Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:28

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Introductie en op zoek naar een 911 - maar welke? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Introductie en op zoek naar een 911 - maar welke?
Serpentine schreef:
Bertjan schreef:
Herkenbaar! Zit in precies hetzelfde proces! Succes! 8)

Toevallig :) Waar sta je nu? Moet ik al oppassen als ik hier een mooi buitenkansje post? :P

Altijd oppassen 8) :lol: haha, nee hoor. Ben eigenlijk al heel lang een beetje aan het kijken en laatste maanden heel actief. Zie mijn voorstel topic; gaat tussen 964, Cayman en 996 Turbo. Dus vooral kijken nu, en 2x proefrit maar dat gaat of voelt toch niet zo makkelijk zoals je zelf ook al zei. Heb zelf wel goede ervaringen met Wolbert, als je serieus bent snapt hij wel dat je niet zomaar blind een auto kan kopen. Ben alleen nog niet tot een deal gekomen :shock:

14 aug 2014 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Die is fraai zeg. Blauw met licht interieur is een van mijn favoriete combinaties.

Binnen het budget heb ik ook deze 993 gevonden, origineel Nederlandse auto, bij iemand bekend?

HD-BN-98
187.969 km
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=218445274

14 aug 2014 22:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Giethoorn
Ken je deze auto al? Een 993 die bij Hoekstra motoren in Oosterwolde staat. Op het eerste gezicht een erg mooie auto!

http://www.hoekstramotoren.nl/voorraad/ ... id=2175452

14 aug 2014 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wel een tippie

14 aug 2014 22:58
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Serpentine schreef:
Die is fraai zeg. Blauw met licht interieur is een van mijn favoriete combinaties.

Binnen het budget heb ik ook deze 993 gevonden, origineel Nederlandse auto, bij iemand bekend?

HD-BN-98
187.969 km

Voordeel is een handbak, maar heeft geen schuifdak (mits dit belangrijk voor je is)

15 aug 2014 0:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Serpentine schreef:

HD-BN-98
187.969 km

Aantal maanden geleden eens bekeken. Lekte toen aan alle kanten. Staat niet voor niets al lang te koop.
Ik heb m (snel) laten staan. Voor dat geld is er echt wel wat beters te vinden.

15 aug 2014 0:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de info, ik denk dat ik me een ritje naar Leidschendam dan wel kan besparen. Vaak is er wel een reden voor als een ogenschijnlijk redelijk geprijsde auto lang te koop staat. Zeker in de huidige lufti markt.

15 aug 2014 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Deze auto is vandaag op Marktplaats gekomen:

964 C4 kobaltblauw

Dit is een fantastische kleurstelling, misschien wel de mooiste die ik kan verzinnen op een 964.. het genoemde roestplekje is waarschijnlijk het eindpunt van meer onderhuidse roestellende. Kan iemand die hier ervaring mee heeft inschatten hoeveel kosten je daarvoor moet maken als je dit laat herstellen? Dus roest aanpakken en volledige respray? Moet je dan aan 5k denken ofzo? Moet ik dit zien als "dit kun je bij elke 964 hebben dus waarom niet gelijk goed aanpakken" of "als je alles moet uitbesteden moet je nooit aan zoiets beginnen"?

17 aug 2014 16:11
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bij een volledig respray moet de voorschermen er ook af i.v.m. bekende roestplekjes. Ook roest onder de achteraam is algemeen, en dan zou ik ook de dorpels checken. Voor plaatwerk en een respray van hoge kwaliteit denk ik dat je snel richting de 10k gaan.

17 aug 2014 16:45
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Giethoorn
De verkoper is zelf al niet te enthousiast in de advertentie van die kobaltblauwe vind ik. En een auto zonder kentekenplaten. Waarom schroeft iemand die er af? Ik vind dat altijd een beetje merkwaardig en niet zo'n goed gevoel geven. Maar dat is persoonlijk......

17 aug 2014 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Zou me niet verbazen als ie nog geen platen heeft gezien de opmerking dat alle invoer betaald is.

17 aug 2014 17:49
Profiel
964 met handbak begint echt een speld in een hooiberg te worden. Allemaal tippies wat er te koop staat. Ik wilde ook een C2 maar heb een C4 gekocht vanwege de eigenaar die ik kende en de geringe mankementen die er uit de AKK kwamen en werden opgelost door de verkoper. Ik heb mazzel gehad door eigenlijk binnen 3 weken een fijne 964 voor de deur te hebben maar ik denk dat je zomaar een half jaar tot een jaar moet uittrekken voor je een goeie ( blijft een auto van 25 jaar oude) vindt.

Auto' s die schade hebben gehad maar kundig zijn gerepareerd vind ik nooit en issue...daar zijn vakreparateurs voor. Verder zit ik nog iedere keer ( na een vijftigtal Alfa's en wat Maserati's) met een enrome grijns in de 964 en geloof oprecht dat dit de ultieme 911 is ( voor mij) :mrgreen: :drive:

17 aug 2014 17:58
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Gezien de "aantrekkelijke" prijs en het feit dat de auto een perfect project voor de herfst wordt genoemd, verwacht ik dat er meer opknapwerk nodig is dan spuiten en een klein roestplekje.
Goed (uit-)kijken!

17 aug 2014 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
De zoektocht is nu een tijdje bezig en inmiddels is duidelijk geworden dat het een 964 moet worden, met een duidelijke voorkeur voor een cabrio. Ik heb al veel nuttige modelspecifieke informatie vergaard, zowel via dit forum als via geschreven media (zoals de Streather buying guide). Ook een aantal auto's bekeken maar dé auto zit er nog niet bij.

19 sep 2014 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Hallo,

Hou er wel rekening mee dat eenc2 listiger is dan een c4

Ik heb voor deze een c2 gehad en na een minder prettige ervaring heb ik nu een c4 waar je niet meer het gevoel hebt dat de achterkant steeds de voorkant in wil halen

Ik snap dat ik nu een stok in het hoenderhok gooi en bied meteen mijn excusus aan :lol: voor deze opmerking

Ik spreek uit eigen ervaring
Feit blijft dat eenc2 eerder uitbreekt dan een c4, meestal wel leuk maar niet als het eens echt fout gaat

En ja het is natuurlijk ook ervaring ik rij nog maar 30 jaar auto maar nog maar 8 jaar Porsche 964

Dus ik zou vooral wel eerst ervaring opdoen

Veel succes met de zoektocht

20 sep 2014 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat is inderdaad wel een punt van aandacht. Het puristische en het lagere gewicht van een C2 spreekt me nog steeds aan, maar omdat het aanbod sowieso beperkt is, is de voorkeur voor de C2 eigenlijk vervallen. Niet dat de Porsche gebruikt zal worden in de winter of bij slecht weer, hoewel je op vakantie natuurlijk van alles tegen kunt komen. Sowieso is het de bedoeling om kort na aanschaf een specifieke rijtraining te volgen. Volgens mij werkt het wel rijplezierverhogend als je de grenzen op een veilige manier hebt leren kennen en meer vertrouwen kunt hebben in je wagenbeheersing.

20 sep 2014 14:42
Profiel
Moderator
PF #57
zoek er eentje die naar je zin is en kijk niet naar C2 of C4. Het verschil merk je pas op het randje en als je hem als funauto gaat gebruiken en niet wekelijks op circuits gaat boenderen heb je aan zowel een C2 of een C4 een goeie. Aan een C4 kan wat meer kapot en een C2 (zeker zonder schuifdak) is moeilijker te vinden. :idea:

20 sep 2014 15:47
Profiel
Moderator
PF #57
erwin964c4 schreef:
Feit blijft dat eenc2 eerder uitbreekt dan een c4, meestal wel leuk maar niet als het eens echt fout gaat

Ben benieuwd wat er met jouw C2 gebeurd is. Een C2 gaat eerder dan een C4 maar wel veel voorspelbaarder. Als een C4 gaat ben je een flinke tinus als je hem nog houdt. De grenzen van deze auto's liggen in de regel veel verder dan je eigen grenzen. Dus waar je C2 ging was of op het randje of je C4 was er ook gegaan. Denk ik.

20 sep 2014 15:53
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
horn schreef:
zoek er eentje die naar je zin is en kijk niet naar C2 of C4. Het verschil merk je pas op het randje en als je hem als funauto gaat gebruiken en niet wekelijks op circuits gaat boenderen heb je aan zowel een C2 of een C4 een goeie. Aan een C4 kan wat meer kapot en een C2 (zeker zonder schuifdak) is moeilijker te vinden. :idea:

Couldn't agree more....

Het gewichtsvoordeel van de C2 is wel een pre (verschil voel je wel), maar zou een mooie C4 die in jouw straatje past niet laten staan!

Heb al van alles gehad (van 964 tot en met 997), maar de 964 (C4) die ik nu heb heb ik het langst van allemaal, zal vast een reden hebben. Ondanks het feit dat het de traagste en zwaarste P is tot nu toe.... :wink:

20 sep 2014 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:
erwin964c4 schreef:

Ben benieuwd wat er met jouw C2 gebeurd is. Een C2 gaat eerder dan een C4 maar wel veel voorspelbaarder. Als een C4 gaat ben je een flinke tinus als je hem nog houdt. De grenzen van deze auto's liggen in de regel veel verder dan je eigen grenzen. Dus waar je C2 ging was of op het randje of je C4 was er ook gegaan. Denk ik.

Eigenlijk weet ik tot de dag van vandaag niet hoe het toen zo mis kon gaan reed niet snel maar wilde normaal wat snel uit de bocht komen gaf wat gas en leek net alsof ik op ijs reed niks reageerde meer en ik ging tollen
Naderhand nog gevraagd aan de hermandad of er olie oid op de weg had gelegen
Was niet het geval werd me verteld
Dus ik was niet goed genoeg toen om de auto weer onder controle te krijgen, mijn fout
Naderhand de c2verkocht omdat die. Te vaak uitbrak en ik hem /mij er niet meer mee vertrouwde
Toen de c4gekocht en dezelfde bocht vaak gereden met hogere snelheden maar niks dat uitbrak
Dus vandaar mijn schrijven over de in mijn ogen listige c2
Maar nogmaals misschien ook gewoon mijn onkunde .......

20 sep 2014 18:40
Profiel
Moderator
PF #57
of de afstelling/eigenschappen/slijtage van de C2 :idea:

20 sep 2014 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:
of de afstelling/eigenschappen/slijtage van de C2 :idea:

Nope
Auto is onderzocht op technische gebreken/slijtage/achterstallig onderhoud
Niets van dat alles
Enige wat overbleef was/is het listige karakter van een oudere c2o en/of mijn fout

20 sep 2014 20:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2