Re: Im / Exporteren uit Spanje
Pas op. Je doet niets fout in de ogen vsn de politie. Je doet echter wėl wat fout in de ogen van de Belastingsdienst. Je rijdt als nederlands ingezetene in een auto met buitenlandse platen. Straf: BPM betalen plus 100% boete. Sterker nog, je mag van de Belastingdienst niet eens op je tijdelijke duitse exportplaten van de grens naar je huis rijden. Tevens mag je niet met je tijdelijke duitse platen van je huis naar de RDW rijden. Daarvoor MOET je in NL bij de RDW een eendagskenteken aanvragen.
Heb het ook vaker gedaan, maar werd de laatste keer, paar maanden terug, met mijn duitse driedaagse exportplaten, waarmee ik 's ochtends vroeg (7 uur) naar de RDW in Nieuwegein was gereden, apart genomen door een Belastingsmbtenaar die me dit hele verhaal nogmaals uitlegde. Had ook NL eendagskenteken op een A3'tje bij me en hij zei me (ndat ik al goedgekeurd was en de belastingformulieren al ingeleverd had) met die eendagsplaten weer naar huis te rijden,
Is hier trouwens al eens eerder een discussie over geweest, waarin ik hetzelfde riep als jij. Blijkt dus niet zo te zijn. Als je overigens vooraf belt met douane, rdw en belastingdienst om het te checken is de kans groot dat je drie verschillende verhalen krijgt....