Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:32



Antwoord op onderwerp  [ 383 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Zo dan, dat was 2013 en nu is het 2014 ; tijd voor de review ...

De auto rijdt nog altijd prima en zo goed als probleemloos. De bak schakelt als een zonnetje en rijdt heerlijk rustig bij hogere snelheden op de langere reisjes door Frankrijk of Duitsland. Scheisse is wel dat we sinds eind vorig jaar de snelheidsovertredingen in Frankrijk nu dus wel ontvangen ...

Er zijn nog 2 minor problems ... de homemade uitlaatdelen bij de Turbo willen nog wel eens lek raken wat een irritante fluit geeft bij het opspoelen ; die moet ik nog eens goed ( laten ) namaken ; dat was altijd al het idee : zelf pas maken en in elkaar bakken en dan de pro's een serieuze rvs versie naar dat voorbeeld laten maken.
Probleem 2 is de inlaattemperatuur die te snel oploopt : de water to air chargecooler is dus toch gewoon te klein / onvoldoende capaciteit. Op de openbare weg merk je daar niets van maar op het circuit loopt ie al snel op tot ruim boven de 40 graden en dan regelt de electronica alles, dus ook het vermogen, terug. Dat vind ik niet goed genoeg dus heb ik afgelopen maand een mal gemaakt voor een air to air intercooler die vóór de radiateur(s) moet komen te hangen en daar de inlaatlucht alvast 'voorkoelt' voor ie de chargecooler ingaat ... een soort van 2 traps raket voor de inlaatlucht dus ... als het goed is is ie eind deze week op maat gemaakt en kan ik 'm ervoor hangen. Dat de inlaatluchttemperatuur daar beter van wordt staat buiten kijf maar of het goed genoeg is om 'm een trackday lang op vol vermogen te laten lopen is nog even afwachten ...

Wordt vervolgd ...

Groet, Frank


15 jul 2014 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
joooooooooooo man je bent weer goed bezig zie ik wel, had je al enige tijd gemist maar zie nu waarom. :mrgreen: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Picasa album


15 jul 2014 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Super gave wagen!! :res:


15 jul 2014 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Gewoon a.s. zondag meerijden Frank en vergeet je zakmesje niet!! :wink:
Altijd handig zo'n handige harry op de rit erbij ook al heet hij Frank :cheers:

Jean-Pierre
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


15 jul 2014 22:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gelderland
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Al even stil in dit topic. Wat voor aandrijfassen heb je eronder zitten? Nog de originele of aangepaste?
_________________________________________
Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches


16 aug 2015 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Klopt dat het even stil is maar een paar pagina's geleden schreef ik dat ie bijna af was dus dan wordt het automatisch wat saai en stil ... echter ... afgelopen maand de Rvs uitlaat na laten bouwen op basis van de zelfgemaakte versie 1.0. Veel, heel veel gehannes en passen en meten maar nu hangt ie er keurig en lekvrij onder en loopt ie beter / stiller / gladder dan ooit. Maandag a.s. nog een keertje op de vermogensbank om te zien of het mengsel nog wel goed is nu ie nog makkelijker z'n vermogen aflevert. Ook de inlaat is verbouwd ( de 'bak' is wat omhoog gekanteld t.o.v. de runners ) om wat verder weg van de hitte van de turbo te zitten om zo de inlaattemp niet onnodig op te laten lopen.

Ook een leuke gadget : ik krijg een dongeltje op de Vems-computer die bluetooth uitstuurt waarmee ik dan verbinding kan maken met de mobiele telefoon. De Vems app op de telefoon geeft dan real time de waardes door uit de ECU op de telefoon. In de app kan ik zelf kiezen welke waardes ik wil zien en hoe ze gepresenteerd moeten worden. In mijn geval zijn inlaattemp en koelwatertemp de focus met daarnaast nog uitlaatgastemp, lambda waarde en nog een paar. Ik gebruik de app alleen als ie het circuit op gaat ; op de openbare weg zijn er sowieso geen issues met temperaturen of anderszins. Ik vermoed dat ik ook kan loggen met de app maar dat weet ik nog niet zeker.

Maar dan is ie ook echt af en wordt het hier weer stil :D

Groet, Frank

P.S. : aandrijfassen zijn nog gewoon de standaard exemplaren.


Laatst bijgewerkt door Dimma op 26 aug 2015 9:31, in totaal 1 keer bewerkt.



26 aug 2015 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Oeps, zie nu ook dat ik het verhaal van de 2-traps intercooler niet afgemaakt heb.

Dat is een groot succes geworden. Afgelopen Pinksteren op Zandvoort een dagje vrij rijden gedaan en daar bleef de inlaatluchttemp keurig op 27° onder vollast op het rechte eind. Dus top en klaar :)

Vóór de montage van de 2e trap : je kijkt nu tegen de radiateur aan die de koelvloeistof van de chargecooler koelt ; met z'n eigen fan die bij 30° aangeschakeld wordt.

Afbeelding

de 2e trap ...

Afbeelding

Groet, Frank


26 aug 2015 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Netjes! Met een beetje passen en meten kan je toch wat koelers kwijt bij de 968.

Dus deze 968 cs turbo klus is zo goed als klaar! Moeilijk voor te stellen dat je dadelijk niks meer te klussen hebt.
Misschien de Peugeot racer onderhanden nemen... of een Type R gaan inzetten!

Gr Danny
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


27 aug 2015 18:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 383 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.