Auteur |
Bericht |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Daar heb je dan meteen ook de afschrijving voor. Het is niet alleen puur uit ouderdom dat die elk jaar ongelofelijk veel goedkoper worden natuurlijk. Bv bij de gevoelige IMS Lager van 996 is de markt al voorbereid op een eventuele gevoelige IMS Lager, waardoor de prijs enorm gezakt. Maar bij deze is het eerder een uniek geval, dan vind ik het wel beetje terecht dat de fabrikant tussenkomt (al dan niet gedeeltelijk) ongeacht er garantie is of niet. Zolang het natuurlijk binnen een aanvaardbare tijd gebeurt, bv na 10jaar moet je niet meer verwachten dat ze ooit tussenkomen. Elke auto kan iets hebben, maar dit is niet 'iets'. Het is een defect die zowat de volledige auto in 1 klap waardeloos maakt bij wijze van spreken.
|
03 aug 2014 20:58 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Maar wel een defect die volledig door een berijder veroorzaakt KAN zijn Dynamo, waterpomp, (wasmachine )en noem dat soort dingen maar op, dat moet een bepaald aantal km/jaren mee kunnen gaan. Maar een drijfstanglager (waarschijnlijk de oorzaak in dit geval) welke vastloopt kan gewoon kapotlopen door misbruik. Met andere woorden: een dynamo of waterpomp gaat niet kapot door te hoog toerental of knallen met koude motor. Ik zou een motor kunnen slopen binnen 10.000 km als ik dat zou willen. Heel veel bestuurders hebben geen flauw benul wat er zich in een motor afspeelt tijdens het rijden, die kun je het eigenlijk niet eens zo kwalijk nemen
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
03 aug 2014 21:38 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Dit
_________________________________________ rouge et noir
|
03 aug 2014 21:55 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Inderdaad, 530 PK 700NM verdeeld over 6 drijfstanglagers 18.000 per jaar, 4 jaar lang... Wie weet hoeveel koude starts die dingen hebben meegemaakt en hoe vaak ze wel niet vol in toeren zijn gejaagd of (wat misschien nog veel schadelijker is)veel vermogen voor de kiezen hebben gekregen terwijl de motor nog koud was. Veel mensen hoor je wel over dat ze een motor niet boven een bepaald toerental laten draaien terwijl hij nog niet op temperatuur is. Maar nog schadelijker is: in een te hoge versnelling rijden met koude motor terwijl je wel vermogen vraagt. Tijdens het warmdraaiproces is het vooral van belang dat het motortje niet te zwaar moet werken, en dan gaat het (bijvoorbeeld) beter bij kwartgas en 3000 rpm in z'n 2, dan bij driekwartgas en 1200 rpm in z'n 4
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
03 aug 2014 22:19 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Je eerste zin zegt alles. Het specifieke vermogen is de laatste jaren enorm toegenomen. Dat komt de betrouwbaarheid iha niet ten goede. Niet voor niets zag je lange tijd bij endurance racen dat amerikaanse v8 motoren succesvol waren. Kon je goed zien bij de classic le mans. Veel autos die vooraan reden hadden naar verhouding een laag specifiek vermogen, maar waren wel betrouwbaar. No substitute for cubic inches gaat eigenlijk nog altijd op....
_________________________________________ rouge et noir
|
03 aug 2014 22:50 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
UPDATE: Porsche AG geeft geen coulance. Er zal een nieuwe Turbo S motor gekocht moeten worden . Kosten circa 30K Gruss, René
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
08 aug 2014 7:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Was ik al bang voor. Klote
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 aug 2014 8:15 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
waanzin gewoon. Wat een "klantenservice". Je moet weten hoe car makers hun leveranciers benaderen als er een fout product wordt geleverd (als is het van een waarde minder dan 10 euro)
|
08 aug 2014 8:25 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Maar hier hoeft geen fout product geleverd te zijn....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
08 aug 2014 8:40 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Misschien speelt ook mee in de beslissing dat de eigenaar een BD-er is (Bekende Duitser) en dit specifieke issue breed is uitgemeten. Als men coulance zou toepassen, wordt dit tot in lengte van jaren door medelotgenoten te pas en te onpas aangevoerd om ook voor coulance in aanmerking te komen..
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
08 aug 2014 9:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Nou, BD'er... Moderator op een Porscheforum.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 aug 2014 9:40 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Zou er geen gereviseerd Turbo S blok ergens te krijgen zijn, of is dit blok soms nog te exclusief?
|
08 aug 2014 10:07 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Als Porsche hier uit coulance een nieuw blok zou leveren dan moeten ze het ook in overeenkomstige gevallen doen bij alle modellen. In dat geval houdt Porsche op te bestaan, daar hebben ze gewoon het geld niet voor. Ze raken langzaam verstrikt in hun eigen problemen. Beter testen voordat iets op de markt gebracht wordt zou het motto moeten zijn voor de komende jaren.
