Re: Gloeiende gloeiende... schorsing (weer) vergeten..!!
Klant van ons in rolstoel wil zijn aangepaste auto parkeren tegenover ons en ziet dat de invalideparkeerplaats bezet is door een andere auto. Klant parkeert de auto op een normale parkeerplaats en wil een gewoon parkeerkaartje kopen bij de parkeerautomaat. Helaas pindakaas want hij komt erachter dat hij niet bij de automaat past en dus niet kan betalen. Niemand in de buurt die hem even kon helpen dus wil hij het in onze winkel vragen. Onze winkel is helaas niet rolstoelvriendelijk ivm twee trappen, dat weet de klant, dus wacht hij geduldig tot ik even in de gelegenheid ben om hem te woord te staan. Natuurlijk loop ik met de klant even mee naar de parkeerautomaat en we zien vrolijk twee parkeerwachters nog net een boete onder zijn ruitenwisser stoppen. Klant zeer boos en legt het verhaal uit maar jammer, de boete was al uitgeschreven en de parkeerwachters hadden zeker 5 minuten gewacht en zagen ook niemand bij de betaalautomaat. Uiteindelijk bezwaar ingediend maar klant ving bot omdat men van mening was dat als je niet in de gelegenheid bent om te kunnen betalen je de auto er dan ook niet moet neerzetten. En als je vanwege een lichamelijke beperking niet in staat bent om te kunnen betalen dan is er altijd nog de mogelijkheid om een invalidenkaart aan te vragen.