Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 21:29

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
996 Climatecontrol instelling ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex : Porsche 996 4S, 981 Cayman S Nu een : 991.2 4S
Bericht 996 Climatecontrol instelling ?
In de zomerse maanden is een beetje verkoeling in de auto wel zo prettig, en aangezien er climatecontrol in de 996 zit maken we daar dan ook maar gebruik van. Echter het vinden van de juiste instelling valt in mijn 4S niet mee :

- zet ik hem op " auto" dan blaast hij het leer bijna van het dashboard
- zet ik hem hoger dan 20 graden dan ruik je de kachel (wat ik vreemd vind bij een buitentemp. van hoger dan 25c)

Dus nu staat hij op "manueel" met 2 of 3 streepjes qua blaassterkte en de aircopomp aan voor de koude lucht (zie foto) (foto is origineel niet op zijn kop, maar na upload komt hij ondersteboven te staan?)

Afbeelding

Op welke stand zetten jullie de climate control ? Of staat hij uit en gaat iedereen voor de meeste pk,s :thumleft:

11 aug 2014 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: 996 Climatecontrol instelling ?
Goedemorgen Bart, klinkt bekend. Zit zelf ook vaak te klooien hiermee, waardoor ik de blower meestal op de 1e of 2e stand zet. :thumleft:

11 aug 2014 9:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Ik zet de climate control eigenlijk ook nooit in 'Auto' stand. Gaat inderdaad flink hard aan en ik vraag mij dan steeds af wanneer deze weer eens rustig wordt. Dus dan maar manual, wat eigenlijk wel prima werkt. Eigenlijk gebruik ik de climate control i.c.m. airco alleen om te koelen. Dus alleen als het te warm wordt binnen, dan de airco aan en dan 1 a 2 streepjes, de luchtstroom gericht op 'raam' en 'lichaam'. Wel weer op tijd uitzetten alvorens aan te komen op bestemming, zodat de aircounit goed kan drogen (voorkomt luchtjes).

Wanneer verwarmen van de binnenruimte nodig is, dan op 20 graden of hoger, maar dan niet i.c.m. airco (of het moet flink regenen zodat je binnen een beetje moet ontwasemen). Geen rare luchtjes te ruiken dan.

11 aug 2014 10:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
In mijn 986 zit zo te zien dezelfde unit. En ik gebruik deze ook nooit op "auto". Overigens is hwet blazen van wat voor lucht dan ook best nutteloos als je cabrio rijdt, dus meestal staat de airco uit, en de blower op 1 streepje.
Airco is overigens nog een onderhoudspuntje; ik moet nog een condensor wisselen. Dus als iemand nog een 996/986 airco-condensor heeft liggen dan hoor ik dat graag.

11 aug 2014 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Bij mij staat de climate control altijd op auto, nooit geen probleem mee gehad, misschien is er een temperatuur censor kapot.

11 aug 2014 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zet hem ook altijd op auto in mijn 996, werkt perfect. Gaat in het begin hard draaien en als de gewenste temperatuur is bereikt zakt de blower terug. Naar gelang hoe warm het buiten is en hoe lager de temperatuur is ingesteld, duurt het langer of korter voordat hij terugzakt.

11 aug 2014 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat is dit voor een 996? Ik heb een MkII en de "auto" stand is zo perfect dat ik de knop bijna vergeten ben..

14 aug 2014 18:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]