Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:44

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Horror bij motor 997 FL Turbo S 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
MickRS schreef:
Daar wordt dan later de rekening voor betaald...

Daar heb je dan meteen ook de afschrijving voor. Het is niet alleen puur uit ouderdom dat die elk jaar ongelofelijk veel goedkoper worden natuurlijk.
Bv bij de gevoelige IMS Lager van 996 is de markt al voorbereid op een eventuele gevoelige IMS Lager, waardoor de prijs enorm gezakt.

Maar bij deze is het eerder een uniek geval, dan vind ik het wel beetje terecht dat de fabrikant tussenkomt (al dan niet gedeeltelijk) ongeacht er garantie is of niet. Zolang het natuurlijk binnen een aanvaardbare tijd gebeurt, bv na 10jaar moet je niet meer verwachten dat ze ooit tussenkomen. Elke auto kan iets hebben, maar dit is niet 'iets'. Het is een defect die zowat de volledige auto in 1 klap waardeloos maakt bij wijze van spreken.

03 aug 2014 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Maar wel een defect die volledig door een berijder veroorzaakt KAN zijn :wink:

Dynamo, waterpomp, (wasmachine :wink: )en noem dat soort dingen maar op, dat moet een bepaald aantal km/jaren mee kunnen gaan. Maar een drijfstanglager (waarschijnlijk de oorzaak in dit geval) welke vastloopt kan gewoon kapotlopen door misbruik.

Met andere woorden: een dynamo of waterpomp gaat niet kapot door te hoog toerental of knallen met koude motor. Ik zou een motor kunnen slopen binnen 10.000 km als ik dat zou willen.

Heel veel bestuurders hebben geen flauw benul wat er zich in een motor afspeelt tijdens het rijden, die kun je het eigenlijk niet eens zo kwalijk nemen :|

03 aug 2014 21:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Elferhenkie2 schreef:
Heel veel bestuurders hebben geen flauw benul wat er zich in een motor afspeelt tijdens het rijden :|

Dit :!:

03 aug 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Inderdaad, 530 PK 700NM verdeeld over 6 drijfstanglagers

18.000 per jaar, 4 jaar lang...

Wie weet hoeveel koude starts die dingen hebben meegemaakt en hoe vaak ze wel niet vol in toeren zijn gejaagd of (wat misschien nog veel schadelijker is)veel vermogen voor de kiezen hebben gekregen terwijl de motor nog koud was.

Veel mensen hoor je wel over dat ze een motor niet boven een bepaald toerental laten draaien terwijl hij nog niet op temperatuur is. Maar nog schadelijker is: in een te hoge versnelling rijden met koude motor terwijl je wel vermogen vraagt.

Tijdens het warmdraaiproces is het vooral van belang dat het motortje niet te zwaar moet werken, en dan gaat het (bijvoorbeeld) beter bij kwartgas en 3000 rpm in z'n 2, dan bij driekwartgas en 1200 rpm in z'n 4 :wink:

03 aug 2014 22:19
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Je eerste zin zegt alles. Het specifieke vermogen is de laatste jaren enorm toegenomen. Dat komt de betrouwbaarheid iha niet ten goede. Niet voor niets zag je lange tijd bij endurance racen dat amerikaanse v8 motoren succesvol waren. Kon je goed zien bij de classic le mans. Veel autos die vooraan reden hadden naar verhouding een laag specifiek vermogen, maar waren wel betrouwbaar. No substitute for cubic inches gaat eigenlijk nog altijd op....

03 aug 2014 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
UPDATE:

Porsche AG geeft geen coulance. :cry:
Er zal een nieuwe Turbo S motor gekocht moeten worden . Kosten circa 30K :bang:

Gruss, René

08 aug 2014 7:54
Profiel
Moderator
PF #57
Was ik al bang voor. Klote

08 aug 2014 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
waanzin gewoon. Wat een "klantenservice". Je moet weten hoe car makers hun leveranciers benaderen als er een fout product wordt geleverd (als is het van een waarde minder dan 10 euro)

08 aug 2014 8:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Maar hier hoeft geen fout product geleverd te zijn.... :wink:

08 aug 2014 8:40
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Misschien speelt ook mee in de beslissing dat de eigenaar een BD-er is (Bekende Duitser) en dit specifieke issue breed is uitgemeten. Als men coulance zou toepassen, wordt dit tot in lengte van jaren door medelotgenoten te pas en te onpas aangevoerd om ook voor coulance in aanmerking te komen.. :scratch:

08 aug 2014 9:16
Profiel
Moderator
PF #57
Nou, BD'er... Moderator op een Porscheforum. :scratch: :mrgreen:

08 aug 2014 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Zou er geen gereviseerd Turbo S blok ergens te krijgen zijn, of is dit blok soms nog te exclusief?

08 aug 2014 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Als Porsche hier uit coulance een nieuw blok zou leveren dan moeten ze het ook in overeenkomstige gevallen doen bij alle modellen. In dat geval houdt Porsche op te bestaan, daar hebben ze gewoon het geld niet voor. Ze raken langzaam verstrikt in hun eigen problemen. Beter testen voordat iets op de markt gebracht wordt zou het motto moeten zijn voor de komende jaren.

Groet Bert

08 aug 2014 10:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Bert928 schreef:
Als Porsche hier uit coulance een nieuw blok zou leveren dan moeten ze het ook in overeenkomstige gevallen doen bij alle modellen..