Groet Bert
|
08 aug 2014 10:49 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
En zou iedereen lekker 18.000 Per jaar kunnen gaan trappen in z'n nieuwe Porsche, want ach Porsche betaald wel als ie stukgaat......
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
08 aug 2014 10:53 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Kun je beter een gebruikte 996 Turbo voor kopen, mét Mezger motor
_________________________________________ Wim
|
08 aug 2014 17:30 |
|
|
Gaius
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Dat 'probleem' geldt in de normale garantieperiode ook. Dat je van een product een langere gebruiksduur mag verwachten vind jij blijkbaar gek. Ik niet. Coulance betekent overigens ook niet gratis een nieuwe motor.
|
09 aug 2014 8:00 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Nou ligt er wel aan welk product.
Kijk een dynamo, waterpomp, thermostaat en noem alles in een auto maar op moet gewoon een bepaalde tijd meekunnen. Eigenlijk zonder voorwaarden.
Uitzondering vind ik echter wel de delen die je als bestuurder zelf kunt vernielen als je er verkeerd mee omgaat.
Dus bandenslijtage, een gebroken voorruit door steenslag, schade aan lak door invloed van buitenaf enzovoort. Hetzelfde gaat ook op voor je drijfstanglagers, die kun je als bestuurder zijnde slopen (vooral) als je een verkeerd rijgedrag hebt bij koude motor. Ga die 530 PK en 700 NM eens verdelen over 6 drijfstangen, dat is 88 PK en 116 NM op 1 drijfstang.
Vorige eigenaar reed er 4 jaar lang 18000 KM mee, dus wss ook in de winter. Je moet dan behoorlijk wat kilometers rijden voordat alle olie op bedrijfstemperatuur is. Daar heb je als autofabrikant gewoonweg geen grip op. En het is simpel zat, we zijn niet allemaal even technisch aangelegd en de meesten hebben geen idee van wat zich er in een motor afspeelt.
Een vroegere buurjongen kreeg een Peugeot leaseauto nadat hij een baan bij de KPN kreeg, daarvoor was hij verkoper bij een speelgoedwinkel en reed hij in een oude Ford Fiesta waar hij als een idioot in reed. Binnen 2 week had hij de motor stuk van de splinternieuwe Peugeot, er moest een nieuwe motor in. Ding werd in alle vroegte gestart met ijskoude motor, daarna werd er een paar keer gas gegeven (was wss gewoonte geworden) en werd het ding gewoon vol in toeren door de straat gejakkerd. Ik heb mij altijd verbaast dat die oude Fiesta niet kapotging, maar ding was gewoon goed ingelopen en had weinig vermogen.
Ik vind 72000 KM met een 6 cilinder met 530PK al een hele redelijke KM stand als je nagaat wat zo'n motor al voor de kiezen gehad KAN hebben.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
09 aug 2014 10:52 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Doet mij altijd zeer aan mijn oren, ook mijn buurman heeft een diesel van zijn baas, starten en wegblazen brrrrrr kan daar niet tegen Mijn speeltje haal ik af en toe uit de garage, start een paar keer zonder dat hij aanslaat en wat druk kan opbouwen, kweet is ook niet normaal Rijd hem rustig warm en wanneer ik de ruimte heb trek ik hem even naar de 6000 toeren, zelfs bij mijn 993 haal ik de begrenzer niet, je wordt ouder pappa/opa
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 aug 2014 11:48 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Dit soort verhalen hoor ik vaker. Ik heb besloten geen nieuwe 991 turbo te kopen, maar een Ferrari F12. Kost in aanschaf wellicht iets meer, maar dan weet je zeker dat je een betrouwbare auto koopt.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
09 aug 2014 13:03 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Dan heb je pas ballen!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 aug 2014 13:06 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Inderdaad gaat veel langer mee zonder kapot te gaan zo'n F
|
09 aug 2014 13:16 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Inmiddels wel ja....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 aug 2014 15:17 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Ben zelf wel gek van een 458, niet zo groot maar ozo mooi Jammer dat de nieuwe GT3 geen Mezger motor heeft
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 aug 2014 15:21 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Zolang je ernaar kijkt..... Vd week tijdens onze middagwandeling bij munsterhuis ook een 458 gezien en gehoord......tis net een opgevoerde 4-cilinder.....als je een oude m3 E30 met 4-cilinder en Carbon filterbox liet optrekken dan is dat voor mij veel indrukwekkender .....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
09 aug 2014 15:59 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Excuses voor de topicvervuiling, maar Ik herinner me altijd dit filmpje nog, je hoort vooral de luchtinlaat van het alpha-N systeem, echt het DTM geluid van eind jaren 80, begin 90: https://www.youtube.com/watch?v=8iy4YDe8hWc#t=0m33s
|
09 aug 2014 19:40 |
|
|