Auteur |
Bericht |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
ipv
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
02 jun 2014 17:23 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Tsja... Prijzen gaan nergens meer over... Kon 6 jaar geleden een 65-er 911 kopen. Moest nog wel eea aan gebeuren, maar was APK waardig en reed. Vond toen 30K te veel... Een minter doet nu tegen de 200K..
Ik ga lekker gummen met dat ding, is al eens eerder een draadje over geweest: Zodra je aan auto gaat kopen om te speculeren ben je niet lekker bezig. Ik vind zowel mn 356 als de 924 CGT een affengeile bak, of ze nou meer waard worden of niet...
|
02 jun 2014 18:21 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Gijs, je PB was me even ontschoten, deze heb ik zojuist beantwoord. Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben een jaar of 4 geleden eens een paar uurtjes met een CGT (zilvergrijze HN-15-ZH, geen ori NL, juni '81, begin '82 in NL) op pad geweest en vond het een erg vermakelijke auto om mee te rijden. De boost die de Turbo geeft is super! Als je nog eens een fraaie serie foto's nodig hebt...
|
03 jun 2014 1:36 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
En nog een paar hele mooie foto's.... Met dank aan Mark Nauta Zijn volgens mij gemaakt ter ere van Jubileum PCG....
|
03 jun 2014 9:11 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Dit verhaal klopt niet helemaal Nee, de GTS (en hetzelfde geldt voor de GTR) heeft een afwijkend chassisnummer waarbij het 13e karakter een 1 ipv een 0 is. Bij Porsche begint het chassisnummer van 17 karakters normaal gesproken bij 61. De nummers ervoor zijn gereserveerd voor prototypen. Bij de 924 Carrera GT is er sprake van 6 prototypen (1, 2, 3, 4, 5 en 6) en start de reguliere serie bij 51 (51 - 450). 924 Turbo I ('79 - 80): 170 pk 924 Turbo II ('81 - 84): 177 pk Vermogensverschil bij Carrera GT komt voor het grootste deel door de intercooler.
|
03 jun 2014 23:22 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
| | | | Gijs356 schreef: Daar gaat ie: De CGT is homologatie model voor LeMans deelname serie auto´s. Totale productie 406 en 50 stuks GTS (deze heeft nummer 427..... De eerste 50 waren GTS-en, vandaar het hogere nummer..) CGT heeft 210 PK, 924 125PK, 924 Turbo 175 PK Zelfde blok (2.0 liter) maar andere regelunit, zuigers. grotere turbo, nokkenas, koppeling en versnellingsbak. Turbo remmen en schijven. Speciale luchthappers om koellucht aan te voeren op remmen voor Fuchs 911 15 inch voor en 911 Turbo achter (16 inch was optie) Polyurethaan schermen voor en achter (geen glasfiber oid) Lichtere achterruit en zijraampjes achter Speciaal interieur: Zwart met rode striping en bies, exclusief voor CGT 3 kleuren verkrijgbaar: Rood, zwart en zilver. Naar mijn weten zijn er 2 rode, 2 zilveren en 1 zwarte ooit in Nederland geleverd. Prijs 1981: 924; 41.000 gulden, 924 Turbo 60.000 gulden en een Carrera GT: 90.000 gulden, ex opties.. Een 911 kocht je toen voor 80.. Dus ja, een paar verschillen met standaard 924 | | | | |
Aha weer wat geleerd!! Gaaf! Wat weegt zo'n ding, wil denk ik vlot vooruit
|
04 jun 2014 20:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 jun 2014 20:34 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Precies, alleen hier kloppen het modeljaar en de chassisnummers zelf niet. Ook de Carrera GT heeft een VIN van 17 karakters en het modeljaar is '81 (B). De 924 Turbo is geleverd tot modeljaar '84 en dus niet '83.
|
04 jun 2014 21:17 |
|
|
VonG
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80
toekomst: ?Gooiland
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
erg toffe en lekker obscure auto!! Viel spass!
|
05 jun 2014 20:02 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Jeej een 924! Proficiat! Ik dacht trouwens dat de 924 GTR fabrieksnummer 939 kreeg. Ik lees nu 937/50. Ik wist wel dat de prijzen zouden stijgen van de 924 naar Walker er een gekocht had. Ik denk dat ik maar snel een loods aanschaf en alle 924's opkoop Groet Leander
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
06 jun 2014 23:04 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Gisteren auto opgehaald! Staat nu in garage om essentiele zaken op te lossen: Distributieriem, spanrol en waterpomp Koppeling Grote beurt (vloeistoffen, filters etc) Benzine pomp in de tank vervangen Nieuwe banden Kortom, nog aardig wat werk en een financiele aanslag, maar goed, dan hebbie ook wat.... (Wat ging ie hard en gemeen gisteren over de A12...... )
|
07 jun 2014 13:38 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Toerenteller nu goed
|
07 jun 2014 15:01 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Ja! Die doet het dus gelukkig wel, scheelt weer een DITC kast vervanging.... Koppeling is wel dat had ik nl niet verwacht, maar goed, meteen de hele reut maar doen, is ie in ieder geval weer road & track waardig. Hij staat inmiddels in Huizen Willem, dus als je in de buurt bent...
