Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:50



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Een nieuwe forumbezoeker. Geen eigenaar (nog) maar wel al jaren dromer. Nu rij in in een..mini....

Deze week ga ik kijken naar een 2006 997 cabrio. Heeft 120.000 gereden en ziet er (op de foto...) goed uit. http://www.autotekoop.nl/occasion/porsc ... 49/details

Vraagprijs 56.000 vind ik wel stevig bij deze km-stand.

Ik heb graag jullie advies, beter gaan voor de " face-lift 2008" ?


19 aug 2014 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
klikhierop hou je centjes over. Afbeelding Veel minder km en handgeschakeld 8)


19 aug 2014 20:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Zeker een mooie auto!

Ben er nog niet uit of ik nu automaat of handgeschakeld wil. Maar de km stand is wel een stuk...lager!


19 aug 2014 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Citaat:
Vraagprijs 56.000 vind ik wel stevig bij deze km-stand
Is gewoon veels te duur.


19 aug 2014 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Welkom hier, leuke zoektocht.

Ik zou me niet blindstaren op km-stand. 2 ton snelwegkilometers is heel wat beter voor de motor dan 50.000 km korte ritjes in de stad of over de dijk. Voor wat betreft je vraag naar Mk I of MK II, een van je belangrijkste zorgen bij het kopen van een Mk I is het risico van zwakke cilinderwanden leidend tot een 'plof'. Hier op het forum heel veel over te vinden. Ik zou me verdiepen in de technische achtergrond ervan, de feitelijke risico's, en de mogelijkheid om het preventief te verhelpen. Carrera S schijnt er iets vaker last van te hebben dan de gewone Carrera. Km-stand is geen enkele indicatie voor het optreden van het risico. Bij Mk II schijnen veel van de zwakheden - klein of groot, daar zijn de geleerden het nog niet over eens - te zijn opgelost. Maar Mk II zal nog fors duurder zijn en ook nog wel even stevig afschrijven.


19 aug 2014 20:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Nu is gevoelige IMS Lager van je motor natuurlijk niet iets waarop je zit te wachten in een Porsche, maar lijkt een klein risico... begrijp dat het de tussenas en het tussenaslager betreft. Al mis ik nu nog de technische kennis hier iets zinnigs van te vinden... hum...

Preventie is dus ook mogelijk (anders dan in de garage laten staan)?

Ik begin mijn zoektocht nog maar net maar het is nu al leuk (-;


19 aug 2014 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Tsja, ik zou het risico niet willen lopen... En volgens Resto zijn met name de 3.8 MK I motoren erg kwetsbaar. Ik ken handelaren die geen 997 3.8 MK I meer willen inkopen omdat het risico gewoon te groot is.
_________________________________________
Wim


19 aug 2014 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Vroemen schreef:
Nu is gevoelige IMS Lager van je motor natuurlijk niet iets waarop je zit te wachten in een Porsche, maar lijkt een klein risico... begrijp dat het de tussenas en het tussenaslager betreft. Al mis ik nu nog de technische kennis hier iets zinnigs van te vinden... hum...



Nee, het 'plof' risico is heel iets anders dan het tussenas (IMS) probleem. Lezen maar, dan kom je erachter dat je bij de 997 niet meer zo bang hoeft te zijn voor de IMS.


19 aug 2014 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Wimpie67 schreef:
Tsja, ik zou het risico niet willen lopen... En volgens Resto zijn met name de 3.8 MK I motoren erg kwetsbaar. Ik ken handelaren die geen 997 3.8 MK I meer willen inkopen omdat het risico gewoon te groot is.


Nou , dit is volgens mij gewoon " bullshit".
Een handelaar gebruikt deze zwakheden om de wagens tegen zeer lage prijzen in te kopen bij partikulieren en vervolgens voor de hoofdprijs te verkopen.
Een verzekering tegen algemene schade gedurende het eerste jaar kost 750 a 1000 euro voor de handelaar , die dit maar al te graag in zijn marge verrekend!!! :salut: :salut: :salut:
_________________________________________
No speed,no fun........

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!


20 aug 2014 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
jack bauer schreef:
Nou , dit is volgens mij gewoon " bullshit".
Een handelaar gebruikt deze zwakheden om de wagens tegen zeer lage prijzen in te kopen bij partikulieren en vervolgens voor de hoofdprijs te verkopen.
Wat is bull shit? En welke handelaar bedoel je?


20 aug 2014 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
Dit is bullshit: Ik ken handelaren die geen 997 3.8 MK I meer willen inkopen omdat het risico gewoon te groot is.

Welke handelaars vraag je? Degenen die geld willen verdienen natuurlijk :salut: :salut: :salut:
_________________________________________
No speed,no fun........

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!


20 aug 2014 23:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Nieuw ! en advies over 997 cabrio 2006
mkII heeft naast een compleet nieuw motor type ook het voordeel van PDK. M.i. een enorme voorsprong op de tiptronic van de mk1. Dus als je kan dan MKII by far de favoriet.
bij de mk1 heb je 2 soorten problemen namelijk IMS (maar komt bijna niet meer voor zeker niet na 2006) en cylinder want die scheurt = plof = volledig nieuwe motor nodig zo'n beetje.

Je kan dus 2 dingen doen: een mkII kopen (fors duurder, pdk, led verlichting, nieuwe pcm, etc.) óf mk1 kopen en 10k achter de hand houden. de 2e optie is goedkoper overigens zelfs mét plof.

Over het hele plof verhaal en de aanschaf van een 997 kun je met de zoekfunctie hier heel veel terugvinden.

Los van deze punten is de 997 in mijn ogen een beaty of het nu mk1 of mk2 is maakt niet uit. Turbo is de mooiste :wink:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


21 aug 2014 0:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.