Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 6:25

Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Stom stom stom 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
WdePundert schreef:
Jurgen schreef:
Ik deel Paul's mening...mss niet alle snelwegen, maar d'r zijn er genoeg waar het geen enkel probleem is hoor (onder de juiste omstandigheden, dat spreekt vanzelf he :wink: )

Die omstandigheden kunnen soms voor je gevoel plotseling veranderen.

Met juiste omstandigheden bedoelde ik oa 8) ook geen auto's rechts, waar je anders met een veel te groot snelheidsverschil langsrijd...wanneer de een de ander in wilt halen hebben ze meestal niet in de gaten (logisch ook) met welke snelheid je nadert. Gewoon een lege baan, wat hier wss vaker voorkomt dan in het westen vh land ; Zevenaar -Doetinchem is zo'n stuk bv.. :wink:

16 aug 2005 15:38
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jurgen schreef:
Gewoon een lege baan, wat hier wss vaker voorkomt dan in het westen vh land ; Zevenaar -Doetinchem is zo'n stuk bv.. :wink:

Verdorie, WEER een voordeel wat jij hebt.... Verdulleme :cheesy:

16 aug 2005 15:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Beetje bijgekomen inmiddels? :shock:

16 aug 2005 15:48
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Beetje bijgekomen inmiddels? :shock:

Gelukkig wel. De beste manier imho is om gewoon weer verder te rijden en niet even ergens op een parkeerplaats proberen bij te komen. Door weer verder te rijden doe je weer zo veel goede en leuke ervaringen op dat je snel weer van de schrik bekomt.
Ik dacht nog wel even aan de doordringende geur van verbrand rubber die nog even in de auto bleef hangen. Gek genoeg vond ik dat ook nog lekker ruiken. :D

16 aug 2005 15:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Citaat:
Jurgen schreef:
Gewoon een lege baan, wat hier wss vaker voorkomt dan in het westen vh land ; Zevenaar -Doetinchem is zo'n stuk bv..

Verdorie, WEER een voordeel wat jij hebt.... Verdulleme

In zeeland is het vaak ook rustig op de weg, maar helaas niet ernaast (in de berm dus) :evil: :evil:

16 aug 2005 15:52
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Double G schreef:
In zeeland is het vaak ook rustig op de weg, maar helaas niet ernaast (in de berm dus) :evil: :evil:

Ik rijd wel eens in Zeeuwsch-Vlaanderen. Wat een verschrikking. Bijna allemaal 80km-wegen en veel snelheidscontrole. :x

16 aug 2005 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Toen ik daar nog woonde had ik ook nog m'n stinger in de auto :D Zit er nu niet meer in, maar toch eens gaan sparen voor een DSI.

16 aug 2005 16:13
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Double G schreef:
Toen ik daar nog woonde

Jij ook? Ik heb in St. Jansteen gewoond.

16 aug 2005 16:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik tot 5 jaar terug in Terneuzen. Heb daar in de buurt de wegen onveilig gemaakt met m'n 944 (zie mijn album).

16 aug 2005 16:20
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Double G schreef:
Ik tot 5 jaar terug in Terneuzen. Heb daar in de buurt de wegen onveilig gemaakt met m'n 944 (zie mijn album).

Toen ik daar nog woonde (bijna dertig jaar geleden) had ik een Renaultje vier. Daarmee was het onmogelijk om de wegen onveilig te maken. Dat doe ik hier wel met de P. (zie mijn eerder posting). Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het met de auto's achter mij afgelopen is. De streekbladen dus maar goed in de gaten houden.

16 aug 2005 16:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ehm, succes??

16 aug 2005 16:29
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Afbeelding :wink:

16 aug 2005 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
WdePundert schreef:
Jurgen schreef:
Ik deel Paul's mening...mss niet alle snelwegen, maar d'r zijn er genoeg waar het geen enkel probleem is hoor (onder de juiste omstandigheden, dat spreekt vanzelf he :wink: )

Die omstandigheden kunnen soms voor je gevoel plotseling veranderen.
Gisteren reed ik ergens tussen Hardinxveld en Gorinchem op de A15 met een snelheid van plm 120 km p/u (130 op de teller).
Ik vind van mezelf dat ik goed kan anticiperen (wie vindt dat niet 8)) en kijk dus altijd ver vooruit. Plotseling zie ik voor me een aantal auto's schots en scheef op de weg staan (aan de andere kant was er een aanrijding geweest, ergo kijkers :shock: ). Ik was al zo ver genaderd dat het me onmogelijk leek om nog op tijd te stoppen. Natuurlijk vol in de remmen gehangen, begon te slippen en snel weer de rem los. Ditzelfde een paar keer kort achter elkaar. Remmen tegen blokkeren aan lukte dus niet helemaal. Ik had nog even de gedachte; "Als ik hetzelf maar overleef, de P. kan me even niets schelen").Op het laatste moment kon ik nog uitwijken naar de vluchtstrook, evenals een auto voor me.
Met bonkend hart en slappe benen ben ik verder gereden, zelfs zonder nog direct in mijn spiegels te kijken om te zien wat er achter mij gebeurde.

