Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2025 18:32

Antwoord op onderwerp  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vliegtuig vermist tussen Kuala Lumpur en Beijing 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Vliegtuig vermist tussen Kuala Lumpur en Beijing
Denk toch ook dat Amerika daar al was geweest :scratch:
Maar misschien ook wel beter dat we even afwachten, hoe triest het ook is voor de nabestaanden :cry:

20 jul 2014 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Vond het wel apart dan Rutte aangaf, aan sancties te denken als Poetin geen gehoor geeft aan z'n smeekbede.
Wat voor sancties dan? "Als je niet naar ons luistert, leveren we geen stroopwafels meer voor bij de koffie!" Of "Dan draaien wij de dropjes kraan dicht!" Net of hij daar gevoelig voor is. Poetin heeft best z'n touwtjes in handen daar en wij zijn slechts een klein rotlandje van weinig betekenis, ondanks allerlei bondgenootschappen...

20 jul 2014 11:34
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Misschien kunnen de States hun good old Titans weer oppoetsen...

20 jul 2014 11:35
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
molen934 schreef:
Maar misschien ook wel beter dat we even afwachten, hoe triest het ook is voor de nabestaanden :cry:

Afwachten tot de separatisten al het bewijsmateriaal vernietigd hebben? Ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment zo snel mogelijk alle lichamen en persoonlijke spullen daar weg wilt hebben maar uiteindelijk wil je ook de verantwoordelijken berechten. Met dit zooitje criminelen valt gewoonweg niet te onderhandelen. En wat je vooral niet wilt is dat de nabestaanden met vragen zullen achterblijven.

20 jul 2014 11:44
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Afbeelding

20 jul 2014 12:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Ik vind de opmerking van Horn ook kort door de bocht en zelfs beledigend, onze jongens die oa in Afghanistan zijn geweest zijn echt geen padvinders..........
Misschien zou het een idee zijn om 2 weken geen enkele Rus meer toe te laten in Europa, Australie en VS, plus alle Russen die nu in die landen zijn binnen 2 dagen terug naar Rusland, misschien dat de zwarte dozen dan weer tevoorschijn komen en dat de lichamen op een waardige manier terug naar eigen land vervoerd kunnen worden.
Dat zou volgens mij pas een sanctie zijn, liever dat dan een troepenmacht, kunnen ze meteen weer extra bodybags meenemen................

20 jul 2014 12:16
Profiel
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
http://m.washingtonpost.com/opinions/an ... story.html

20 jul 2014 12:17
Profiel
Moderator
PF #57
944{asd} schreef:
Ik vind de opmerking van Horn ook kort door de bocht en zelfs beledigend, onze jongens die oa in Afghanistan zijn geweest zijn echt geen padvinders..........

dan verschillen we daarover van mening en daar kan ik prima mee leven. Korps Mariniers en Luchtmobiele Brigade even daar gelaten. Maar die zijn beiden niet groot genoeg om Oekraine binnen te vallen en verschil te maken. Als je dat wil zal je zonder de Amerikanen weinig kans van slagen hebben, qua slagkracht dan.

Mijn opmerking was overigens niet 'persoonlijk' gericht tegen de jongens die bijv naar Afghanistan zijn gegaan, maar tegen de politiek die deze jongens steeds meer ontwapent (lees post van Maarten voor de mijne).

20 jul 2014 12:54
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Natuurlijk is de opmerking van Horn wat kort door de bocht, maar er zit wel een kern van waarheid in wij zijn niet van die "vechters".
Misschien dat we nu onze krijgsmacht wat in stand kunnen houden en die gevechtsvliegtuigen kunnen laten komen zonder protest van de groene en linkse partijen :idea:
Heb te doen met Mark, wat een dilemma op politiek en zakelijke betrekkingen, niet normaal gewoon wat erbiij komt kijken :cry:
Als er sancties komen zal dat met een samenwerkend Europa moeten zijn, dan kan je nog wat doen :evil:

20 jul 2014 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
oke Horn, met die nuance krijgt je bericht een andere lading. Wij zijn idd geen land van vechters en zonder steun van Europa of VS kunnen we helemaal niets uitrichten. Het zal diplomatiek en politiek wel te lastig zijn maar vond "mijn" sanctie wel een aardige............

20 jul 2014 13:03
Profiel
993 4S
Bottom line is dat Nederland internationaal nix voorstelt, en we dus van anderen afhankelijk zijn.
Denk niet dat Obama hele grote risico's gaat nemen en dat is misschien maar goed ook.
Er zal veel druk op Poetin gezet worden, die slachtoffert een rebellenleider, en komt er zelf mee weg.
Triest, maar is niet anders.

20 jul 2014 15:24
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ben bang dat je gelijk hebt CSV....

20 jul 2014 16:44
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Oke, ze hebben een civiel toestel uit de lucht geschoten, maar welk doel hadden ze nu eigenlijk voor ogen?
Schijnbaar is er veel moeite gedaan om de middelen in te zetten...

20 jul 2014 16:51
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@CSV: +1. Ben het niet vaak met je eens :mrgreen:

20 jul 2014 16:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Ik denk dat Poetin meer controle over de situatie in Oost-Oekraïne heeft dan dat hij wil doen geloven. Lees het artikel in de Washington Post maar eens (link geplaatst door Doctor Porsche).

Ook moeten we onze economische slagkracht niet onderschatten. We zijn namelijk een zeer belangrijke handelspartner van Rusland (top 3). Het Russische gas wordt via ons door Europa gedistribueerd, daar kunnen we mee stoppen en de gasbehoefte op een andere manier invullen. Als het moet, kunnen we dat maanden volhouden, zonder dat er iemand in Europa kou hoeft te lijden.

Verder zouden we kunnen besluiten al onze handelsbetrekkingen met Rusland op te schorten. Vervelend voor ons, maar vervelender voor Rusland. Een voorbeeld: onze kennis op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen technologie is goud waard in Rusland. Rusland ontbeert deze kennis en heeft onze kennis hard nodig om minder afhankelijk te worden van import (wat het nog steeds is). Stoppen wij met het leveren van kennis, dan lopen talloze projecten enorme schade op. Deze projecten worden geïnitieerd / gefinancierd door (de bedrijven van) de vrienden van Poetin en gesubsidieerd door de overheid (jawel...met de gasopbrengsten!). Zij zullen direct een dubbele schadepost hebben: hun project / investering loopt gevaar en de subsidie die zij daarop krijgen ook... Hiermee verliest Poetin snel zijn (machtige) achterban...

20 jul 2014 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ergo, er zijn andere middelen dan bommen en granaten...

20 jul 2014 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Wimpie67 schreef:
Ook moeten we onze economische slagkracht niet onderschatten. We zijn namelijk een zeer belangrijke handelspartner van Rusland (top 3). Het Russische gas wordt via ons door Europa gedistribueerd, daar kunnen we mee stoppen en de gasbehoefte op een andere manier invullen. Als het moet, kunnen we dat maanden volhouden, zonder dat er iemand in Europa kou hoeft te lijden.

En hoe dacht je dat te kunnen doen? Volgens mij heeft Rusland hier serieus overmacht op Europa doordat zij gewoon de gasleiding kunnen afsluiten.
Zelfs in België vrezen we hiervoor, terwijl we niet eens gas krijgen van Rusland. Dit kan namelijk de prijzen enorm doen stijgen.

20 jul 2014 17:59
Profiel
Noord-Brabant
De huidige situatie vraagt al drie dagen om snel te handelen. Leuk al dat geneuzel over sancties maar dat helpt voor nu helemaal niets.

20 jul 2014 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
De Russische economie drijft op de olie- en gasinkomsten. Een andere serieuze industrie is er niet. We zijn echt niet zo afhankelijk van het Russische gas als we denken. Ten eerste hebben we enorme buffervoorraden om de eerste nood te ledigen. Ten tweede zijn er talloze andere landen (buiten de Russische invloedssfeer) die ons met alle plezier gas willen leveren. Logistiek is het misschien even lastig, maar daarvoor hebben we de buffers.

