Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:24

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Wat is de best combi radio/cd/navigatie/carkit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Tiel
Bericht Wat is de best combi radio/cd/navigatie/carkit
Ik heb in de boxster ( 1997 ) een Sony radio zitten en zou graag naar een originele willen.

Ik vorige eigenaar heeft de originele weggegooid dus heb geen idee welke het was. (Wat zit er origineel in een boxster 1997?)

Wat is er nu aanwezig: wisselaar CDC-3 en een Nokia 4x40 versterker en gedeelte dat op een carkit lijkt.

Mijn idee:
Ik wil op de plek waar de telefoon hoorn zat een RAM houder plaatsen ( extreem dun en kleine iPhone houder ) vanachter de radio met verloop een lightning kabeltje naar toe leggen voor als er stroom nodig is voor de lange ritten.

Ik gebruik tomtom op telefoon dus navigatie is dan geregeld.

Dan blijft er nog openstaan een originele Porsche radio C(D)R-XXX tijdje aan het zoeken maar kan nauwelijks verschillen vinden ( de D is CD dit heb ik wel door) nu lees ik van alles over kijkhoek i.c.m. boxster en probleem met achtergrondverlichting.

CD's luister ik zelden dus wisselaar zou ik over kunnen houden en op MP of via forum kunnen verkopen zeker als er een CD in de radio zelf zit.

Nu zou ik graag bluetooth functie toevoegen om audio via telefoon te streamen, auxstekkertje is zo'n gepruts.

Laatste wens een telefoon belfunctie/carkit die goed verstaanbaar is bij +/- 100km. ( het is een wens geen noodzaak, als deze nauwelijks verstaanbaar is hoeft hij er helemaal niet in ) deze wens is meer als er een radio is die dit allemaal heeft en dat ik in 1 keer klaar zou zijn.
Ik neem aan dat ik met de carkit die er origineel in zit niets meer kan, toch?

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

p.s. mocht iemand nog een noodstroom sirene ATX van een texalarm hebben liggen zou dit tot een mooie donatie voor het forum leiden.

22 maart 2014 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Tiel
Bericht Re: Wat is de best combi radio/cd/navigatie/carkit
Inspiratie voor console gezocht.

Wie heeft er een mooie aanpassingen gedaan en kan een foto van zijn console posten?

22 maart 2014 14:20
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Niet gedaan, maar al veel over nagedacht.

Een ipad mini (laten) inbouwen :idea:
Afbeelding

Hier vind je een stappenplan

22 maart 2014 14:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Ziet er cool uit, maarrr: is dit niet vragen om een autoinbraak? :|

22 maart 2014 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Zelf heb ik een cdr23 met cd wisselaar en Harman Kardon upgrade. Heb even gekeken of ik hier een andere radio in zou plaatsen, maar uiteindelijk besloten om alles bij het originele te houden.

De iPad mini oplossing ziet er goed uit. Alleen dan weer jammer dat er nog een radio onder zit.

22 maart 2014 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Tiel
Ik heb inmiddels een CDR-22 gevonden, nu alleen nog een optie voor bluetooth en eventueel iets om over de radio te kunnen bellen.

Nu zie ik wel wat van solisto maar kan hier volgens mijn niet een iphone 5s op aansluiten.

andere alternatieven:
http://www.discountcarstereo.com/BLU-BKR.html
http://www.dekkerwatersport.nl/Catalogu ... spx?link=2

Welke is de slimste of zijn er nog andere opties????

Ipad optie in consol ziet er wel erg goed maar vereist wel erg veel slijp en breek werk.

25 maart 2014 14:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Kijk eens bij www.motrade.nl, daar heb ik mijn interface gekocht, ze hebben een uitgebreid assortiment.
Iemand een idee of je kunt upgraden van PCM1 naar PCM2?

26 maart 2014 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Een Becker vind ik in een Porsche wel de mooiste optie.

Een Indianapolis heeft een blue tooth carkit functie plus de hele goede navi die ook de Traffic Pro heeft.
Het heeft niet een mooi kleurenscherm met grafische kaart, maar de navigatie functie is wel heeel erg goed...

27 maart 2014 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Kijk hier eens:
http://www.navaudio.nl/categories/MerkGebonden-autoradio%27s-/Porsche/?gclid=CL-I0a7-sr0CFTCWtAodxgsA9g
Jammer genoeg heeft Becker geen 1-din Porsche-audio meer, want die passen het mooist bij het interieur vind ik. In mijn Boxster zit een Becker 1-din met (inmiddels zwaar verouderde) navi dmv pijltjes. Origineel zat er een "cassetten-radio Porsche CR31" in (ik heb een uit Duitsland geïmporteerde).
Het liefst zou ik naar een geïntegreerd systeem gaan, of juist zoals je zelf al aangaf gaan navigeren vanaf I-phone. Met als nadeel dat er weer ergens zo'n lelijke standaard ingebouwd moet worden en als voordeel dat er meteen veeeel muziek aan boord is dmv de ipod-functie.
De praktijk is echter dat ik zelden muziek aan heb... terwijl ik dat in mijn zaken-bak wel altijd aan heb staan. Dat zal komen omdat een cabrio met zo'n heerlijk motorgeluid nu eenmaal niet uitnodigt om muziek aan te zetten. Het enige wezenlijke wat ik mis is dus de navigatie.

27 maart 2014 17:19
Profiel
Moderator
PF #57
voor 100e een tomtommetje op het raam als je het nodig hebt? :idea:
Ik gebruik in mijn weekendauto zelden de navi. Enerzijds omdat als ik ergens heen ga, ik vaak wel weet waar ik moet zijn (door de week in de DD niet). Als ik naar onbekende plaatsen moet, kijk ik vooraf even hoe ik moet rijden en pak ik als ik vlakbij ben mijn telefoon met tomtom places. Rij ik er zo naar toe. Geen standaard gewoon even op de middenconsole leggen of in de hand houden (uit het zicht van de politie :wink: )

27 maart 2014 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Tiel
Peter Luxwolda zojuist langs geweest voor de taxatie en zijn woorden
"uitzonderlijke boxster in perfecte staat een gelijke vinden in deze staat zou een hele serieuze klus gaan worden" altijd leuk om te horen. :D :D :D

Nog voor de taxatie even de Porsche radio er ingezet zodat hij weer origineel was.
Afbeelding

Ik heb op de plek waar origineel de hoorn van de telefoon zou hangen de meest compacte versie van een beugel gezet die ik kon vinden, bovenste gedeelte is niet nodig en zal ik vast de dremel nog wel eens voor gaan gebruiken.
Als de telefoon er inzit, is het natuurlijk een stuk mooier maar ja hoe maak je dan een foto???
Afbeelding

Wat staat er nog op de planning.
* Steenslag herstellen op de bumper ( ondanks er niet extreem veel zit een tijdrovende klus )
* Poetsen, kleien, waxen dit is grote hobby van me ( lakmeting gaf voldoende blanke lak aan )
* Rooster voorbumper herstellen, zijn wel heel erg verkleurd, is dit normaal??? ( donkere vlek is waar nog nat is )
Afbeelding

* Bluetooth toevoegen ( nog geen mooie oplossing gevonden i.c.m. iPhone 5s)
* Velgen herstellen zitten paar krasjes op.
* Rijden, rijden en ....

Ben benieuwd welke ideeën er naar de lentemeting bijkomen.

27 maart 2014 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Tiel
Ziet er nier echt mooi uit zo'n tomtom op de voorruit.

Voor lange ritten is een navigatie wel ideaal, zodat ik meer van het rijden kan genieten dan te denken hoe ik er moet komen.

"Uit het zicht van politie" is me al een keer niet gelukt en was direct 180,- lichter.

27 maart 2014 18:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Tiel
Even een update: voor mijn becker radio i.c.m. telefoon en carkit.

Het is een Navinc Audi 12-pins Bluetooth streaming interface incl. Carkit functie &
AUX optie Art. Nr: BT-VW-12P geworden. ( is nieuw moest er 2 maanden op wachten )

Met de NavInc Bluetooth interface is het mogelijk om audio te streamen via elke
smartphone of tablet en deze te koppelen met een originele radio- en/of navigatiesysteem van Audi ( en blijkbaar ook van Porsche ). De interface maakt gebruikt van de originele CD wisselaar poort en is ook via de radioknopen te bedienen. Via de USB poort van de interface kan de gekoppelde apparaat worden opgeladen.

Daarnaast beschikt de module tevens over een bluetooth carkit die verrassend goed verstaanbaar is.

Kosten voor de unit 149,- nu heb ik het professioneel laten inbouwen + 70,-

Kan geen foto's laten zien aangezien er niets te zien valt.

Ben er erg blij meer, laatst op vakantie geweest 4.800 km met maar 6 cd's in de wisselaar. :bang: :bang: :bang:

Nieuw projectje: op zoek naar iemand die een 3D carkithouder kan printen. Ik heb een compacte carkithouder maar deze zit op het stuk dat origineel bij de auto zit. ( zie 2de foto ) Dan zou ik de schroeven ook niet meer hoeven zien. Dit alles zou uit 1 stuk moeten en liefst met Porsche logo er in.

12 jul 2014 10:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]