Auteur |
Bericht |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
denk da je Saab bedoeld ... toch ...
Die maken idd jet-motoren etc ...
Maar goed ...
Ga je met je karretje naar een "tuner" ofsow ...
Knalle ze er 50pk bij (turbo' dan) ...
Lekker de testbank op ... vollen doemp gas erop ... en niet voor 2 minuten, want dat nieuwe chippie moet nog es wat bijgeschaafd worden hier en daar ....
"Mooi mooi Meneertje ... U heeft er nu 50pk bij ... doe je t nu wel ff 2000 km rustig aan aub ... " D'OHHHHHH
Dirk
|
11 aug 2005 17:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Da's niet voor de auto da's zelf-bescherming
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
11 aug 2005 17:37 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Vandaar dat ze smart zijn gaan bouwen, dan valt het niet zo op!!
|
15 aug 2005 12:01 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
"How to rebuild and modify 911 engines" is een heel goed boek van Wayne Dempsey, nu CEO van pelicanparts (.com).
Daar staat ook dat je de eerste 20 minuten de motor met verhoogd stationair moet draaien om de zuigerveren in te slijpen door de verbrandingsdruk op de ringen. In zijn boek geeft hij ook aan dat je de cilinderwanden goed vetvrij moet maken met alcohol (bv van olie die je hebt gebruikt om de zuigers in de cilinders terug te plaatsen) voordat je de koppen terugplaatst; juist om te zorgen dat de zuigerveren goed kunnen inslijpen in de eerste momenten.
Lijkt me een spannend project maar het boek lezende moet het goed te doen zijn als je de tijd neemt en schoon / netjes werkt.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
15 aug 2005 12:48 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 aug 2005 18:03 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
he horn, misschien een beetje off topic, maar die andere thread is gesloten vandaar:
Wij hebben er zoeentje staan op t terras, enneh met t vlees wattur uitkomt mag je best m'n naam daarmee refereren!!
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
Laatst bijgewerkt door Webber op 16 aug 2005 11:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 aug 2005 0:04 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Wat een schatje....verhuur je em ook?
|
16 aug 2005 0:07 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als ik aan "Weber" denk , denk ik niet aan een grill , maar aan dit
Het zal maar zijn waar het hart van vol is waar je aan denkt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 aug 2005 0:32 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Daar denk ik ook wel aan, maar die hebbik nergens staan die carbo's
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
16 aug 2005 11:29 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 aug 2005 19:21 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Harald waar haal je al die plaatjes toch vandaan? Zit je de hele dag te Googelen om die plaatjes bij je antwoorden te plaatsen?
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
16 aug 2005 21:18 |
|
|
horn
PF #57
|
yep oude googelaar...
Niet zo moeilijk - naar Google gaan, karbonade intypen, op Afbeeldingen klikken en voila - plaatje van een Karbo.
In het kader van een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 aug 2005 21:30 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Plaatjes lezen voor gevorderden :
tje met google al die
(- L na de aa's + L na de P)
En voor degenen die wat minder scoorden bij die IQ test :
(MAW --> eitje met google al die P(l)aa[l]tjes)
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
17 aug 2005 0:21 |
|
|
RufBTR
|
ik weet niet of jullie wel eens een rondleiding hebben gehad in de porschefabriek, maar daar gaat de motor na assemblage ook op de testbank, en word ie ook vol in de toeren gejaagd, houd de motor het niet dan is tie niet goed. (wel mooi om te zien hoe de uitlaatspruitstukken oranje worden door de hitte)
dus ook porsche motorblokken, worden meteen in de toeren gejaagd met 0 km's.
|
25 aug 2005 14:49 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
dat wordt dan na de revisie vol gas naar huis
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 aug 2005 22:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Echt niet..
Als jij net 5.5 K hebt afgetikt voor een "nieuw" blok...dan rij jij op eieren naar huis..
( dat zou ik denk ik ook doen..)
|
26 aug 2005 6:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk dat ik mijn 356 dan maar in de garage laat staan Heb bijna het dubbele uitgegeven, en ga hem zeker heel voorzichtig inrijden. Daarna moet hij echter doen waar hij voor gemaakt is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 aug 2005 7:50 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ondanks alle eerdere verhalen hier zou ik hetzelfde doen Paul ; netjes en gevarieerd inrijden. Ik zou het niet kunnen...een vers blok tot de begrenzer trekken..
|
26 aug 2005 7:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zou hem graag heel houden.
De eerste maal dat ik de motor liet reviseren, hebben we serieus leergeld betaald.
Toen hadden we ook al het plaatwerk, waaronder het bijvulreservoir van de olie, netjes laten stralen en nadien laten lakken.
Motor netjes gemonteerd, en gaan met de banaan. Na +/- 200km een vastloper. Iedereen verwonderd en terug aan de slag. nieuw cylinder en piston setje erop €1500 zonder werk. En terug de baan op. Na 300km van hetzelfde laken een broek.
Wat niemand gezien had, was dat in het reservoir aan de binnenkant straalzand in een hoekje zich had vastgezet. Als de motor warm was kwamen hier korreltjes van los. Ik moet niet zeggen wat voor gevolgen dit had. Dus na 3 setjes pistons en cylinders, heeft het motortje toch ruim 10 jaar gereden. De rit terug van de 24u classic van Le Mans vorig jaar heeft het spijtig genoeg niet overleeft.
Nu is het volgende week in ere hersteld
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 aug 2005 9:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Gewoon logisch nadenken: na een (gedeeltelijke) revisie moeten alle onderdelen zich weer "zetten" en op elkaar "inlopen".
Je moet het niet overdrijven, maar direct vol belasten .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 aug 2005 9:32 |
|
|
horn
PF #57
|
gewoon achterop de auto ambulance naar huis. kan er niks gebeuren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 aug 2005 10:03 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
Harald, geen fotootje van een gereviseerde P achterop de ambulance op Google te vinden?
_________________________________________ Alweer een P-dag?
JA!
En het zit ook zo knus achterin..
|
26 aug 2005 10:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 aug 2005 10:33 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 aug 2005 10:39 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
_________________________________________ Alweer een P-dag?
JA!
En het zit ook zo knus achterin..
|
26 aug 2005 10:54 |
|
|