Auteur |
Bericht |
Pw250
964
|
Re: revisie 3.2 en 915
Ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat de totale revisie kosten voor het torretje zijn....
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
17 aug 2014 11:56 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: revisie 3.2 en 915
Hmmm... misschien even de prijzen benchmarken bij een collega-specialist? Ik ken het rug-tegen-de-muur gevoel als de boel bij een specialist openligt en er plotseling veel onvoorziene zaken aan het licht komen...
_________________________________________ Wim
|
17 aug 2014 15:20 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Ik vraag mij toch altijd af waarom dat zo achterlijk veel geld moet kosten. Zulke hoogwaardige techniek is dit nu ook weer niet... Of zit er dan toch goud aan de binnenkant Om maar even een voorbeeld van een ander merk te noemen: Een volledig gereviseerd Alfa Romeo v6 3.0 24v blok kost €2450,-. En als je nu over een mooi motorblok hebt...
_________________________________________ rouge et noir
|
18 aug 2014 15:36 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: revisie 3.2 en 915
Tja, waarom betalen veel mensen dan zo maar Euro 15.000,- of meer voor een 996, terwijl je voor onder de Euro 1500,- al een in vergelijkbare staat verkerende Alfa met mooie 3.0 V6 hebt Een gereviseerde 996 motor is ook 10x zo duur dan een gereviseerde Alfa V6 motor. Allemaal in verhouding lijkt mij. Het zou toch te gek zijn dat je Euro 15.000,- voor een auto betaald die alleen maar bestaat uit goedkope massa productie onderdelen.
_________________________________________ Rebel engineering
|
18 aug 2014 16:13 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Ik kan je vertellen dat ik ook erg in de verleiding kom om een gtv 3.2 aan te schaffen. Maar 500 van gemaakt... Maar om het nu Allemaal in verhouding te noemen. Volgens mij zijn de porscheprijzen allang alle verhoudingen zoek. Overigens ben ik het met je eens dat een 996 een fijnere auto is dan een GTV, en dat een 996 blok ook wel heel mooi is. Maar we hebben het hier over een 3.2 luftie, nu niet bepaald het voorbeeld van vooruitstrevende techniek.
_________________________________________ rouge et noir
|
18 aug 2014 16:20 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
nog een leuke vergelijking een kit voor een Subaru met Mahle zuigers
EJ22 Turbo Crank Case Major Up-Grade To 2.360 Litre A Complete Subaru Impreza Legacy Or Forester EJ22 Turbo Stroker Bottom End Rebuild And Up-grade Full Kit
This Kit Consists The Following:- 1 New Genuine Subaru 79mm Crankshaft With ACL Competition Bearings At Standard Size Using 60mm Main Journal Diameter And 52mm Big End Pin Diameter And Often Pushed To Well Over 650bhp
1 Set Of Mahle 2618 Forged Racing Pistons At 97.5mm Or 98.0mm Bore Size And Capable Of 800bhp And Bullet Proof In The Right Engine And With Fitting Instructions
4 New Manley Steel 'H' Section Con Rods With Arp 2000 Rod Bolts And Capable Of 600bhp Plus Also With Fitting Instructions
1 Tube Of Graphogen Engine Build Bearing Lube
1 Tube Of Three Bond Assembly Sealer
1 Build Seal Kit Containing All Seals And 'O' Rings To Assemble The Crankcases
... en de prijs voor dit alles? +/- € 2.500,-
Een setje Porsche Mahle 3.2>3.4 cilinders+zuigers? €4.350,-
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
18 aug 2014 19:58 |
|
|
Gaius
|
Re: revisie 3.2 en 915
De prijzen zijn zeker niet op kwaliteit alleen gebaseerd. En eigenlijk denk ik vooral juist dat niet, maar meer op t logo dat er op staat. Daarom is iedereen die zelf sleutelt ook erg geintereseerd in uitwisselbare onderdelen. zelfde onderdeel, ander logo en onderdeelnummer en vooral een heel andere prijs.
Denk ook niet dat die zuigers kwalitatief verschillen. Alleen gaat de een in een P en de andere in een Jap.
|
18 aug 2014 22:55 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: revisie 3.2 en 915
Het heeft niet met het logo te maken maar de aantallen die de fabrikant besteld bij de toeleveranciers.
Een big bore zuiger en cilinderset om van een 3.2 een 3.4 te maken kost idd. ongeveer Euro 4300,-. Erg veel geld. (overigens zou dat 2800,- geweest zijn als een 911 een 4 cilinder motor had !)
Mahle Motorsport maakt voor de 911 telkens in hele kleine serie een aantal setjes aan omdat de vraag wereldwijd gewoon erg klein is. En dat komt de kostprijs niet ten goede. En zo is dat met heel veel Porsche onderdelen. En ja, vaak staat er Porsche op, maar de prijs heeft vooral te maken met lage produktie aantallen en moeilijke productie technieken bij oudere onderdelen.
Voorbeeld: Spatbord 964 tov 997. Een 964 spatbord wordt nog in kleine oplage aangemaakt en zit technisch veel lastiger in elkaar. Kost dan ook 1224,- tov. 504,- voor een 997 voorscherm.
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 aug 2014 9:14 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
voordeel is wel dat je weet dat je voor nieuw spul betaald... het is mij ooit overkomen dat ik een gereviseerde dynamo heb laten plaatsen welke 5000km later niet gereviseerd bleek...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
19 aug 2014 9:58 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Hoe weet je dat dan?
