Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:39

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Ontcijferen van Juul's 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Ontcijferen van Juul's 964
Aangezien ik wat huiswerk moest verrichten aangaande bouwjaar voor de KONI geel stuit ik toch op een paar wonderlijke vragen waar ik niet uitkom. Ik ben benieuwd naar jullie kennis en input. Het volgende.

Volgens horen zeggen is mijn 964 ooit bestemd geweest voor de US market maar echter nooit afgenomen en in Europa gebleven. De 964 is geheel Europees uitgevoerd behalve dat er wel ooit een MPH teller in heeft gezeten die gedocumenteerd vervangen is bij 82K miles. Verder zitten er nog wat US stickertjes her en der en heeft de 964 een bestuurders en passagiers airbag en het richeltje onderaan het dashboard en het dashboardkastje laag. Redelijk wat USA items zou je zeggen.

Zoals eerder vermeld is de 964 door Lammertink naar NL gehaald ooit.

Mijn chassisnummer geeft ZZZ aan, wat naar mijn kennis aangeeft dat het een ROW chassisnummer is. Verdere ontleding geeft aan dat het een L serie is (1990) met als laatste 4 cijfers (bouwvolgorde) 2095. Bij mij rijst nu de vraag of deze in de ROW reeks valt (9171 gebouwd) en daarmee een vroege 90-er of volgens Streather, zelfs een 89-er is...of dat hij toch in de US reeks hoort (omdat hij daar oorspronkelijk voor bedoeld was maar dan zou ZZZ niet kloppen) waar 2100 exemplaren zijn geleverd.

Ik weet het...de 964 rijdt er niet minder om maar ik ben gewoon benieuwd wie wat meer ervaring en kennis heeft aangaande dit kleine mysterie.

21 aug 2014 12:17
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Ontcijferen van Juul's 964
Afbeelding
Heb je hier wat aan?

21 aug 2014 12:33
Profiel
Die kende ik al...toch dank. Er zijn gewoon een aantal tegenstellingen tussen chassisnummer en uitvoering. Zo heb ik dus een 90-er met airbags terwijl dat bij mijn weten Europees nog niet leverbaar was maar voor de US wel. Maar dan heb ik weer geen 2 in het VIN number staan op de plaats van de laatste Z

Gezien de mijlenteller kan het verhaal natuurlijk ook zijn dat het een model voor de Japanse markt zou kunnen zijn geweest.

21 aug 2014 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Zijn de chassisnumers (op randprofiel boven de vooras in de kofferruimte en die in het originele onderhoudsboekje) gelijkluidend?

21 aug 2014 13:19
Profiel
Ik gok van wel aangezien de taxateur (Gratama & Luxwolda) dat gecheckt heeft. Wel zit er een plaatje gepopnageld aan de binnenkant van de A-stijl en volgens mij zit daar voor de US versies normaal het VIN Number. Bij mij is het een zwarte zonder gegevens.

21 aug 2014 13:28
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Misschien dat Marc noack je kan helpen.

21 aug 2014 14:05
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Voor het modeljaar 1990 (L versie) waren de airbags ook al beschikbaar voor ROW :!:

21 aug 2014 15:00
Profiel
Ben er uit...denk ik. Heb even met Edwin Lammertink gebeld en hij herinnerde zich de 964 nog vanwege de redelijk unieke kleur die toen (2000) onverkoopbaar was. Half jaar gestaan bij hem voor hij verkocht werd. Hij meende zicht e herinneren dat een NAVO militair de 964 bij de fabriek heeft besteld en dat ze daar van een EU chassis (nummer) een US versie hebben gemaakt. Oorspronkelijk had mijn 964 ook de US achterbumper. Om de een of andere reden is de koop niet doorgegaan en is de 964 teruggebouwd naar EU zo goed en kwaad als dat kon.

Edwin vond mijn 964 toendertijd bloedmooi en zou hem graag nog eens een keer terugzien....dat gaan we dus maar even doen een keer.

Zo...opgelost (denk ik) Morgen en het weekend wordt de 964 gewassen, gekleid, vertroeteld en staat hij er weer strak bij.

21 aug 2014 15:08
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dat verhaal van de navo militair komt mij ook bekend voor toen ik een paar jaar geleden voor deze auto ben gaan kijken.

Navo militair op duitse basis geloof ik. Maar dat wist buddy toch ook??

21 aug 2014 15:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Misschien is het dezelfde militair die mijn vintage Gibson Les Paul hier mee naar toe heeft gebracht! :mrgreen:
BMW M5 2001

21 aug 2014 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Vergelijk nu eens zelf je chassisnummer (kofferruimte) met het vermelde chassisnummer in je originele onderhoudsboekje (of zit er geen origineel onderhoudsboekje bij?).
Dit nummer (kofferruimte) begint, neem ik aan, met ZZZ. Dit duidt inderdaad op productie voor ROW. Het is echter bekend, dat op het karkas bij een Serie P 964's (1990 / 1991) het ZZZ nummer is ingestansd (of is dit met een "t" :) ) zonder dat nog bekend was of die auto's inderdaad voor ROW bestemd waren of wellicht toch nog naar de US zouden worden uitgevoerd. Werden die Porsches dan inderdaad naar de US uitgevoerd dan kregen die een VIN nummer, beginnend met WP0AB2 (Porsche 964 carrera). Dit VIN nummer moet in het originele onderhoudsboekje staan. De laatste vijf cijfers van beide VIN nummers zijn identiek.

Het kan dus heel goed zijn, dat jouw 964 wel degelijk naar de VS is uitgevoerd en daarna weer is teruggekomen. Ook is het inderdaad mogelijk, dat een US militair destijds een P964 belastingvrij heeft aangeschaft, daarmee in Duitsland (ROW, dus ZZZ) heeft rondgereden (ik dacht minimaal 1 jaar gebruik in het land van herkomst) en die auto daarna mee heeft verhuisd terug naar de VS. Daar zijn de vereiste aanpassingen aangebracht (verlichting, bumpers e.d.) en is het VIN nummer aangepast.

21 aug 2014 17:17
Profiel
Hij heeft Duitsland nooit verlaten....de 964, de militair wel denk ik :mrgreen:

21 aug 2014 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bij een USA uitvoering is het chassisnummer in de carrosserie anders dan in de stickers, typeplaatje en de papieren.

Waarschijnlijk staat in je carrosserie ook gewoon ZZZ, maar stond er op de Title wel het USA nummer.

21 aug 2014 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Lijkt een plausibel verhaal van die militair. Ik lees al enkele jaren Excellence (het Amerikaans Porsche tijdschrift) en er zijn best heel veel verhalen van Porsches die door US militairen in Duitsland werden gekocht en als ze terug naar de VS gingen lieten ze de auto verschepen, of ze kochten hem vlak voor hun terugkeer. Gebeurd al zolang er US militairen in Duitsland zitten/zaten, of nee : zolang er Porsches bestaan :wink: .

23 aug 2014 17:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]