Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 9:40

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
928 GTS: witte rook onder motorkap? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 928 GTS: witte rook onder motorkap?
Hoi, ik kwam laatst thuis met mijn 928 GTS en ontdekte toen ik stilstond op de oprit een sterke geur van brandend plastic en er kwam ook witte rook onder de motorkap vandaan, rechtsachter om precies te zijn (gezien als je voor de auto staat en van voor naar achteren kijkt).

De volgende dag zag ik dat de remvloeistof-overloop (klopt dat?) een beetje remvloeistof had gelekt op enkele leidingen die zich daar onder bevinden.
Waarom het reservoir overdruk zou hebben en dit eruit zou gooien, geen idee, en of die leidingen heet worden, weet ik ook niet.

Vandaag weer een stukje gereden tot de motor nèt warm was. Uitgezet, motorkap open. Nu is het rond het remreservoir rustig, maar er komt een beetje witte rook achter de radiateur vandaan (ongeveer waar de ventilator zit). Het is echter redelijk geurloos.

Het geval wil, dat mijn airco tot nu toe ieder jaar bijgevuld moet worden. Kennelijk is die sowieso ergens lek. De auto heeft 4 jaar stilgestaan voor ik hem kocht (2 jaar geleden) en dat heeft rubbers en afdichtingen geen goed gedaan denk ik.

Is daar een verband? Hoe ruikt airco vloeistof? En hoe ruikt het als het in aanraking komt met hete motoronderdelen? Hoe ruikt remvloeistof als het in aanraking komt met hete onderdelen?

Lekker vaag, kan ook zijn dat hier 2 problemen tegelijk spelen...

13 aug 2014 18:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 928 GTS: witte rook onder motorkap?
Omdat ik het zelf heel irritant vind als op een forum wel een probleem maar nooit de oplossing wordt geplaatst, geef ik bij deze maar het goede voorbeeld. :) Het blijkt hier te liggen aan lekkage bij de stuurbekrachtiging. De olie die daar uit komt, komt op hete motor onderdelen en dat veroorzaakt de nieuwe paus onder de motorkap. Dit gebeurt alleen wanneer ik een stuk gereden heb (motor warm) en daarna wat manoeuvres moet maken bij inparkeren. Er komt dan veel meer druk op de stuurbekrachtiging te staan dan wanneer je een gangetje hebt en juist onder die druk lekt het systeem olie.

Komende week even naar MH Porsche in Peize, wel prettig dat ik een helder verhaal heb zodat hij gericht kan zoeken en oplossen.

30 nov 2014 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht Re: 928 GTS: witte rook onder motorkap?
:thumleft: voor je terugkoppeling

En ik denk dat deze reparatie meevalt

30 nov 2014 21:22
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]