Auteur |
Bericht |
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Motor start niet meer na alarm test.
Een paar dagen geleden probeerde ik voor het eerst het alarm van mijn 964 (1991).
Rusultaat, de auto wil niet meer starten
Is het nu toeval of niet, in ieder geval na de test wou de wagen niet meer starten.
Het alarm systeem is een gewoon standaard Porsche Alarm zonder een extra after market ding erbij.
In zo'n Porsche alarm zit een immobilizer die de vitale functies van de wagen stilleggen. Ik denk dus dat deze immobilizer mij parten speelt.
Weet iemand meer over het porsche alarm van 1991 ? Kan ik deze bypassen ? Kan deze worden gereset of unlocked ?
Batterij losmaken en uuuuren wachten help niet. Ik kan het alarm uitschakelen en inschakelen met de sleutel, dit helpt ook niet.
thx op voorhand.
Peter
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
09 aug 2005 22:05 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Is/Was er niet een "truc" dat je met de sleutel in het contact/deur(?) en dan een bepaalde rechts/links combi kan maken, waarmee je het officiële alarmsysteem van Porsche kan "omzeilen".
Kan mij namelijk herinneren, dat er zo iets was ingebouwd voor het geval dat het batterijtje van de handzender niet meer werkt!
Misschien dat iemand hier precies weet hoe je dit kan doen!
Anders even met Porsche-dealer/specialist bellen!
Suc6
|
09 aug 2005 22:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor start niet meer na alarm test.
Volgens mij niks anders dan een alarm op de deksles en de deuren en geen startonderbreker oid ...
Inderdaad aan en uit te zetten door de deuren met de sleutel (of AB) op/van het slot te zetten ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
09 aug 2005 22:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dat kun je wel zeggen ja! Sorry, flauw, kon 'm niet laten liggen. Succes met verhelpen van de storing!
|
09 aug 2005 23:16 |
|
|
spike-993
|
eigenlijk niet leuk
bel even met een porsche centrum, succes
|
09 aug 2005 23:21 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Als ik zelf niets kan vinden dan bel ik inderdaad even een P-centrum op.
Maar ik knap het liever zelf op
En volgens verschillende bronnen zit er wel een startonderbreker op het standaard P alarm. Deze zal natuurlijk niet makkelijk te bypassen zijn omdat dit anders ook te makkelijk zou kunnen worden gebruikt door de verkeerde mensen.
Ik worstel me momenteel door de electrische schema's en zoek verder op internet naar artikels.
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
10 aug 2005 0:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Peter,
In hoeverre wil de P niet starten wat doet'ie bv wel en wat niet
Meten is weten ... krijg je bv wel stroom op de startmotor en op de brandstofpomp ....
Succes
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
10 aug 2005 9:10 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
De startmotor draait wanneer ik de sleutel omdraai.
Ik heb de DME relais vervangen door een aantal brugjes zodat de DME-doos en de brandstofpomp stroom krijgen. Ik hoor dan duidelijk de brandstofpomp draaien.
Wel blijkt dat er geen vonk komt op de ontstekingskaars. De ontsteking werkt dus niet.
Dit doet me nogmaals vermoeden dat het alarm me parten speelt. Sommige alarmsystemen nemen ook de ontsteking weg bij een "alarm".
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
10 aug 2005 21:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Motor start niet meer na alarm test.
Wat bedoel je met "proberen" van het alarm?
Wat heb je gedaan om het te "testen"?
|
11 aug 2005 22:52 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Om het alarm te testen had ik 1 van de deurcontacten met open deur aangedrukt gehouden. Dan met de sleutel via de centrale vergrendeling het alarm aangezet.
Wanneer ik het contact losliet, ging het alarm in werking.
Het alarm 2 min. later terug afgezet met de sleutel.
De dag daarna probeerde ik de wagen te starten, maar ... hij weigerde.
Peter
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
12 aug 2005 21:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het alarm schakelt het gehele motormanagemant af: ontsteking en brandstofvoorziening etc.
Het lijkt er op dat een soort relais is opgekomen door activering van het alarm en nu niet meer afvalt. Mogelijk dat uitlezen van het alarmgeheugen iets oplevert.
Volgende is dan natuurlijk wel voorwaarde:
Zeker weten dat er alleen een origineel alarm in zit, d.w.z. de box met "alarm"Porsche sticker gevonden? (Onder stoel..., of voetenpaneel bijrijder....)
|
12 aug 2005 22:25 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Onder stoel van de bijrijder zit het alarm van Porsche. HET draagt nummer 928 618 260.03.
Verder kon ik nergens een extra after market alarm vinden die soms bij wordt geplaatst.