Veel geluk gehad !
Nu even de banden controleren of ze niet vierkant zijn rijd zo lastig anders :lol:

16 aug 2005 19:28
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
horn schreef:
helemaal eens. 200 PLUS is nou niet een snelheid waar het nederlandse wegennet op gemaakt is, ook niet 's nachts. Vind het klote voor je, maar 'if you can't do the time, don't do the crime'.

horn - multiboetes voor te snel rijden in de bus

Wanneer zijn de wegen dan wel goed om 200+ te doen?

Ik zie echt geen probleem om 's nachts 200+ te rijden op verschillende Belgische en Nederlandse wegen.
Mooi asfalt, op en afritten met lange in en uitloopstroken, 2rijstroken en pechstrook minimaal.
Nu enkel nog een goede wagen en chauffeur en ik zie geen probleem meer :roll:

ik bedoel dat ook 's nachts mensen niet verwachten dat jij met 200+ voorbij komt knallen en het derhalve gevaarlijk is. Doe het zelf ook wel eens op een stuk waar niemand rijdt, maar besef me wel dat het erg fout kan aflopen.
Overigens, nine-eleven was op de terugweg van een kopje koffie bij Vd Gugten, zal dus gewoon overdag zijn geweest. En dan vind ik persoonlijk een wedstrijdje 200 plussen op de snelweg onverantwoordelijk.

Maar ik zal wel een saaie l*l zijn... :roll:

Net als met 180 rechts inhalen waar je 100 mag - levensgevaarlijk en onverantwoordelijk. Rijbewijs innemen en 'nooit' meer teruggeven. Ben zelf ooit als jochie van 22 met mijn 'stoere' BMW bij rechts inhalen met 140 de berm ingesneden door een oude vrouw die van me schrok en heel snel terug naar rechts ging om mij door te laten. Ik zat helaas al rechts van haar, om zonder gas terug te nemen rechts erlangs te jagen. Zij schrok zo dat ze doorschoot de vluchtstrook op en ik zat met 140 met twee wielen in de grasberm langs de A2 (tussen Vinkeveen en Abcoude). Ben zelden zo geschrokken en heb me toen voorgenomen NOOIT meer rechts in te halen. Voelde me zo'n aso... :oops:

16 aug 2005 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
horn schreef:
ik zal wel een saaie l*l zijn... :roll:

Voelde me zo'n aso... :oops:

je vraagt er om :!:

16 aug 2005 22:01
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Heren,

Bedankt voor al het medeleven, tips en moraliserende verhalen.

Persoonlijk vind ik "brokken maken, brokken betalen".
Ergo, hoewel een bekeuring nooit prettig is en iedereen er vast wel een leukere bestemming voor het geld weet te vinden, zal ik deze zonder mokken betalen.
Mijn rijbewijs daarentegen ben (behoor) ik zuiniger op (te zijn), en hier maak ik mij dan ook het meeste zorgen om. Temeer daar ik mijn rijbewijs absoluut nodig heb.

Tot op heden ben ik niet benaderd door de heren van de hermandad, misschien kan ik hier een beetje moed uit putten.

Voor wat betreft mijn rijgedrag, ik rij al ruim 25 jaar met snelle auto's en op de snelwegen meestal wel behoorlijk harder dan de toegestane snelheid, echter normaliter niet meer dan 40 a 50 km boven het toegestane.
Bumperkleven, rechts inhalen en dergelijke praktijken zijn aan mij niet besteed en hoge bekeuringen heb ik al een jaar of 10 zeker niet meer gehad.
Bekeuringen voor zo'n 10 km te hard druppelen zo af en toe wel eens binnen, maar dat vind ik een ingecalculeerd risico en te overzien.

Waarom nu wel, weet ik eigenlijk niet.
Mooi weer, lege weg, ruim baan, BMW tje.
Het blijft stom natuurlijk.
Enfin, afwachten maar.

16 aug 2005 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Citaat:
Waarom nu wel, weet ik eigenlijk niet

Dit kan natuurlijk de beste overkomen. Ik zal zelf ook niet rechts inhalen of bumperkleven maar te hard rijden kan ik tot op heden niet laten, als de situatie het toelaat natuurlijk.

Je moet eigenlijk zorgen dat je niet gepakt wordt met 30+ snelheden. Het maakt echter niet of je iedere dag een bekeuring van 29km te hard ontvangt. Dan wordt er niets geregistreerd. Vanaf 30 km te hard wordt alles geregistreerd en kan dit tegen je worden gebruikt bij een latere (grovere) overtreding.

