Auteur |
Bericht |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: revisie 3.2 en 915
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
21 aug 2014 20:12 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: revisie 3.2 en 915
20K is wel waarzinnig hoog. Een ervaren specialist heeft max 40 uur nodig zo een blok en bak uit elkaar te halen, en in elkaar te zetten nodig. Laat ik het duur maken aan €100,- per uur, zijn de loonkosten €4000,-. Aan materiaal zit er niet meer dan €9000,- in, met behoud van de bestaande zuigers en cylinders. Dan vraag ik me af waar dat extra geld in gaat zitten.
Edit. Net te laat met posten. Over het bijwelken van de carroserie a €6000,- was nog niets te lezen. Dan komt de 20K in de buurt ja.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
Laatst bijgewerkt door Danny op 21 aug 2014 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 aug 2014 20:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: revisie 3.2 en 915
ja als je de hele koets erbij doet kom je wel op 20.
_________________________________________ oud is beter
|
21 aug 2014 20:20 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Het lijkt mij dat als een ervaren specialist 40 uur aan één opdracht mag besteden, dat het uurtarief dan lager ligt dan als er voor één opdracht 1,5 uur gewerkt wordt. Dus 40 uur voor één opdracht à raison van € 100,- per uur vind ik ridicuul.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 aug 2014 20:25 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
Ben toch wel benieuwd waar mensen de bedragen op baseren. Ik zie graag eens een complete materiaalspecificatie van een ervaringsdeskundige Bij mij: nieuwe kleppen + veren nieuwe sport nokkenassen nieuwe cilinders/zuigers de meeste lagers bouten moeren e.d. gereviseerde startmotor sportkoppeling chiptuning +gebruikelijke zaken alle plaatwerk om motor poedercoaten
mijn blok heeft wellicht 250K gezien en is straks weer als nieuw
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 20:28 |
|
|
bully
|
Re: revisie 3.2 en 915
Het ligt er ook aan wat er allemaal vernieuwd moet worden. Een blok met nieuwe spullen vanaf de oliepomp/krukas op bouwen koste in de guldentijd al zo'n 25k. Alles wat er niet nieuw op hoeft scheelt natuurlijk behoorlijk in de kosten. Zelfde met een versnellingsbak.
|
21 aug 2014 20:37 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 aug 2014 20:46 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
lijst is nog niet compleet... volgt nog mag je het zelf berekenen
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 20:50 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Hermen 2, jouw reactie begrijp ik niet. Dit is een forum waar Porscheliefhebbers advies kunnen vragen en elkaar kunnen helpen. Met transparantie, ook over revisiekosten, is elke Porscherijder gebaat. Waarom doe je nu zo geheimzinnig?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 aug 2014 20:53 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
zit al op 20k maar post de complete lijst nog krijg je een beter idee als je je zaken aanpakt bij een blok+bak welke buiten de Porsche marges valt...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 20:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Thank you!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 aug 2014 21:00 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: revisie 3.2 en 915
Hoe ik aan de bedragen kom? . Doordat ik zelf ook het blok en bak gedaan heb en weet wat de onderdelen kosten. Bij jou komen er dan nog de zuigers en cylinders, nokkenassen en kleppen met veren, chip en het uurloon bij. Dan komt de 20K inderdaad redelijk in de richting. Ga je voor origineel 3.2 of een upgrade?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
21 aug 2014 21:39 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
Nicolo ik nam even een kijkje in jouw album . . . maar die crash was jouw eigen auto?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 21:41 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: revisie 3.2 en 915
ik wilde een 3.4 Mahle set maar dat staat inmiddels laag op de lijst , wordt waarschijnlijk standaard 3.2 Mahle + wat meer toeren.. SSI gaat waarschijnlijk ook niet door Momenteel zijn de Mahle sets echter slecht te verkrijgen ben nog op prijsjes aan het wachten.
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
21 aug 2014 21:45 |
|
|
Sid86
Den Haag
|
Re: revisie 3.2 en 915
20K Voor dat geld zou ik toch zelf eea oppakken... Maar dat is natuurlijk 'de pest' als je auto al bij de specialist staat.
|
21 aug 2014 22:51 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Nee, gelukkig niet! Overigens kan ik mij de details waarom die foto's wèl in mijn album staan niet meer herinneren.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 aug 2014 11:03 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
Dit is dus exact waarom ik een taxatiewaarde van 30-35k voor een 3.2 die nog nooit is aangepakt veel te hoog vind. Want je kunt er vanuit gaan dat wanneer van een 3.2 de carroserie nog nooit gedaan is er sowieso roest onderhuids te vinden is. Ook als ie uiterlijk heel mooi is! Als ie dan ook nog eens een dikke 2 ton gedraaid heeft zit er toch een behoorlijke investering aan te komen...
_________________________________________ rouge et noir
|
22 aug 2014 11:24 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Hoe vind je onderhuidse roest?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 aug 2014 12:58 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: revisie 3.2 en 915
Intrieur deels verwijderen, of met een endoscoop in de holle ruimtes kijken. Onder de voorschermen zit ook vaak roest. Als je wat aan de buitenkant ziet is dit altijd het spreekwoordelijke topje van de ijsberg.
|
22 aug 2014 13:04 |
|
|
bully
|
Re: revisie 3.2 en 915
Tja Mick dat zijn tegenwoordig de prijzen, het is idd hard gegaan, maar ga maar eens een goeie zoeken. Zes jaar geleden kocht je voor 25 nog een knappe pre-impact, kosten nu minimaal het dubbele.
|
22 aug 2014 13:29 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: revisie 3.2 en 915
De vraag is of een goed gerestaureerde dan ook 50 mille opbrengt... Overigens denk ik dat je nog altijd voor minder dan 25k een nette 3.2 kunt vinden. Niet makkelijk, maar een nette 3.2 vinden is nooit makkelijk geweest.
_________________________________________ rouge et noir
|
22 aug 2014 14:51 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: revisie 3.2 en 915
Dan is de hamvraag: Wat is een nette 3.2? Die zal in ieder geval niet zijn doorgerot, maar als een nette 3.2 evenmin een motorrevisie nodig zou hebben, dan is het een illusie dat je die onder de 25k vindt. Tenzij een lucky buy...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 aug 2014 15:46 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: revisie 3.2 en 915
Niet alles met meer dan 2 ton hoeft in de revisie. En de ene revisie is de andere niet. Pest is dat als de motor open het heel verleidelijk wordt het ding als nieuw of beter te maken. Als je het grondig aanpakt krijg je natuurlijk een auto terug die beter is dan een standaard 3.2 van 30-35k, maar dat krijg je op de markt niet terug in de vorm van een veel hogere prijs. Daarom snap ik de zoektocht naar goedkope auto's ook nooit zo, volgens mij moet je de beste auto kopen die je kunt vinden zodat je zelf niet meer aan de slag hoeft. @TS: veel succes met de revisie, als het achter de rug is heb jij in ieder geval een heel gave 3.2!
|
22 aug 2014 16:54 |
|
|
bully
|
Re: revisie 3.2 en 915
Ik kan ze niet vinden Mick. Daar koop je momenteel zelfs geen goeie/knappe SC voor.
|
22 aug 2014 16:59 |
|
|
bully
|
Re: revisie 3.2 en 915
Jij snapt het
|
22 aug 2014 17:00 |
|
|