En zou iedereen lekker 18.000 Per jaar kunnen gaan trappen in z'n nieuwe Porsche, want ach Porsche betaald wel als ie stukgaat...... :mrgreen:

08 aug 2014 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Lambiek schreef:
UPDATE:

Porsche AG geeft geen coulance. :cry:
Er zal een nieuwe Turbo S motor gekocht moeten worden . Kosten circa 30K :bang:

Gruss, René

Kun je beter een gebruikte 996 Turbo voor kopen, mét Mezger motor :mrgreen:

08 aug 2014 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Elferhenkie2 schreef:
Bert928 schreef:
Als Porsche hier uit coulance een nieuw blok zou leveren dan moeten ze het ook in overeenkomstige gevallen doen bij alle modellen..

En zou iedereen lekker 18.000 Per jaar kunnen gaan trappen in z'n nieuwe Porsche, want ach Porsche betaald wel als ie stukgaat...... :mrgreen:

Dat 'probleem' geldt in de normale garantieperiode ook. Dat je van een product een langere gebruiksduur mag verwachten vind jij blijkbaar gek. Ik niet. Coulance betekent overigens ook niet gratis een nieuwe motor.

09 aug 2014 8:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Nou ligt er wel aan welk product.

Kijk een dynamo, waterpomp, thermostaat en noem alles in een auto maar op moet gewoon een bepaalde tijd meekunnen. Eigenlijk zonder voorwaarden.

Uitzondering vind ik echter wel de delen die je als bestuurder zelf kunt vernielen als je er verkeerd mee omgaat.

Dus bandenslijtage, een gebroken voorruit door steenslag, schade aan lak door invloed van buitenaf enzovoort. Hetzelfde gaat ook op voor je drijfstanglagers, die kun je als bestuurder zijnde slopen (vooral) als je een verkeerd rijgedrag hebt bij koude motor. Ga die 530 PK en 700 NM eens verdelen over 6 drijfstangen, dat is 88 PK en 116 NM op 1 drijfstang.

Vorige eigenaar reed er 4 jaar lang 18000 KM mee, dus wss ook in de winter. Je moet dan behoorlijk wat kilometers rijden voordat alle olie op bedrijfstemperatuur is. Daar heb je als autofabrikant gewoonweg geen grip op. En het is simpel zat, we zijn niet allemaal even technisch aangelegd en de meesten hebben geen idee van wat zich er in een motor afspeelt.

Een vroegere buurjongen kreeg een Peugeot leaseauto nadat hij een baan bij de KPN kreeg, daarvoor was hij verkoper bij een speelgoedwinkel en reed hij in een oude Ford Fiesta waar hij als een idioot in reed.
Binnen 2 week had hij de motor stuk van de splinternieuwe Peugeot, er moest een nieuwe motor in. Ding werd in alle vroegte gestart met ijskoude motor, daarna werd er een paar keer gas gegeven (was wss gewoonte geworden) en werd het ding gewoon vol in toeren door de straat gejakkerd. Ik heb mij altijd verbaast dat die oude Fiesta niet kapotging, maar ding was gewoon goed ingelopen en had weinig vermogen.

Ik vind 72000 KM met een 6 cilinder met 530PK al een hele redelijke KM stand als je nagaat wat zo'n motor al voor de kiezen gehad KAN hebben.

09 aug 2014 10:52
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Doet mij altijd zeer aan mijn oren, ook mijn buurman heeft een diesel van zijn baas, starten en wegblazen brrrrrr kan daar niet tegen :evil:
Mijn speeltje haal ik af en toe uit de garage, start een paar keer zonder dat hij aanslaat en wat druk kan opbouwen, kweet is ook niet normaal :wink:
Rijd hem rustig warm en wanneer ik de ruimte heb trek ik hem even naar de 6000 toeren, zelfs bij mijn 993 haal ik de begrenzer niet, je wordt ouder pappa/opa :(

09 aug 2014 11:48
Profiel
M140i
Dit soort verhalen hoor ik vaker. Ik heb besloten geen nieuwe 991 turbo te kopen, maar een Ferrari F12. Kost in aanschaf wellicht iets meer, maar dan weet je zeker dat je een betrouwbare auto koopt.

09 aug 2014 13:03
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
:lol: Dan heb je pas ballen!

09 aug 2014 13:06
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Inderdaad gaat veel langer mee zonder kapot te gaan zo'n F :ass:

09 aug 2014 13:16
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Inmiddels wel ja.... 8)

09 aug 2014 15:17
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ben zelf wel gek van een 458, niet zo groot maar ozo mooi :thumleft:
Jammer dat de nieuwe GT3 geen Mezger motor heeft :oops:

09 aug 2014 15:21
Profiel
911 3.2 Carrera
Zolang je ernaar kijkt..... :mrgreen:

Vd week tijdens onze middagwandeling bij munsterhuis ook een 458 gezien en gehoord......tis net een opgevoerde 4-cilinder.....als je een oude m3 E30 met 4-cilinder en Carbon filterbox liet optrekken dan is dat voor mij veel indrukwekkender ..... :thumleft:

09 aug 2014 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Dial_888 schreef:
als je een oude m3 E30 met 4-cilinder en Carbon filterbox liet optrekken dan is dat voor mij veel indrukwekkender ..... :thumleft:

Excuses voor de topicvervuiling, maar Ik herinner me altijd dit filmpje nog, je hoort vooral de luchtinlaat van het alpha-N systeem, echt het DTM geluid van eind jaren 80, begin 90:
https://www.youtube.com/watch?v=8iy4YDe8hWc#t=0m33s

09 aug 2014 19:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende