Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Eigen schuld of toch niet?
Gewoon een no-claim garantie afsluiten. Behoudt je je korting, alleen niet je schadevrije jaren. Maar dat is alleen van belang als je overstapt. En voor die paar euro hoef je het niet te laten.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 jul 2014 9:23 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kreeg een mail van de verzekering, hoef niets in te vullen en kan hem zo naar Carglass brengen. Helaas hij staat al bij de dealer, kon niet meer rijden zonder de wisser en krijg dan geen korting op mijn eigen risico
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 jul 2014 9:29 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Idd, zit hier ook met 2 golfballen op de oprit...
|
11 jul 2014 9:56 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Carglass kan ook naar de BMW dealer rijden Klant bepaalt, denk dat de dealer je eigen risico overneemt. Heb ik ook eens gehad bij Volvo. voordeel was dat ik een originele ruit kreeg met Volvo logo in het glas
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
11 jul 2014 11:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Raam is er niet en staat in "back order" Heb ook een echte beamer met de info in het raam en dat zal wel het probleem geven neem ik aan Mooi excuses om de RS steeds uit de garage te halen This afzien hoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 jul 2014 19:20 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Bij de andere (en oudere) modellen ook. De carwash mag eigenlijk daar wel een melding van maken. De automatische ruitenwissers zijn er net zodat jij er niet meer aan hoeft te denken, dan doe je dat ook niet meteen bij de carwash.
|
11 jul 2014 19:38 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Volgens mij activeer je die toch door eerst het hendeltje één stand omhoog te zetten? Tenminste, zo herinneren ik me het nog bij de X5.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 jul 2014 20:17 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ah, bij de 1,3 en 5 (waarvan ik het me nog herinner) was het door een knop in te drukken aan het hendeltje en er zou een groen lampje moeten oplichten. En elke keer dat je de motor aflegde staat het weer op inactief.
|
12 jul 2014 12:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Bingo, zo is het volgens mij nog steeds... De hamvraag, regende het toen je de wasstraat in ging? En zo nee, waarom stond dat je regensensor aan?
|
13 jul 2014 11:56 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Ik heb hier echt moeite mee; waarom ligt het altijd aan iemand anders? Waarom is het BMW of de wasstraat die aansprakelijk is? Je ruitenwissers aan laten staan in een wasstraat..... Dit is toch gewoon een typisch geval van eigen schuld?
_________________________________________ 997-1
|
13 jul 2014 12:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat schrijf ik toch ook? Alleen iets genuanceerder dan dat jij het misschien graag zou willen zien. En om Hans nu meteen de grond in te boren na het eerste bericht is ook weer zoiets.
|
13 jul 2014 12:13 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
daar heb je nou juist die sensor voor: 1x aanzetten en er verder niet aan hoeven denken. Vind het overigens een stom ding, doe mij maar een regelbare interval.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
13 jul 2014 14:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... behalve als je een wasstraat inrijdt Mee eens Amerikaanse claim cultuur
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 jul 2014 15:50 |
|
|
horn
PF #57
|
dat zegt hij toch ook?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2014 17:29 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Mooi excuses om de RS steeds uit de garage te halen ja dat is behelpen,denk aan opzet veel suc6 met de afwikkeling (tis maar een raam) wel vervelend maar gelukkig genoeg alternatief
|
13 jul 2014 18:41 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Niet helemaal Franz schreef: Maar in dit geval ligt het aan de eigenaar van de auto zelf en kun je het misschien zelfs wel verhalen op je dealer/BMW als ze het niet expliciet vermeld hebben of vermeld staat.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
14 jul 2014 21:30 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jul 2014 21:42 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Niet helemaal dus.. Zucht....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
14 jul 2014 22:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik zeg inderdaad dat de eigenaar verantwoordelijk is. De eigenaar behoort namelijk te weten hoe zijn auto werkt. Maar als de eigenaar kan aantonen dat hij nooit over deze informatie kon beschikken omdat hij bv de uitleg nooit gekregen heeft of het niet vermeld staat in de handleiding, dan zou je de dealer/BMW aansprakelijk kunnen stellen. Al vermoed ik dat dit echt wel terug te vinden is in de handleiding en de eigenaar weinig kans maakt. En als ik de reactie zie van zijn verzekeringsmaatschappij wordt mijn bevinding onderstreept. Dat is wat ik zeg.
|
14 jul 2014 22:55 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Eenmaal aanzetten "na het starten"... Maar goed, volgens mij eigen schuld, dikke bult... Zelf de fout gemaakt, dan ook op de blaren zitten. Dit is echt niet Hans zijn eerste auto met een regensensor, dus hij weet echt wel beter. Helaas, pindakaas...
|
14 jul 2014 23:34 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Even uit eigen ervaring, Hans e.a. Voor mij is het fenomeen regensensor nieuw. Heb het pas 6 maanden. Maar toch geen probleem in de wasstraat. Aan het begin van behandeling spuit een medewerker (voor de vorm, m.i.) een zeepje ofzo over de hele auto. Daardoor slaat de sensor natuurlijk aan, zodat men mij netjes hierop attendeert en vraagt om 'm uit te zetten.
Voel dus wel met Hans mee, dat de onozole bestuurders (zoals hij en ik) een beetje in bescherming kunnen worden genomen door de wasstraat-exploitanten.
|
15 jul 2014 1:10 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Dus als ik het goed begrijp, gaat een ruitewisser van een BMW automatisch aan, als jij in de supermarkt boodschappen gaat doen? HTF gaan die klotedingen aan als je je auto in de wasstraat zet. Heerlijk al die electronica!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 jul 2014 1:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Gaat niet automatisch aan, moet je iedere keer als je start aanzetten. Vind de regen sensor trouwens een briljante uitvinding. Ben helemaal niet van lane departure warning/autom inparkeren en andere zooi, maar een regensensor dat vind ik super. Werkte perfect op alle auto's die ik gehad heb, ja zelfs bij Alfa. Interval is altijd te langzaam of te snel, zit je iedere keer bij te regelen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 jul 2014 9:33 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
....tot je een wasstraat ingaat kennelijk Je kan gvd toch zelf wel zien wanneer het regent? [youtube]http://youtu.be/aqAUmgE3WyM[/youtube] http://youtu.be/aqAUmgE3WyM
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 jul 2014 10:01 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hebben jullie ook wel eens zo'n dag, alles gaat fout en had beter in bed kunnen blijven Op die dag ging ik de wasstraat in regenachtig en de wisser stond aan, gewoon pech De auto staat al bijna een week bij de dealer, het raam is er (nog) niet Komt allemaal wel weer goed
|
15 jul 2014 10:58 |
|
|