In dit verband is de column van Bernard Hammelburg in het FD van 18 juli jl. het lezen waard:http://fd.nl/opinie/265871-1407/rutte-moet-confrontatie-rusland-aangaan.

20 jul 2014 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
@Franz: geneuzel helpt inderdaad niet, in actie komen wél. Alleen daardoor maak je indruk op Rusland. Een echte oorlog kunnen we niet beginnen, een handelsboycot daarentegen zal Rusland echter harder treffen.

Vergeet niet dat de economie van Rusland maar 2,5 keer zo groot is als die van Nederland. Een boycot legt Rusland dan ook vrij eenvoudig lam.

Voor wat betreft een "onpartijdig onderzoek" is het inmiddels allang te laat en ik vrees dat we de stoffelijke overschotten nooit meer zullen terugzien. En dat vind ik echt verschrikkelijk...

Laatst bijgewerkt door Wimpie67 op 20 jul 2014 18:27, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jul 2014 18:18
Profiel
Noord-Brabant
Wim, even voor de duidelijkheid. Er liggen daar lichamen weg te rotten omdat er een vuil politiek spelletje gespeeld wordt door de Russische separatisten. Wil je de nabestaanden nog enigszins de mogelijkheid geven om hun dierbaren een waardig afscheid te geven dan hadden die lichamen vandaag al in Nederland moeten zijn. Tijd om te praten over sancties is er nu gewoonweg niet meer. Als er niets wordt ondernomen dan blijven we afhankelijk van de goodwill van de separatisten. En dan heb ik het nog niet eens over de schuldvraag of bewijsmateriaal wat dat weggemoffeld wordt. Een oorlog is iets waar niemand op zit te wachten, ook de nabestaanden niet. Maar een daadkrachtig optreden is wel iets waar de situatie op dit moment om vraagt.

20 jul 2014 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ik ben het met je eens Franz, zie mijn post hierboven. Maar ik ben bang dat het daarvoor al te laat is...

20 jul 2014 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Tsjahhh...moedig!!

62067

20 jul 2014 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Wimpie67 schreef:
De Russische economie drijft op de olie- en gasinkomsten. Een andere serieuze industrie is er niet. We zijn echt niet zo afhankelijk van het Russische gas als we denken. Ten eerste hebben we enorme buffervoorraden om de eerste nood te ledigen. Ten tweede zijn er talloze andere landen (buiten de Russische invloedssfeer) die ons met alle plezier gas willen leveren. Logistiek is het misschien even lastig, maar daarvoor hebben we de buffers.

In dit verband is de column van Bernard Hammelburg in het FD van 18 juli jl. het lezen waard:http://fd.nl/opinie/265871-1407/rutte-moet-confrontatie-rusland-aangaan.
Daar geloof ik eerlijk gezegd weinig van. Nederland is maar 1 van de vele landen die gas aankoopt bij Rusland. Dus dat overleven ze heus wel (niet dat ze het niet gaan voelen natuurlijk).
Maar omgekeerd denk ik niet dat er zomaar een ander land de capaciteit heeft om in zeer korte tijd een systeem op te zetten die volledig Nederland kan voorzien van gas.

Als het echt zo eenvoudig was, ging Europa al wat harder geblaft hebben richting Rusland.

Ik ben echt benieuwd naar welke acties de wereld gaat ondernemen tegen Rusland. Hopelijk komt er geen WOIII. Maar er moet degelijk iets gebeuren. Ze zijn daar in Rusland net zo gek geworden als in Noord Korea tegenwoordig, alleen zijn ze een stuk gevaarlijker.

20 jul 2014 18:37
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
@Franz: Laat ik het voor de duidelijkheid nog even toelichten: Er is een passagierstoestel neergehaald in een gebied waar totale anarchie is gecreëerd. Als Poetin het mogelijk zou maken dat wij toegang op de rampplek zouden krijgen, dan geeft hij dus impliciet zijn betrokkenheid toe aan die gecreëerde anarchie. Poetin zal dit dus nooit doen.

Laatst bijgewerkt door Wimpie67 op 20 jul 2014 18:44, in totaal 2 keer bewerkt.

20 jul 2014 18:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende