Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:42



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Horror bij motor 997 FL Turbo S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Top geluidje. Apestraks ding ook, met twee wielen los door de bocht.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


10 aug 2014 7:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Begrijp niet dat Porsche voor dit soort wagens niet een chippie ontwikkelt dat de temperatuur vd olie bij bepaalde toerentallen bijhoudt. In combinatie met een verplichte instructie/ training om liability te borgen. Client weet dan; wat kan wel en wat kan niet.
Het gaat toch om een specifiek gebruiksvoorwerp met een bepaalde levensverwachting. Dat maakt het lastig.

Boordcomputer zit er al in, dus zo'n extra chip kan nooit veel kosten. Scheelt veel gedoe.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


10 aug 2014 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Of zoals bij M-modellen van BMW, variabele rode zone van de toerenteller met leds die uitgaan naarmate de motor opwarmt...
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 aug 2014 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Vroegah had VW een modificatie op de T3 turbodiesel busjes, waarbij de turbo niet werkte als de motor koud was. Deden ze omdat de witte busjes coureurs de motor binnen no time op een hoop hadden gereden. Lijkt me een prima aanvulling hierop, hoewel het politieagent gehalte hiervan vrij hoog is...
_________________________________________
Wim


10 aug 2014 9:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Minstens net zo schadelijk is een te laag toerental. Juist dan komt er heel veel kracht op drijfstanglagers.

Hmm, zie het al voor me: Koude motor, maar wel even lekker de oprit van de snelweg op in 4 omdat we nog geen hoog toerental willen... :pale:

Dat is het nadeel van een hoog koppel bij laag toerental....

Je zou bij koude start dan gewoon softwarematig moeten zorgen dat je kwart vermogen (of zelfs minder) tot je beschikking hebt, daarna rustig opvoeren en pas bij optimaal olietemperatuur volvermogen.

Edit: of zoals Wimpie beschrijft...
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 aug 2014 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Allemaal prima op te lossen met een goede software mapping...
_________________________________________
Wim


10 aug 2014 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Mn lotus elise 111r kon je ook niet vol belasten al ie te koud was....


10 aug 2014 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Heb jaaaaaaaren terug een Mitsu. Lancer Turbo gereden, je kon bij een koude motor hem niet belasten en dan praat je over begin jaren 80. :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


10 aug 2014 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Jaren geleden met alfa1750gtv.....stond om bekend dat koppakkingen ook een zwak punt waren....nog nooit last van gehad...gewoon op temp. brengen en gaan.....roest was het echte probleem bij italiaantjes.... :bang:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


10 aug 2014 19:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Elferhenkie2 schreef:
Minstens net zo schadelijk is een te laag toerental. Juist dan komt er heel veel kracht op drijfstanglagers.
Hmm, zie het al voor me: Koude motor, maar wel even lekker de oprit van de snelweg op in 4 omdat we nog geen hoog toerental willen... :pale:


Als je aan het warmrijden bent en hem dus niet in sport maar de gewone modus hebt staat staat ie bij 60km/h al in de 6 ...
gelukkig hoef je bijna geen gas te geven om op een normale manier in te kunnen voegen. Om heel eerlijk te zijn; tegen de tijd dat je wat turbo druk opbouwt zit je in NL toch allang aan hoogst illegale snelheden... :wink:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


10 aug 2014 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Precies, maar dat betekent dus wel dat de motor wel degelijk zwaar op z'n kloten krijgt bij 60 in z'n 6 :wink:

Stap eens op een fiets en ga zelf eens in de hoogste versnelling fietsen, dat gaat heel zwaar.
Ik neem aan dat jij tegen een berg op of met tegenwind ook liever niet in de hoogste versnelling fietst.

Met een auto is dat niet anders, hoog in toeren bij koude motor is niet ok. Maar vergeet niet dat een 911 Turbo met berijder en rijklaar ook de nodige kilo's weegt. 1750KG minimaal.

En dan dat koppel van 700NM bij 2100 RPM :roll:


Je zegt wel dat je geen gas hoeft te geven om normaal in te voegen, maar je brengt toch die 1750 KG met een laag toerental naar de 100 KMh toe. Daar heb je toch wel heel veel kracht voor nodig als je dat vanaf 60 in z'n 6 doet. Daar gaat het met koude motor juist fout.

Te laag in toeren is misschien nog wel schadelijker :wink:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 aug 2014 19:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
@Elferhenkie: Je zegt dus eigenlijk dat het blok van die Turbo (en andere waterblokken?) misschien toch niet bestand is tegen de onvermijdelijke belasting bij normaal gebruik?
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


10 aug 2014 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
1750KG? Die krengen worden steeds zwaarder. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 aug 2014 20:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
turbocruiser schreef:
@Elferhenkie: Je zegt dus eigenlijk dat het blok van die Turbo (en andere waterblokken?) misschien toch niet bestand is tegen de onvermijdelijke belasting bij normaal gebruik?


Bij koude motor niet nee.

Niet alleen waterkoelers, ook alle andere auto's, motoren, bromfietsen, tractoren enz :wink:

Trouwens, normaal gebruik.... bij 60 in 6 bij koude motor, is dat normaal gebruik??
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 aug 2014 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Als zo'n tiptronic van die Turbo hem koud bij 60 km/u in zijn 6 gooit zal dat wel normaal zijn toch?
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


10 aug 2014 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
@Cealin: Wat weegt jouw turbo S? (Leeggewicht)
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 aug 2014 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Ik mag aannemen dat je bij 60 rustig in 6 kunt rijden, maar ga je dan zo versnellen dat hij fatsoenlijk in kan voegen op de snelweg, dan zal die tiptronic hem wel even een paar verzetjes lager zetten mag ik hopen :wink:

Doet hij dat niet, dan komt er inderdaad wel erg veel kracht op z'n motor. Dat begrijp je zelf toch ook?

Mijn eigen Dodge met 345PK draait ook laag toeren, gelukkig kan ikzelf kiezen bij mijn automaat (en dat kan iedereen, die stand zit er niet voor niets op) in welk toerengebied ik ga rijden :thumleft:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 aug 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Mijn BMW gaat ook heel laag in toeren bij 50 km en gromt bijna en zet hem dan in sportstand en hup hij maakt wat meer toeren :salut:
Wat te denken van de moderne trucks die maken nauwelijks toeren en je zit maar in die pot te roeren :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


10 aug 2014 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
1) is geen tiptronic ;)

2) 1560kg volgens mij. zal iets van 1700 zijn dus met mij erin en vloeistoffen. Niet dat je daar ook maar IETS van merkt als je daadwerkelijk het gas in trapt :mrgreen:

3) hij schakelt heel snel terug als je gas gaat geven. bij 60 in z'n 6 ben je aan het "zeilen". Als je meer dan met je grote teen gas geeft dan schakelt hij terug. 700nm is als je gas geeft. om in te voegen met 100 maak je geen turbo druk en dus zeker geen 700nm! Er zitten VTG's op en die doen lekker helemaal niets als het niet nodig is. best bijzonder eigenlijk en heel anders dan m'n leasert met een normale turbo erop (benzine ook).

4) ik kan natuurlijk altijd nog gaan flipperen....

Als je de snelweg opdraait voor 'n oprit dan zit je denk ik in 3 ofzo. en zodra je dan 100 rijdt zal hij naar 7 gaan maar pas als je niet meer versnelt. is puur voor brandstof verbruik. Dit werkt overigens zeer goed want gemiddeld rij ik met de turbo ongeveer hetzelfde verbruik (mits niet in sport stand) als de Cayman S !!
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


10 aug 2014 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Precies, cabrio zal zelfs bijna 100KG zwaarder zijn (daar ging het in dit topic over)

caelin schreef:
Elferhenkie2 schreef:
Minstens net zo schadelijk is een te laag toerental. Juist dan komt er heel veel kracht op drijfstanglagers.
Hmm, zie het al voor me: Koude motor, maar wel even lekker de oprit van de snelweg op in 4 omdat we nog geen hoog toerental willen... :pale:


Als je aan het warmrijden bent en hem dus niet in sport maar de gewone modus hebt staat staat ie bij 60km/h al in de 6 ...
gelukkig hoef je bijna geen gas te geven om op een normale manier in te kunnen voegen. Om heel eerlijk te zijn; tegen de tijd dat je wat turbo druk opbouwt zit je in NL toch allang aan hoogst illegale snelheden... :wink:


Dus toch niet in 6 oprit op met 60 :thumleft:


caelin schreef:
zal iets van 1700 zijn dus met mij erin en vloeistoffen. Niet dat je daar ook maar IETS van merkt als je daadwerkelijk het gas in trapt.


Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Kun je nagaan hoeveel krachten er op de krukas komen :wink:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


10 aug 2014 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Elferhenkie2 schreef:

Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Kun je nagaan hoeveel krachten er op de krukas komen :wink:



Volgens mij 1, maar wel een flinke :-)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 aug 2014 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S
Hartwiek schreef:
Mn lotus elise 111r kon je ook niet vol belasten al ie te koud was....


Mijne ook niet :mrgreen:

Toerenbegrenser kwam er dan veel eerder in. :idea:
_________________________________________
rouge et noir


22 aug 2014 13:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.