_________________________________________ rouge et noir
Laatst bijgewerkt door MickRS op 19 aug 2014 11:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2014 11:26 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Waarom kost een contactslotschakelaar van Porsche dan 150€ terwijl ie van VAG 40 tientjes is? En op marktplaats nog geen 2 tientjes? Oh sorry, vergissing. Ik lees net een draadje dat het vervangen van deze schakelaar bij de porschedealer €300 moet kosten. Twintig minuten werk en een onderdeel van twee tientjes! Zo lekker is de koffie daar nu ook weer niet
_________________________________________ rouge et noir
|
19 aug 2014 11:30 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: revisie 3.2 en 915
Tuurlijk, er zijn ook heel veel onderdelen die je voor een veel gunstigere prijs kunt kopen en ik mij ook vaak afvraag waarom dat nu zoveel moet kosten. Dat geldt vaak voor redelijk universele of universeel lijkende elektrische onderdelen. Ik doelde meer op onderdelen die alleen voor een Porsche gemaakt zijn en je niet tegenkomt op andere modellen auto's. Zoals o.a. motor onderdelen waar het topic wat meer over ging. Effe wat anders: Ik ben op dit moment met 7 motor revisie's bezig van oude 911 motoren. Allen in verschillende stadia van opbouw. Die motoren samen met veel onderdelen, oud en versleten, gereviseerd en vele nieuwe zijn een mooie basis om er een technische middag van te maken waarbij we samen nu eens kunnen kijken waarom een 911 motorrevisie nu zoveel kost. Ik zal een nieuw topic daarvoor aanmaken zodat dit topic weer verder kan met waar de Topicstarter mee begon!
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 aug 2014 13:11 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Top Erwin! Lijkt mij een mooi topic...
_________________________________________ rouge et noir
|
19 aug 2014 13:19 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: revisie 3.2 en 915
+1
Als we bij de technische middag aanwezig mogen zijn meld ik me nu alvast aan!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
19 aug 2014 13:42 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: revisie 3.2 en 915
+1
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 aug 2014 17:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: revisie 3.2 en 915
Voor een 911 motor die in '82 is ontworpen redelijk "bombenfest"
|
19 aug 2014 18:12 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Dat dan weer wel... Kun je van moderne 'state of the art' blokken niet vaak zeggen!
_________________________________________ rouge et noir
|
19 aug 2014 19:08 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
Kwestie van marketing en opdrijven van prijzen dat porsche onderdelen zo duur zijn geworden Cilinders worden in een high tech omgeving door Mahle geproduceerd kwestie van een ander computerprogramma laden Een kennis van mij verkoopt die enorme computer c&c machines voor automotive industrie geloof me een 3.4 set hoeft niet duurder te kosten dan een 3.2 set Mooi voorbeeld dat het ook anders kan vindt ik het Belgische bedrijf CatCams.com die zelf nokkenassen produceerd Ik zit er aan te denken om daar een setje sport nokkenassen te kopen maakt niet uit welke configuratie je besteld sport of rally ze kosten bij van Beek motorsport €660,- ex btw voor een set! Ter vergelijking OEM 3.2 kost je zo €550,- ex voor een enkele nokkenas en een sport nokkenas kost je minimaal €1000,- ex per stuk http://www.catcams.com/engines/engine-selection.aspx?SelectedManufacturer=19
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
20 aug 2014 7:24 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
zo versnellingsbak staat weer in elkaar en onderdelen naar poedercoaterrrr es kijke of ik wat fotos kan posten..
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
20 aug 2014 21:05 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Ik ben ook wel benieuwd wat het kostenplaatje is. Zou je dat willen posten, als het kan ook enigszins gespecificeerd? Ik denk dat velen hier hun voordeel daarmee kunnen doen, bij voorbaat hartelijk dank!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 aug 2014 9:03 |
|
|
Pw250
964
|
Re: revisie 3.2 en 915
Juist....
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
21 aug 2014 9:37 |
|
|
giulia
|
Re: revisie 3.2 en 915
Nou doe er maar 10 dan.... Ja je kan er een vinden voor dit bedrag bij bijvoorbeeld van Lingen die al heel lang in een krat staat (deels gereviseerd overigens). Ga je een V6 compleet laten reviseren dan kost je dat toch echt ook een milletje of 5. Een 4 cilinder Nord blok kost al bijna 4 mille om echt goed te reviseren. Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk dat de Busso V6 een van de fijnste en mooiste motoren ever is. Mis mijn GTA een beetje wat dat betreft.
|
21 aug 2014 10:28 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
Belangrijk advies !
Als je de kosten beter voorspelbaar wil houden rij dan naar een specialist en laat een gereviseerd blok en versnellingsbak monteren! Dan maar geen matching nrs... Wil je de boel origineel houden (matching) en er is wellicht met kilometer teller gerommeld dan kun je tegen veel onderdelen aanlopen welke bij een "standaard" revisie niet nodig zijn. Een goede oliedruk is al een goede indicatie + compressietest.
Wil je gelijk wat upgrades doorvoeren en laat je de specialist ook andere zaken aanpakken dan gaan de uren aantikken. Ik laat ook gelijk de oliekoeler voor afpersen en voorzien van nieuwe aansluitslangen e.d. en hier en daar een beugeltje / moertje / slangetje / nog een beugeltje / gereviseerde startmotor ... enz..
Advies ga je naar een specialist en wil je ook gelijk de boel fatsoeneren hou dan voor motor + bak + fatsoeneren voor de zekerheid 20K in gedachten!
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 19:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: revisie 3.2 en 915
20 = krankzinnig
_________________________________________ oud is beter
|
21 aug 2014 20:04 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
wat is jouw ervaring?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 20:10 |
|
|