
Bericht |
laaglander
Amsterdam
|
moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.1977
Het starten bij een warme motor duurt soms erg lang.
Bij koude start loopt hij meteen. En als ik de auto met warme motor stilzet en start hem binnnen een minuut weer dan loopt ie ook meteen.
Maar als de autot met warme motor een halfuurtje heeft stilgestaan dan moet ik behoorlijk lang starten.
Ik las iets hier over een warmloop regelaar, kan het daarmee te maken hebben?
Iemand een idee?
Alvast mijn dank groet, Rob
|
29 jun 2014 10:54 |
|
|
bully
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Denk eerder aan de brandstofaccumulator = druk. Maar ik weet niet of een 3.0 die heeft?
|
29 jun 2014 11:47 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Ja, een 3.0 heeft een druk accumulator. Maar weinig kans dat deze nu de boosdoener is.
Hoogstwaarschijnlijk loopt de systeemdruk te snel terug waardoor de warme brandstof van vloeibaar veranderd in benzinedamp. En benzine damp druk je niet door de injectoren waardoor de motor slecht aanslaat. Was het systeem op druk gebleven, dan was de benzine niet veranderd in damp en had je dus geen startprobleem.
De druk blijft in het systeem door een terugslagklep bij de brandstofpomp. Het zou goed kunnen dat vernieuwen van deze klep het probleem oplost. Het kan ook zijn dat de brandstofdruk ergens anders weglekt, maar kijk eerst maar eens ( laat eerst maar eens kijken ) naar de terugslagklep bij de brandstofpomp.
_________________________________________ Rebel engineering
|
29 jun 2014 13:01 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
De motor loopt verder als een naaimachientje, je zou verwachten dat zoiets als te weinig brandstofdruk invloed moet hebben op het lopen van de motor.
Maar dank alvast. Ik ga het binnenkort laten nakijken.
groet, Rob
|
29 jun 2014 13:31 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Een terugslaklep heeft niks met de systeemdruk te maken als de motor loopt. Na het uitschakelen van het contact sluit de terugslagklep het brandstofsysteem af van de tank en de benzine kan niet terugvloeien naar de tank zodat de druk nog zeker 20 minuten in het systeem boven de minimale druk blijft staan om vapor lock te voorkomen ( dampvorming). Met een defecte of verwijderde terugslagklep is de koude start goed, rijdt hij goed en start hij bij warme motor de eerste minuten ook goed.
_________________________________________ Rebel engineering
|
29 jun 2014 16:23 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
ah ok, ik begrijp het nu.
Dank je wel.
groet, Rob
|
29 jun 2014 22:45 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Had ik ook bij m'n 2.7. Truukje om toch te kunnen starten was luchtfilter even openen, filtertje eruit en met je vinger de erachter liggende klep even lossen/indrukken. De zaak weer herplaatsen en starten maar...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
30 jun 2014 0:06 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Zo dat heb ik nooit gedaan, weet wel dat hij kan gevoelige IMS Lager en het luchtfilter kan scheuren Dan loopt hij ook beroerd. Er zit ook een soort klep/beveiliging dat de brandstofpomp niet door blijft pompen bij een crash en die sensor kan je nauwelijks zien maar net met je hand bij.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 jun 2014 8:51 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Andere piste (dat was het probleem bij mij) kan zijn dat je starter niet meer 100% is (Bv. solenoïde die blijft "plakken") De mijne startte koud tot een 5-tal minuten na stilstand perfect, daarna veel moeilijker ... Wat ik dan deed was even met een hamer oid. tegen de starter tikken en dan deed ie het weer.
Nu volledig opgelost met een nieuwe Hitorque starter. (Aanrader!)
|
30 jun 2014 12:55 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
@ Url: Je hebt een verschil tussen niet kunnen starten en het niet aanslaan van de motor. Hier gaat het over niet goed aanslaan van de warme motor want starten doet hij blijkbaar wel goed. Lees maar:
_________________________________________ Rebel engineering
|
30 jun 2014 17:23 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Klopt.. start gaat prima maar duurt met warme motor vrij lang.. zeg vier keer 15 seconden starten.. startmotor en accu zijn in goede staat.
|
30 jun 2014 20:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
niet lang meer als je niks aan je probleempje laat doen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2014 23:41 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Eergisteren bij Robert Visser geweest. Die gasklep was gloednieuw, overal mooie verse rode verfstipjes nog van Paul Veens. Nieuwe afspraak gemaakt voor na de vakantie. Miss toch de druk accumulator?
|
27 jul 2014 12:15 |
|
|
Jeanlucca
911 Targa 3.0 1978Leuven
|
Re: moeilijk starten met warme motor, 911 carrera 3.0, m.19
Hoi laaglander, Hoe heb je het uiteindelijk kunnen oplossen? Zit namelijk met hetzelfde probleem
|
04 jun 2016 14:47 |
|
|