Auteur |
Bericht |
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
vandaag mijn GT3 gehaald. super auto, maar zit nog wel wat werk in om hem strak te krijgen. spuitwerk her en der, velgen weer netjes krijgen, interieur delen vervangen, gescheurde koplampglazen, bumper bracket oid richten nieuwe banden ruitenwissers en nog wat klein spul, maar het grootste probleem is de downshift van 3 naar 2. Bij net volledig intrappen van de koppeling dan knarst hij van 2 naar 3, maar van 3 naar 2 nog meer en vrijwel altijd. alle overige versnellingen zijn perfect. maar de tweede versnelling voel je ook bijna niet bij het schakelen.
het probleem van de tweede versnelling is al goed beschreven op internationale fora, maar op dit forum mis ik dat.
er zijn een aantal problemen bij de tweede versnelling van de 996 die KUNNEN optreden. hoeft dus zeker niet. hij kan uit zn versnelling schieten de downshift naar twee kan hij gaan tandenknarsen in de tweede versnelling kan die überhaupt gaan tandenpoetsen met kracht in de tweede versnelling als enige optie en zo zijn er nog een paar
er zijn een aantal modificaties beschikbaar zo is er een stift van GBOX die de popout kan voorkomen. redelijk simpel te plaatsen naast de synchro's is ook de kabel verstelling en de upgrade naar een speedshift en het vervangen van het plastic koppeldeel tussen kabel en pook voor een aluminium upgrade een optie om het probleem van de downshift te verhelpen
ik heb net de upgrades besteld. de bak zal worden verwijderd omdat er een lager vervangen moet worden en we elijk even alles nalopen.
Mocht er iemand exact dit hebben mee gemaakt, dan verneem ik graag wat de oplossing was. ik zal de oplossing van het schakelprobleem , die we hopen te vinden, hier posten
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
23 jul 2014 20:58 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
De synchromeshes zijn een zwak punt, zeker als de wagen het circuit heeft gezien. Vervangen voor stalen exemplaren schijnt de beste optie te zijn.
Als je de onderdeelnummers wilt hebben moet je het maar zeggen.
_________________________________________ Boxer power.
|
23 jul 2014 21:15 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
ik dacht dat de eerste twee synchromesh in een gt3 van staal waren?
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
23 jul 2014 21:32 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
1e serie GT3 hadden geen staal maar ik meen brons. Vanaf modeljaar 2001 staal af fabriek.
_________________________________________ Boxer power.
|
23 jul 2014 21:37 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
|
23 jul 2014 21:46 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Dat is het voorportaal.
_________________________________________ Boxer power.
|
23 jul 2014 21:51 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
heeft iemand het stuk plastic gereedschap dat nodig is om de versnellingsbak kabels af te stellen?
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
24 jul 2014 22:34 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
eric, heb je die onderdeelnummers voor me van die synchroos in staal?
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
24 jul 2014 22:36 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Moeten jullie ook de koppeling geheel intrappen om hem te starten Vooral in het begin sloeg hij wel eens af bij het wegtrekken en dan wou hij niet gelijk starten en je moet de koppeling geheel intrappen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jul 2014 23:10 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Dat kan verschillende oorzaken hebben, koppeling en of veranellingskabel gerelateerd,
Mijn probleem is een ander probleem. Specifiek 2e versnelling gerelateerd. Wel vervanging ik nu gelijk de koppeling en de lager aangezien dat allemaal ook niet meer zo jofel is na 5 jaar en de lager geheel versleten.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
24 jul 2014 23:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Veel plezier(ige km's) ermee! Het eerste bericht is echter niet veelbelovend voor een goede start daarmee Hopelijk wist je dat bij de aankoop en is daar bij de prijs rekening mee gehouden of heb je garantie die de onkosten dekt!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 jul 2014 8:56 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
ik wist wat ik kocht. de auto wordt gewoon weer in goeie staat gebracht en daarbij komt nog veel kijken. deze auto zal ik nooit verkopen, is een 90's icon net als de maranello, z3m coupe en nog een paar andere auto's uit mijn jeugd die nu binnen mijn bereik liggen om te bezitten en te conserveren.
