Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2025 18:02

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Porsche 356 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 356
Hallo,

ik had even een vraagje over de 356.
Welke is nu de beste om te kopen die zijn waarde houd.
Ok een A is heel duur dus het zou gaan om een BT 5 of een SC?

Grtn Anthony

08 jul 2014 12:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Porsche 356
hoe meer historie hoe beter
hoe origineler hoe beter
goeie 356's houden allemaal hun waarde

08 jul 2014 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Wat mij hier erg veul opvalt dat is er zo veel naar waardestijging en/of behoud wordt gekeken...

Ben ik dan een van de weinige idioten die gewoon cool wil rijden en wel ziet wat er gebeurd met prijzen?

08 jul 2014 13:30
Profiel
giulia schreef:
Ben ik dan een van de weinige idioten die gewoon cool wil rijden en wel ziet wat er gebeurd met prijzen?
Nee hoor :mrgreen:

08 jul 2014 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
+1 :thumleft: :salut:

08 jul 2014 16:04
Profiel
foxtrot / oscar
to know the price of everything and the value of nothing :wink:

08 jul 2014 17:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
België
Wat de waardeontwikkeling in het verleden was kan je zien op hagerty per model en bouwjaar. Wat naar de toekomst toe het beste zou zijn weet ik niet want heb geen glazen bol.

Ze maken er geen meer bij...
Er zijn bijkomende werelddelen/landen vragende partij...
Alleen kan het fiscaal, milieutechnisch of sociaal (mentaliteit nieuwe generatie is meer anti-auto) klimaat slechter worden...

Ik zou er niets van aantrekken. Veel slechter dan een spaarboekje zal het niet zijn en je hebt er ondertussen vooral plezier van... Golfen, tennissen etc. als hobbies kosten ook geld...

Persoonlijk ben ik voor het technisch meest geavanceerde en performante model dat in verhouding tot de Carrera 2 nog betaalbaar is: de SC.

Persoonlijk rijd ik er liever mee dan met een 1973 911S.

08 jul 2014 22:03
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Den_tony schreef:
Hallo,

ik had even een vraagje over de 356.
Welke is nu de beste om te kopen die zijn waarde houd.
Ok een A is heel duur dus het zou gaan om een BT 5 of een SC?

Grtn Anthony

Elke 356 stijgt in waarde, als je hem bij de aankoop niet teveel betaald. Stijging in €'s of %?
In € stijgen de duurste nog altijd het meest.
In % denk ik dat de "goedkopere" modellen de laatste jaren volgens mij een grotere stijging meemaken.

Maar zoals hier reeds gezegd, als je het beste resultaat wil halen op een 356, moet je de wagen kopen die 1 binnen jouw budget valt en die je het leukst vind.
Rijden en genieten van een 356 is onbetaalbaar.

De SC rijdt beter de BT5 leuker, maar dat leuker is ook wat je er zelf van vind.
De Pre-A rijd voor geen meter, vergeleken met de andere 356 maar is dan weer verschrikkelijk mooi en is de laatste jaren ook enorm toegenomen in waarde.

Kortom, elke 356 is vandaag en al vele jaren een zeer waardevaste wagen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 jul 2014 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
horn schreef:
hoe meer historie hoe beter
hoe origineler hoe beter
goeie 356's houden allemaal hun waarde

Hulde voor de man die...... :D :D :D

09 jul 2014 1:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Ik zou zeggen koop een 356 waar je (qua waarde) nu nog mee durft te rijden. Er komt een tijd dat je hem niet meer uit de schuur durft te halen omdat ze zo kostbaar zijn geworden. De meest vriendelijke, nog betaalbare 356 is de B. Monteer je daar een csp schijfremset op dan is dat gewoon een lekkere auto. Een goede kost wel minimaal 40 K. De 356 met het meeste waarde potentieel: D convertible. Gaan de Speedsters achterna....
Verder zit er het meeste potentieel in de andere Cabriolets en de schuifdakauto's ... Logisch ook lijkt mij. Pas daarbij op met omgebouwde Coupe's ....
Ik heb diverse 356 jes gehad maar ben er zelden een tegen gekomen die 100% matching was. Maak je daar ook niet te druk om. Waren destijds qua body ook niet de beste auto's qua roest vorming e.d..
Een heeeeeel goede AKK is wel een must als je er zelf niet zo veel kijk op hebt.

09 jul 2014 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
108-356-911-993-992
Lowlands
Budget is bepalend en kijk dan wat binnen je bereik ligt. Heb zelf een bt 5 cabrio gehad en heel veel plezier van gehad. (Ging weg vanwege aankoop nieuw huis) heel veel geld ingestopt (sommigen noemen het investeren) en auto heeft toch weer een goede prijs opgebracht. Het is net een oud huis, als je denkt alles gehad te hebben gaat er weer iets kapot. Persoonlijk miste ik het motorvermogen vandaar nu het 911 swb project. Leg wel wat geld opzij want alles is redelijk kostbaar. Ik vind zelf de waarde idioot en de auto niet waard. Het is uiteindelijk een kever met porsche techniek. Wel hele leuke auto.

09 jul 2014 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Natuurlijk is het gewoon leuk rijden maar we praten toch over wat geld,
en dan wil je toch investeren in iets dat vooruit gaat en niet achteruit.
Ik heb 2 wagen op het oog en de ene is een Bt 5 en de andere sc.
Ik moet nog altijd een afspraak maken om te gaan test rijden maar ik ben al wat wijzer door de commentaren bedankt daarvoor.

Grtn Anthony

12 jul 2014 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Ik heb in 1997 mijn eerste P gekocht en heb sindsdien de prijzen alleen nog maar zien stijgen, vooral laatste jaren gaat het snel omhoog. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken en je budget afwegen met het soort auto dat je wil.
Ik ben geen 356 kenner, maar kan me voorstellen dat een SC fijner rijdt dan een B5 : betere remmen, meer vermogen,....
En uiteraard zien dat je geen kat in een zak koopt, want dan kan het wel (heel) veel gaan kosten.

12 jul 2014 14:25
Profiel
Sint-Niklaas (B)
ppp 356 schreef:
Rijden en genieten van een 356 is onbetaalbaar.

De SC rijdt beter de BT5 leuker, maar dat leuker is ook wat je er zelf van vind.

Nagel op de kop Paul (BTW, leuk dat je nog eens post!).

Efficiënter en sneller is niet altijd synoniem voor leuker :wink:
340Nm vanaf 1.500 toeren is leuk bij een daily driver, opschakelen bij 7.800 toeren is leuk bij een hobby-auto die niet zoveel kms doet 8)

12 jul 2014 14:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]