Auteur |
Bericht |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Ook mannen van 65 kunnen een 911 Turbo slopen, misschien is hij wel de beruchte wolf in schaapskleren Maar ik maak uit zijn verhaal ook op dat hij de auto pas heeft aangeschaft, dus gaat het hier misschien wel meer om de vorige eigenaar. Hoe heeft hij deze auto gebruikt/misbruikt? Een drijfstang breekt niet zomaar, dat is een gevolg van iets anders.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
31 jul 2014 10:06 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Covered een all-risk verzekering eigenlijk zo'n schade? PTV dynamische motorsteunen PCM PDK Sport Chrono Bose mech-sper achter 19" centerlock wielen dynamische bochtenverlichting cruise control adaptive seats+memory 2-tone leather interior (als je dat wil) sport design stuurwiel met flippers 6-cd wisselaar (who still uses that!?) en een soort van sport uitlaat (dit wist ik overigens niet maar kwam ik achter bij het proefrijden in sport/sport+ modus vs normaal...) al is het verschil niet super groot dat is ongeveer het verschil tussen turbo en turbo s
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
Laatst bijgewerkt door caelin op 31 jul 2014 12:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 jul 2014 11:30 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Buiten de garantie die ze geven mag je van deze moter verwachten dat deze langer meegaat. Ik snap daarom ook niet waarom mensen een extra verzekering afsluiten op bijv een wasmachine. Ja wellicht zit er maar 2 jaar fabrieksgarantie op maar als deze na 4 jaar kapot gaat dan is er geen enkele rechter die vindt dat je van zo'n product niet mag verwachten dat het langer meegaat, sterker nog 8 jaar wordt hiervoor aangehouden. Ik zou dit dus altijd aanvechten want de kans dat je in het gelijk wordt gesteld is zeer zeer groot. Je krijgt uiteraard niet het gehele bedrag vergoed ivm 'vruchtgebruik', je hebt er tenslotte ook al een aantal jaar van kunnen genieten. Nou dat geldt zeker voor een Porsche lijkt me van deze leeftijd en deze kilometers. Dat hoef je nooit helemaal te betalen. Ik heb het zelf eens gehad met een waterpomp van een auto die 4 jaar oud was met 70.000km. Ik mag ervan uit gaan dat deze langer meegaat en ben dus niet akkoord gegaan met de reparatiekosten van 750 euro (geheel voor mijn rekening). Uiteindelijk bonden ze in en hoefde ik maar 350 euro te betalen. Ik weet zeker dat ik er nog wel meer uit had kunnen halen bij een rechter en dat wisten zij ook, maar ik vond het prima zo. Wij laten ons zulke zaken te makkelijk gebeuren, we staan sterker in ons recht dan dat we vaak denken.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 jul 2014 11:33 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 jul 2014 11:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Te weinig olie kan de oorzaak zijn, dan is het te verwijten aan de eigenaar, en makkelijk te achter halen, want dan hebben de andere kruktappen/lagerschalen ook schade. Verder kan ik nix verzinnen behalve een materiaal/constructiefout, tenzij de auto alle kilometers op het circuit heeft afgelegd, maar dat is onwaarschijnlijk voor een Turbo S.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
31 jul 2014 11:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
En dan is inderdaad de vraag of dat 'iets anders' verwijtbaar is. Dat was wat CED Bergweg concludeerde bij mijn mini. Of er schade geconstateerd is bij andere kruktappen/lagerschalen weet ik niet (kreng is volledig uitgebrand), maar wat ik later op een amerikaans miniforum las is dat de olieplug spontaan onderuit het blok zou kunnen schieten, waardoor je hele motor in no time droog zou staan. Aan de andere kant, dan had ik een redelijk oliespoor moeten achterlaten op de A2 destijds. En de auto had net een grote beurt gehad...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2014 11:51 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Maar ze wilden jou toch laten bewijzen dat er voldoende olie in zat (of iets in die categorie)?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 jul 2014 12:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Zelf ook zoiets gehad met een tussen-leaser, een Mitsu Galant. Was dat ding lekker aan het aftrappen, en terwijl ik vol in de remmen ging voor een drempel, liep de motor compleet vast Wel ff samen met de afsleper gechecked dat er voldoende olie in zat...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
31 jul 2014 12:27 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
ff zonder gekheid... Als die meneer geen coulance zou krijgen, dan zou ik toch eventjes contact opnemen met Resto...Denk zelf dat ie dan een stuk gunstiger uit is.
|
31 jul 2014 16:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
resto gaat een uit elkaar gespat turbo 2 blok ook niet fixen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2014 17:41 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Echt wel......
|
31 jul 2014 18:00 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Nieuwe Carter erom heen.....en de rest overzetten
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
31 jul 2014 18:10 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Kit en pur.....
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
31 jul 2014 18:57 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Je kon vroeger (ja ik weet het ) een draaiend gedeelte kopen van een motor, kan dat nu niet meer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 jul 2014 18:58 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Moderator bij PFF......kan factor van betekenis zijn voor de vraag in hoeverre Porsche AG hem tegemoet wil komen.
|
31 jul 2014 19:06 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Bij Bulterman zeker, op de Graaf Florisstraat On topic; ik hoop op een goede coulance voor deze mijnheer...
|
31 jul 2014 19:56 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Dat hoop ik ook, maar dat verwacht ik niet, kijk naar Rob Herfst story....
|
31 jul 2014 20:11 |
|
|
de911gek
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Stoer hoor!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
01 aug 2014 17:15 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Inderdaad heel stoer. Koopt een 65 jarige een auto van je die na 3 manden ploft. Gaan ze op een forum zeuren waarom de fabrikant geen coulance geeft.
|
01 aug 2014 18:28 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Onbeschaafde reactie. Zelf nooit jong geweest zeker?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
01 aug 2014 19:47 |
|
|
de911gek
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Wel jong maar niet zo onbeschaafd als jij... Ik deed gewoon normaal met mijn lease autos
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
Laatst bijgewerkt door de911gek op 01 aug 2014 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 aug 2014 21:39 |
|
|
bully
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Zo. Lekker puh.....
|
01 aug 2014 21:41 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Blijkbaar neemt met de jaren bij sommigen het beschavingsniveau toe en bij anderen af.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 aug 2014 9:06 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Stemming stijgt en niveau daalt......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
02 aug 2014 15:50 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Ff on topic. Ik begrijp het gezeur niet zo. Is dat 997 blok eindelijk luchtgekoeld, is het weer niet goed... Maarreh. Ieder blok kan kapot. Volgens mij is het grootste probleem bij porsche, maar ook bij andere merken, dat veel eerste eigenaren eigenlijk helemaal niet van die liefhebbers zijn. En dus de auto behoorlijk op zn donder geven. Daar wordt dan later de rekening voor betaald...
_________________________________________ rouge et noir
|
03 aug 2014 20:39 |
|
|