zo is vandaag besloten dat de auto maandag naar APP in weesp gaat. daar wordt de bak gereviseerd en kijken ze het blok na op eventuele slijtage die we moeten onderhouden. diverse delen liggen al bij de spuiter en alle onderdelen voor de overige 'restauratie' worden maandag besteld.
al met al gaat er wel wat in, maar dan weet ik wat ik heb. ik knap liever zelf op dan dat ik iets van een ander koop waarvan ik niet kan nagaan of het daadwerkelijk goed gedaan is.
ik verwacht dat hij begin volgend jaar weer helemaal op orde is en er keurig bij staat zoals hij erbij hoort te staan.
eind volgende week weet ik wat er allemaal motorisch en bak technisch aan verbeterd wordt/is
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
25 jul 2014 20:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
mooi project met de goede insteek. succes!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2014 21:19 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Kenner en liefhebber Wel opletten voor het 'the agony of the choice'-syndroom
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 jul 2014 21:35 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
vandaag litronic units binnen (oude koplampen zaten barsten in het binnen glas. middenconsole was de klepvan het vakje afgebroken, opnieuw goed bevestigd. schijven binnen gekomen. aankomende week motor en bak. week erop beginnen met de afbouw.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
26 jul 2014 23:15 |
|
|
MarkGT3
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Welkom bij de GT3 familie.. Succes met de restauratie.. Auto kan er alleen maar meer waard van worden... Toekomstige klassieker en zo veel lol om mee te rijden.
Eric heeft mega veel ervaring met de GT3 dus voor info kan je hem altijd contacten.. Super kerel.
Greetz Mark
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
27 jul 2014 10:05 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Welkom en vergeet niet te documenteren en foto's te maken. Zo weet een eventuele volgende eigenaar ooit dat het goed gedaan is.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 jul 2014 0:02 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
hij staat bij APP, veel beter kan het niet gedocumenteerd zijn. ben nu aan het twijfelen om keramische rem upgrade te doen. ben er nog niet uit. heeft iemand ervaring met straat gebruik en pccb?
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
28 jul 2014 17:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Wat kost dat eigenlijk?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 jul 2014 17:49 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Waarom wil je dat? Als je wilt upgraden zou je de remklauwen + schijven van de MK2 op de vooras kunnen monteren. Maar zeker voor straat en beperkt circuit is origineel ruim voldoende.
_________________________________________ Boxer power.
|
28 jul 2014 19:28 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Klopt het dat met de mk2 remmen upgrade de originele mk1 wielen niet meer passen? Ik overweeg soms ook een upgrade naar de mk2 schijven, ik zou dan geen originele willen maar lightweight. Gyrodisc of Alcon zou iets kunnen zijn.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
28 jul 2014 20:46 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
De originele velgen blijven passen.
_________________________________________ Boxer power.
|
28 jul 2014 20:56 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Ik ben nog aan het dubben. De klauwen zijn aangetast door remstof en daardoor eigenlijk niet mooi meer. Overspuiten kan. De schijven voor moeten vervangen worden De blokken voor en achter moeten vervangen worden.
Nu staan er wel wat sets tweedehands pccb te koop her en der. Porsche claimt 300.000 km zonder zorgen met een set schijven.
Als ik dan alles overweeg en de kosten opweeg dan is het niet heel veel duurder om een tweedehands set pccb te zoeken dan alles weer in mette staat te brengen.
Het grote nadeel is dat de mk1 nooit origineel met pccb is geleverd. Dat houdt mij met name tegen.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
29 jul 2014 0:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 GT3 mk! 99versnellingsbak probleem van 3 naar 2
Wellicht helpt je dat, samen met de originaliteit van de MKI, te besluiten het niet te doen Heb je zelf ervaring met rijden met PCCB Ken er legio die dat van hun auto af hebben laten halen ...
|
29 jul 2014 0:48 |
|
|