Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
problemen dak van de boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Bericht problemen dak van de boxster
Hallo,
Vandaag wou ik mijn dak open doen wat helaas niet lukte. :(
Hij ging maar tot de helft en hij stond ook iets scheef. Het motortje hoor je gewoon als je op het knopje druk.

Gelukkig kon ik hem nog dicht krijgen door de stangen los te maken van het mechanisme.

Wat kan dit zijn ...... een kabel kapot?
(Boxster uit 1997)
Alvast bedankt

20 jul 2014 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Bericht Re: problemen dak van de boxster
Als er 1 van de 2 kabels kapot zijn moet het dakje toch nog iets doen? Of is dat een veiligheid ofzo?

20 jul 2014 19:44
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Wellicht heb je iets aan dit Topic op Pelican :wink:

20 jul 2014 20:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Olaf schreef:
Wellicht heb je iets aan dit Topic op Pelican :wink:

Dankje!

Zelf ook mee gemaakt?

20 jul 2014 21:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ehrm ... nee, gelukkig (nog) niet :wink:

20 jul 2014 21:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Olaf schreef:
Ehrm ... nee, gelukkig (nog) niet :wink:

Zo te zien is het een kabel van mij, dus makkelijk te verhelpen.

Die link is echt super!

20 jul 2014 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Let wel goed op dat alle stangetjes en dergeljke nog recht zijn. Anders wordt het lastig om de kap goed af te stellen.

20 jul 2014 22:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
deze komt uit een andere topic hier op het forum, mss heb je er wat aan:

Sjors en Kathy schreef:
Pas geleden toch weer problemen met de cabriokap gehad. Weer was aan 1 kant de kabel uit het aandrijfmotortje geschoten. Dit was weer nadat de auto een tijdje in de zon had gestaan. Onder de afdekplaat van de kap wordt het als de auto in de zon staat zo warm dat door het verschil in het uitzetten van de plastic buiten- en de stalen binnenkabel, de binnenkabel uit het aandrijfmotortje wordt getrokken. Was van plan om nieuwe kabels te kopen maar bij nader inzien verhelpt dat mijns inziens het probleem niet. Dus heb ik het volgende gedaan. Allereerst heb ik de plastic buitenkabels m.b.v een pijpensnijdertje doorgesneden op een punt waar deze zo recht mogelijk lopen. Daarna heb ik van 1 van de kanten van deze buitenkabels zo'n extra 5-6 mm afgesneden en vervolgens de twee stukken weer m.b.v een plastic krimpkous aan elkaar gemaakt. Op deze las heb ik extra aluminiumtape, die ook wordt gebruikt om aluminium CV afvoergaspijpen gasdicht aan elkaar te maken, aangebracht. Deze tape kan je bij iedere winklel voor installatiematerialen of CV handel kopen. Tot nu toe moet ik zeggen dat "Het Helpt". Ik heb nu vertrouwen gekregen in het storingsloos werken van de cabriokap zonder dat ik angstig achteruit moet kijken of alles goed gaat. Ik wilde met dit toch wel lange verhaal alle Boxster en andere Porsch cabriobezitters die problemen met de cabriokap hebben deze mogelijke oplossing aangeven. Ik denk dat de problemen voortkomen uit het feit dat de kabels naarmate ze ouder worden en dus vaker gebruikt zijn slijten. Dit komt omdat de binnenkabels gedraaide staalkabels zijn die door veelvuldig gebruik iets kunnen krimpen. Nieuwe kabels zijn natuurlijk ook een optie. Maar een half uurtje sleutelen geeft hetzelfde resultaat en kost maar een fractie t.o.v nieuwe kabels. Dus mede Porsche cabriobezitters doe er je voordeel mee. Ik hoor graag van jullie ervaringen.

20 jul 2014 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook ik had last van een scheeftrekkende cabriokap bij warm weer. Zodra het koeler werd werkte het weer probleemloos. De kabels ingekort zoals beschreven alleen had ik voor de zekerheid een dubbele krimpkous gebruikt en inderdaad werkt weer perfect ook als de auto vol in de zon heeft gestaan. Zeer goede tip :thumleft: dus weer zorgeloos topples :drive:

22 jul 2014 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
porsche speedy schreef:
Ook ik had last van een scheeftrekkende cabriokap bij warm weer. Zodra het koeler werd werkte het weer probleemloos. De kabels ingekort zoals beschreven alleen had ik voor de zekerheid een dubbele krimpkous gebruikt en inderdaad werkt weer perfect ook als de auto vol in de zon heeft gestaan. Zeer goede tip :thumleft: dus weer zorgeloos topples :drive:

Dus jij had gewacht en toen deed die het weer? Ik hoorde dat achterste motortje wel gewoon ratelen. Weekend maar eens kijken.
Bedankt voor je bericht!

23 jul 2014 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij mij werkt het dak nog steeds naar tevredenheid. Sinds ik het zoals ik omschreven heb gerepareerd heb nooit geen problemen meer gehad. En zoals ik nu lees heb ik er al een andere boxsterrijder een plezier mee gedaan. Ik hoop dat er nog vele volgen. Had er beter een handeltje van kunnen maken. Had ik toch nog in de autobusiness terecht gekomen. Zoals mijn vader graag gehad zou hebben nadat ik in het verleden bedankt heb om het autobedrijf van hem over te nemen.

23 jul 2014 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Mocht een van jullie de "stangetjes" nodig hebben ik heb nog een setje liggen.

23 jul 2014 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja ik had wel steeds gewacht omdat ik wist dat de kabels uitgezet waren je kan op dat moment wel gaan proberen maar ging bij mij niet trok steeds scheef. en later als het afgekoeld was werkte het weer alsof er niets aan de hand was het dak kon ik dan wel tien keer probleemloos open en dicht doen. Ook een keer niet doorgehad dat het dak scheeftrok en toen een hoop kabaal en losgeschoten klep uit geleider dus het is wel zaak om er wat aan te doen het mechaniek krijgt dan behoorlijk op zijn donder met eventuele schade tot gevolg :oops:
Nog bedankt voor de goede GRATiS tip!! iedergeval :mrgreen: :mrgreen:

24 jul 2014 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
porschevathorst schreef:
porsche speedy schreef:

Dus jij had gewacht en toen deed die het weer? Ik hoorde dat achterste motortje wel gewoon ratelen. Weekend maar eens kijken.
Bedankt voor je bericht!

Dat komt omdat je aandrijf moter wel draait alleen hij drijft één van de kabels niet aan doordat de binnenkabel is terug getrokken

24 jul 2014 9:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Boxster.

Ik heb beide kabels laten vervangen.
Het vierkante einde van de 1997 kabels is te kort in schiet uit het tandwiel wat de kap opend.
Porsche heeft een wijziging uitgevoerd. Het is langer gemaakt en daarmee is het probleem opgelost.

24 jul 2014 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Heb de boel opengemaakt. Alles werkt gewoon goed. Lijkt idd dat de kabel te kort is.

Op internet kwam ik deze tegen

ww.rosepassion.com/nl/cat/porsche-boxster-987-05-08-2005-boxster-s-3-2-cabrio-automatische-versnellingsbak/M608/carrosserie/B271/schemas/besturingsmechanisme-dakkap-uitsparing-dakkap-hefboom-geleidingsarm/I4127/flexibele-as/P73555

Zal deze al langer zijn dan de eerste ?

Gr

26 jul 2014 15:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]