16 aug 2005 22:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Waarom nu wel, weet ik eigenlijk niet.
Mooi weer, lege weg, ruim baan, BMW tje.
Het blijft stom natuurlijk.
Enfin, afwachten maar.

meer dan afwachten en heel hard hopen kan je niet. Sterkte!

ik reageerde overigens hierboven meer op de opmerkingen dat de actie van de KLPD geldklopperij was. dat je die strijd aangaat zal denk ik iedereen kunnen overkomen, en iedereen met een P zal de situatie wellicht herkennen, maar ik kan me niet voorstellen dat je zaterdagmiddag op de A12 snelheden van 200 plus kan rijden op een LEGE weg... :roll: :shock:

dus het moraliserende gedeelte is niet zozeer aan jou gericht (hoewel ik zelf op dat moment dat risico niet genomen zou hebben, maar wie ben ik) maar aan de 'k*t KLPD' achtige opmerkingen... ben in dergelijke situaties blij dat ze bestaan...

17 aug 2005 1:46
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Horn schreef:
Maar ik zal wel een saaie l*l zijn...

Dat weet ik zo niet, ik denk eerder aan :twisted: :wink:

http://lyrical.nl/song/55192

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 aug 2005 1:57
Profiel WWW
Bericht 
Teun schreef:
Citaat:
Waarom nu wel, weet ik eigenlijk niet

Dit kan natuurlijk de beste overkomen. Ik zal zelf ook niet rechts inhalen of bumperkleven maar te hard rijden kan ik tot op heden niet laten, als de situatie het toelaat natuurlijk.

Je moet eigenlijk zorgen dat je niet gepakt wordt met 30+ snelheden. Het maakt echter niet of je iedere dag een bekeuring van 29km te hard ontvangt. Dan wordt er niets geregistreerd. Vanaf 30 km te hard wordt alles geregistreerd en kan dit tegen je worden gebruikt bij een latere (grovere) overtreding.

Voor de snelweg geldt de grens van 40 km/uur!!

17 aug 2005 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
sjoer?
Net als Horn houdt (althans PROBEER) ik me aan de 30 KM regel

17 aug 2005 9:09
Profiel
Bericht 
Ja.

Zie ook uitleg op flitsservice.nl

Zoek maar 's op Google. Heb nu even geen tijd om alle linkjes te gaan opzoeken.

Ik houd op snelweg altijd 40 km/u aan (=50 op teller) :wink:

17 aug 2005 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
zie OM Boetebase

Op autosnelwegen

Categorie 1 2
overschrijding tot en met 10 km/h € 30 € 30
overschrijding 11 t/m 15 km/h € 45 € 55
overschrijding 16 t/m 20 km/h € 55 € 90
overschrijding 21 t/m 25 km/h € 90 € 115
overschrijding 26 t/m 30 km/h € 115 € 145
overschrijding 31 t/m 35 km/h € 145 € 240 *
overschrijding 36 t/m 40 km/h € 170 € 280 *
overschrijding 41 t/m 45 km/h € 270 * € 320 *
overschrijding 46 t/m 50 km/h € 300 * € 350 *
overschrijding 51 t/m 55 km/h € 365 * € 415 *
overschrijding 56 t/m 60 km/h € 420 * € 520 *
overschrijding 61 t/m 65 km/h € 465 * € 550 *
overschrijding 66 t/m 69 km/h € 520 * € 590 *
overschrijding meer dan 69 km/h Dagvaarding*

Noot: *=recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h
het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden
aan het parket.

Correctietabel
Vanaf 0 tot 100 km is de correctie 3 km
Vanaf 100 tot en met 130 km is het 4 km
Vanaf 131 tot en met 165 km is het 5 km
Vanaf 166 tot en met 200 km is het 6 km
Vanaf 201 tot en met 230 km is het 7 km

De geschatte snelheid van 180 km wordt na correctie 174 km = 54 te hard en komt neer op een boete € 415

17 aug 2005 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
Dank Marcos!!!

17 aug 2005 9:37
Profiel
Bericht 
Marcos, dit zegt niets over verschil 30/40 km/u. :roll:

Dit wel: :wink:

Als u te snel rijdt, krijgt u vanzelf de envelop uit Leeuwarden met het verzoek om een bepaald bedrag over te maken. Als u echter fors te snel rijdt, dan gaat dit verhaal niet op.

Als u binnen of buiten de bebouwde kom geflitst wordt, waarbij u niet meer dan 30 km/u te snel gaat, dan wordt dit als een "Mulder"-feit beschouwd. Voor de snelweg geldt dit tot 40 km/u.

De "Wet Mulder" is bedoeld om kleine overtredingen, zoals fietsen zonder licht, rijden door rood en te snel rijden makkelijker te verwerken voor Justitie. U bent schuldig totdat u het tegendeel kan bewijzen. Dit noemt men ook "administratieve boetes", omdat er geen rechter aan te pas komt. U krijgt bij deze boetes geen strafblad, maar als u er te veel achter elkaar krijgt, loopt u alsnog het risico om aan de rechter te mogen uitleggen waarom u zo vaak te snel rijdt.

17 aug 2005 10:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende