Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Warm linkerbeen in een 964 C4 ...
Merk ik vandaag in ene dat het redelijk heet wordt onder het dashbord, net boven m'n linker been
... daar zit onder het dashboard, ter hoogte van de lichtschakelaar een aluminium omhulst stukje electronica dat gewoon bloedheet wordt tijdens het rijden
... dit is mij nog nooit eerder opgevallen en ik vraag me nu dus af of dat 'redelijk normaal' is bij een 964 ...
Op een ritje van 200 km met een gangetje van ongeveer 140 km/uur is dat ding niet eens meer aan te raken en ik wil toch nog even heen en weer naar italie volgende maand
Wie van de 964 rijder heeft dit nog meer ervaren of wil er eens op letten of dit een 'standaard' is
Olaf -AJUTO-
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
05 aug 2005 21:52 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Zit daar bij jou niet dat kastje dat door de achterruitverwarmingsschakelaar geschakeld wordt? Zou het verder niet weten, alleen dat je zo iig niet moet blijven rijden. Maar dat hoef ik jou niet te zeggen.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 aug 2005 22:31 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Hoi Olaf,
het enige wat ik weet ,is dat daar een computerkastje zit voor het elektrische dak.
Want in die kast heb ik destijds een verandering aangebracht ,dat ik mijn dak met lopende motor kan openenen.
die zit met twee beugels links en rechts tegen de onderkant van het dashboard geschroefd.
Heb je verder geen problemen met de besturing van het dak. ??
Ik zelf ken het probleem niet,als het jouw op is gevallen dat het bloedheet wordt ,dan was het mij ook al wel opgevallen.
Ik zal toch Erwin om advies vragen
groet Frank..
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
05 aug 2005 22:48 |
|
|
Rudolf
968 CoupeKampen
|
Ik heb het ook bij mijn 964, maar ik denk dat het bij mij door een defecte klep in het verwarmingssysteem komt, die sluit het linker gedeelte van het voetencompartiment niet meer goed af, waardoor er continu warme lucht binnen komt in het interieur... Zo te zien werkt de servo niet meer die deze klep moet bedienen. Zoals jij het omschrijft, is het meer stralingswarmte in jouw geval.
Mochten er mensen met tips/oplossingen zijn, dan hoor ook ik het graag
|
05 aug 2005 23:07 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Zal er ook eens op letten Olaf, maar dat iets in het interieur ZO heet wordt dat je er niet meer aan kunt zitten, lijkt mij ook niet normaal.
|
06 aug 2005 6:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
De techniker was er niet verbaasd over, en wist een twee drie ook geen een antwoord te gevn op mijn vraag ....
Mag ik aannemen dat een coupe zo'n zelfde kastje heeft om het schuifdak te openen ... die heeft namelijk ook zo'n aluminiumblikje kon alleen niet beproeven of die ook warm werd
Ik heb geen problemen met het electrische dak ....
To be continued ....
Olaf
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
06 aug 2005 8:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Komt me niet bekend voor en heb de laatste tijd toch vaak met korte broek aan gereden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 aug 2005 11:00 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
...wellicht ervaar jij die warmte juist als aangenaam?
|
06 aug 2005 12:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 aug 2005 13:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vandaag weer een ritje van 200 km heen en 200 km terug gemaakt ...
Heen met de airco uitgeschakeld werd het kastje totaal niet warm ....
Op de terugweg de airco bij wijze van test aangezet en jawel het kastje werd weer lekker warm (lees: HEET ).
Airco halverwegen de terugreis uitgezet en na een paar km begon de P te horten en stoten ... parkeerplaats langs de snelweg opgereden en toen schommelde het toerental van de Porsche tussen 0 en 1000 ZAGEN
DME ter plaatse vervangen ..... en langzaam aan naar huis gekachelt
To be continued ....
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
09 aug 2005 20:58 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Al meer bekend over het probleem Ivo
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
13 aug 2005 19:01 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ivo??? Hoe kom ik daar nou weer bij ... Moet natuurlijk Olaf zijn Lol
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
13 aug 2005 19:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Het DME relais had ik vervangen door een jonger (maar ook gebuikt) exemplaar .... ook dit heeft niet mogen helpen - ritje korter dan 60 km en toen viel de motor helemaal stil oud relaisje er maar weer ingezet om thuis te kunnen komen
Gisteren een nieuw DME relais gehaald ** boven verwachting een stuk goedkoper dan ik dacht ... voor een Porsche-onderdeel waar je zo gemakkelijk bij kan ...
.... tot dusver geen problemen gehad helaas nog niet meer dan 60 km achterelkaar gereden
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
13 aug 2005 19:35 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Ach...waar het hart van vol is...
|
14 aug 2005 0:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
(we waren al off-topic, duss...)
|
14 aug 2005 15:43 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Haha. Gaat weer lekker hier heren En ach off topic: gebeurd hier wel vaker zal ik maar zeggen
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
14 aug 2005 16:13 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Heb ondertussen al eea opgezocht ivm dit heuvel ...
Gaat hier om de "contol-unit" van de elektronica ...
Staat dus wel degelijk in rechtstreeks verband met je DME relais toestanden ...
Wat er precies "ge-controled" wordt in die box weet ik (nog) niet ... Maar dat gaat niet lang meer duren ...
Nou laat ik t nie meer los ...
Ik gok dat als je een NIEUW relais der in stopt de problemen wel eens van de baan zouden kunnen zijn.
Gok op een slecht functioneren van het relais (dat was al duidelijk) en daardoor een overbelasting (das ook vrij duidelijk) van deze control unit ...
Dirk
|
14 aug 2005 17:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
he' die hadden we samen uitgedacht maar even-zo-goed bedankt
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
14 aug 2005 18:07 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Bedoelde ik ook met "dat was al duidelijk" uiteraard
|
14 aug 2005 18:23 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
En??? ...is het probleem nu verholpen?
|
23 aug 2005 8:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nog niet zo'n heel lang stuk gereden ... weet inmiddels wel dat er (nog steeds) een storing optreedt die te maken heeft met de Lambda-sonde (of het kabelwerk van daar naar de DME computer)
Vandaag maar even tijd maken om verder te speuren
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 aug 2005 9:22 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Ist nog de originele sonde
Krengenhouden het inprincipe ca 140 a 160.000 km uit ... dan vervangen ... schrijft ook Porsche voor dus ...
Dirk
|
23 aug 2005 17:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vorige week dinsdag een nieuwe ingezet .... we zijn nu een week verder
Vandaag de verbindingen verbeterd (gesoldeerd) en nu maar weer eens een ritje doen van een uurtje of twee en kijken of het probleem weer de kop op steekt ...
Afgelopen zondag dus een keer gehad tijdens het rijden dat de motor uitviel en vervolgens meteen weer aansloeg waarbij we beiden een vette klap in onze rug kregen niet goed voor ons en de Porsche
De bosch-hamer gaf zondag ook alleen een storing aan de lambda-sonde ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 aug 2005 17:32 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Als ik me goed kan herinneren bestaan de originele sondes die in de 964 zaten niet meer ... klopt dat
Nu krijg je een vervangingsexemplaar van Bosch dacht ik ... dat je idd zelf moet voorzien van de nodige stekkers om te laten passen ...
Mss daar klein foutje in ofsow ...
Dirk
|
23 aug 2005 17:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... twee witte en een zwarte draad aan de ene zijde - twee witte en een zwarte draad aan de andere zijde
.... ookal ben je kleurenblind
Olaf -ikzounatuurlijkdewitteonderlingkunnenwisselen-
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 aug 2005 17:40 |
|
|