Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Ben het met je eens dat deze bedragen nergens over gaan. Ik was in totaal ongeveer 150 170 kwijt. Dan kan je beter iets in de US halen als het niet origineel hoeft te zijn. Maar of die 15 MM nou een trut maat is? Ik ben er blij mee. Als je echt een knetter harde auto wilt of veel circuit werk doet, dan wellicht iets dikker. Maar voor een straat 911 je is dit echt prima als je nog enigzins comfortabel wilt kunnen sturen. Als je dikker gaat, moet je ook meteen andere shocks en torsiestaven hebben wil je er echt profijt van hebben. Ophanging is een geheel concept en niet alles is compatible. Ieder zijn ding natuurlijk....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
03 aug 2014 11:03 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Anders dan torsies of dempers hebben stabi's geen effect op het comfort
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 aug 2014 15:49 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Ik blijk voor gewoon de gaten (afgedekt met dekseltjes met boutjes) in de carrosserie te hebben zitten, dus mijn triangels zijn de juiste. Achter de draagarmen van een SC/3.2 met boutverbinding inderdaad. Nu nog ff kijken wat we beschikbaar hebben en gaan monteren; ik laat het wel weten.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
04 aug 2014 12:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Van een vroege 911 zijn de stabi's voor en achter 15mm (waarvan ik gezien de vorm vermoed dat de achter stabi effectief wat minder is) Van een SC en vroege 3.2 zijn ze voor 20 en achter 18mm Van een latere 3.2 zijn ze voor 22mm en achter 21mm (1985/1986)
Als je dus een vroege voor-stabi gaat combineren met een achter-stabi van een SC of 3.2, bouw je een behoorlijke hoeveelheid overstuur in je auto
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 aug 2014 15:34 |
|
|
Niels
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Heeft ook te maken met gewichtsverdeling etc. Auto is nu stuk lichter. Neus is nog oldskool met kleine tank. Gevolg van het blok kan ik niet zo 123 inschatten. Zal wel iets schelen. Als je in ieder geval een standaard sc arm monteert achter zul je voor wel wat steviger willen gaan. Heeft jeroen zeker goed punt, tenzij je de driftkoning wil zijn van het forum . Wat hebben anderen Met dergelijke ombouw eigenlijk gemonteerd?
|
04 aug 2014 16:26 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Dank, maar mij allemaal genoegzaam bekend vandaar ook dat ik zei dat we gaan kijken wat we gaan monteren.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
04 aug 2014 16:43 |
|
|
Niels
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Vanzelfsprekend werd ff enthousiast. Krijg zelf weer zin in project zo.
|
04 aug 2014 17:20 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Stabi´s voor mijn 1969 912
Ik vroeg hier in den beginne natuurlijk alleen maar of iemand nog wat had liggen maar ben weer veel wijzer geworden en heb vanmiddag Marcel Kraan nog ff een half uur van zijn werk afgehouden
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
04 aug 2014 17:28 |
|
|