Het alarm geheugen uitlezen ? Is dat mogelijk ?
mvg
Peter
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
12 aug 2005 22:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heb geen documentatie van de 964, maar bij de 993 kan naast het geheugen van de Digitale Motor Electronica, ook de Tiptronic(voor zover aanwezig ), ABS, de Airbags en de Verwarming, ook het Alarm worden uitgelezen
|
12 aug 2005 22:55 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Ik had hier nog een "ongelezen" pdf over de 964 liggen.
Daarin staat inderdaad meer informatie over het alarm.
Het alarm kan blijkbaar uitgelezen worden met de "Bosch Hammer" (tester 9288)
Ook kan het geheugen van het alarm ( 10 entrys ) gesist worden door snel 3 x na elkaar het alarm te activeren/deactiveren met de sleutel.
Het alarmled pinkt dan op een andere frequentie om aan te geven dat het alarmgeheugen werd gewist.
Dit deed ik net, en het hielp me ook niet verder
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
13 aug 2005 0:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Mijn idee was om het geheugen te lezen, niet te wissen
Er had misschien zinvolle informatie in kunnen staan.
|
13 aug 2005 9:45 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Paul, inderdaad kon het alarm bep. informatie bevatten.
Maar ik heb niet zo onmiddellijk een Bosch tester bij de hand, en zal die waarschijnlijk binnenkort ook niet hebben.
Maar ik denk net aan iets. Een paar jaar geleden kon ik een Ford ook al niet meer gestart krijgen omdat ik een duplicaat van de sleutel had gebruikt.
Zo'n sleutel heb ik dus ook op de Porsche gebruikt rond deze periode.
Zit in een 964 C2 van 1991 ook zo'n sleutel ID herkenningssysteem?
Peter
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
13 aug 2005 22:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
13 aug 2005 23:18 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Nee, nu gebruik ik de originele sleutel. Ik heb enkel de duplicaat getest en dan opgeborgen.
Maar het kon/kan zijn dat daardoor de wagen geimmobiliseerd werd en een "reset" nodig heeft ???
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
13 aug 2005 23:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dus de test met de originele sleutel. Toen met succes alarm gedeactiveerd met deze org. sleutel. Toen toch niet starten.
Toen duplicaat gebruikt die je nog niet eerder met succes hebt gebruikt voor openen/starten?
Knippert lampje op sleutel wel op beide tiijdens gebruik?
Kan goed zijn dat je hiermee je probleem op het spoor bent
|
13 aug 2005 23:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het alarm/immo kent geen reset. De sleutels moeten er mee gematched worden/zijn
|
13 aug 2005 23:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
met dit laatste ben ik het niet eens volgens mij staat er dat je op twee manieren het alarm kan in schakelen
1 deur op slot alarm aan
2 door drie keer de deur snel open en weer opslot te doen.
ik heb het door gelezen en er staat niks over sleutel herkenning in.
heb je de zekering op het alarm aansturing gecontroleerd?
voor het alarm te resetten dacht ik gelezen te hebben dat dat alleen kan als hij uitgelezen word
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 aug 2005 12:01 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Ik haalde mijn informatie op diverse plaatsen. Vooral internet.
Dit is misschien niet de beste manier, want je krijgt te veel verschillende interpretaties.
Maar het schijnt inderdaad te kloppen wat je schrijft Robert. Je kan het alarm activeren op verschillende manieren. De "normal" en de "drie keer snel sluiten/openen". Wat precies het verschil is weet ik niet.
Het resetten moet je doen met een Bosch Hammer
Ik denk dat ik op zoek moet naar een Bosch hammer of mijn wagen uit de keldergarage proberen te takelen ( niet makkelijk ) en transporteren naar een P-garage.. om daar waarschijnlijk te horen te krijgen dat het en prutske van niets was... pffffffff...
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
14 aug 2005 18:25 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja ik heb met je te doen, al zo lang dat je p het niet doet en ook nog omdat je zelf het alarm wou testen.(ik heb in het verleden ook wel eens getest maar doe het zeker niet weer)
ik zou er gek van worden
_________________________________________ remmen is angst
|
14 aug 2005 18:42 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Bwaa, gek word ik er niet van. Er zit geen haast bij.
Ik heb zonet alles getest en gemeten wat mogelijk was met een multimeter. Nog nergens geen fout gezien.
Alle massa punten zijn nog goed. DME krijgt vaste spanning en spanning via R41 (DME Relais). De ontsteking krijgt vaste stroom, ...
Voor verdere tests en metingen heb ik een Bosch 9288 tester en een osciloscoop nodig. Vooral de Bosch tester lijkt me moeilijk haalbaar.
Ik zie niet echt anders een mogelijkheid om de DME te testen zonder de 9288
Maar we zien wel
Peter
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
14 aug 2005 21:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... t=uitlezen
misschien is dit en alternatief maar ik wacht nog op het antwoord van dirkie hij zou het posten als hij de prijzen weet
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 aug 2005 22:01 |
|
|