|
07 jun 2014 15:20 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Mooi verhaal Gijs, zeer leuk speelgoed. Was je al lang specifiek op zoek naar dit model?
|
07 jun 2014 15:45 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Niet echt.... Maar kon gewoon 1 van de nog resterende 3 origineel Nederlandse CGT's kopen... En ik vind 'm gewoon heel, heel erg gaaf. Heb de afgelopen 10 jaar zo'n 7 keer een "had ik het maar toen gedaan" ervaring gehad en nu heb ik het gewoon wel gedaan.
|
07 jun 2014 18:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
learning by doing. doe je goed "Je moet spijt hebben van de dingen die je doet. Niet van de dingen die je niet hebt gedaan!"
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jun 2014 18:53 |
|
|
Monster 1100
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Fantastische wagen zo een cgt.... Surf eens naar http://www.tacb.be , we hebben 2 stuks onder onze Leden waaronder een eerste eigenaar ..... Zou ik mijn 968 zo op inruilen
|
15 jun 2014 8:59 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Die rode van de eerste eigenaar ken ik inmiddels! Deze is in Nederland nieuw gekocht en de eigenaar is in Belgie gaan wonen en heeft de auto meegenomen en staat nu op BE platen. 3 origineel NL CGT's bekend, het schijnt dat nummer 4 ergens bij een verzamelaar staat. Nummer 5 is verdwenen. Mijn CGT staat in de workshop: inmiddels een behoorlijke lijst om 'm in orde te krijgen. Grootste uitdaging gaat de ontsteking worden (buiten de eerder in dit topic genoemde reparaties en vervangingen...) gelukkig is vrijwel alles te krijgen, maar alle partnummers die beginnen met 937 zijn effe wat duurder dan de 924/931 nummers
|
15 jun 2014 11:35 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Ik kan me het Autovisieverslag nog zo goed herinneren toen hij op de markt kwam... "En o wat passen die Fuchsen mooi in die uitgeklopte wielkasten" of woorden van die strekking, ik denk van Jeroen Jongeneel. Ik vond het geweldig en vind dat nog steeds! Mooie aankoop, gefeliciteerd.
|
15 jun 2014 12:27 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
mooi aanwinst
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
17 jun 2014 23:33 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Als er nog iemand een BDP sensor (Bovenste dode punt sensor) van een 924 turbo op zolder heeft liggen: graag even een berichtje naar mij..
|
11 jul 2014 15:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Ik zal vanavond eens op zolder kijken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jul 2014 16:38 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Heb veel verhalen gehoord over die zolder van jou...
|
11 jul 2014 17:21 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Daar wil je niet alleen met Horn komen...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
11 jul 2014 22:40 |
|
|
Gijs356
|
Re: 937 (924 Carrera GT)
Heeft even geduurd , maar de GT doet het!! Enorme puzzel geweest om eea, maar met name de ontsteking, weer terug te bouwen naar hoe het in 1980 origineel gebouwd is. Een crime om de juiste onderdelen te vinden, maar met hulp van forumleden van zowel dit forum als 924.nl, maar ook 924 forum.org is het allemaal gelukt. Ik kan een boek schrijven over specialisten world wide en dealers mbt onderdelenprijzen, (naaierij, kletsverhalen etc..) Ga ik niet doen, teveel negatieve energie Ook veel PB's van huidige 937 bezitters én inmiddels contact met een vorige eigenaar (Hans GT). Ben erachter gekomen dat er maar 3(!) indertijd op kenteken zijn gezet in NL. Er zijn er 5 door Pon besteld, maar 2 van de 5 zijn direct doorgezet naar Belgie. Van de drie NL auto's is er 1 nog bij eerste eigenaar.... Die is verhuisd naar Belgie en heeft 'm daar op Belgische platen gezet. We gaan nu de puntjes op i zetten: alle filters moeten vervangen worden, vloeistoffen en nieuwe PZero's eronder. En nog wat details (raam rechts werkt niet, Airco ook niet etc). Afgelopen 2 dagen intensief gereden en holy smack, wat gaat dit hard en is dit bruut. Kortom, karretje is door de shake-down fase gekomen en nu gaan we verder met de boel in orde maken volgens 1981 specificaties!
|
28 aug 2014 14:21 |
|
|