Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Erwin, als het nog kan, ben ik aanwezig morgen middag Grt, Willem
|
23 aug 2014 18:00 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
erg jammer dat het zo ver weg is voor mij, had graag even een keertje in de "keuken" meegekeken
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
23 aug 2014 18:08 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Is goed Willem, ik heb je erbij gezet. Vandaag waren er denk ik zo'n 12 mensen, meer dan aangemeld en het was een erg leuke groep. Blijkbaar zo gezellig dat de laatsten na half 7 vertrokken naar Zoetermeer. Je hoeft je echt niet aan te melden. Heb je morgen zin en de mogelijkheid er bij te zijn, gewoon in de auto stappen!
_________________________________________ Rebel engineering
|
23 aug 2014 18:47 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
OK Erwin, bedankt en tot morgen @Fabian, 't is voor mij toch ook ruim een uur sturen maar de 964 heet alweer 3 weken stil gestaan, dus 't wordt hoog tijd de 6 cilinders weer even wakker te schudden, mooi opwarm ritje
|
23 aug 2014 19:00 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Hoi Erwin, nogmaals dank. Heb er erg veel van opgestoken.
Voor iedere liefhebber, echt een aanrader. Is misschien een stukje rijden, maar zeer zeker de moeite waard!
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
23 aug 2014 19:03 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Helaas kan ik mijn flat six nog niet aanslingeren.. Maar het is voor mij een 2,5 uur enkel, en dat is net ff teveel van het goede..
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
23 aug 2014 19:10 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Erwin, bedankt voor je heldere en enthousiaste uitleg. Voor alle twijfelaars voor morgen .......doen!
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
23 aug 2014 19:23 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Wij waren de 1 na laatsten weg.........en terug in het verre oosten.... Geslaagde en vooral interessante middag waar je nu de kosten van revisies goed kunt plaatsen. Olie is ook als onderwerp aan de orde geweest.... Erwin, leuke en leerzame middag beleefd, bedankt hiervoor en succes met je mooie onderneming....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
23 aug 2014 19:29 |
|
|
jan911sc
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Ik sluit me aan bij alles wat hierboven geschreven is. twas gewoon toppie en weer een paar gezichten bij de forumnamen...
_________________________________________ 911SC,1981
|
23 aug 2014 19:52 |
|
|
hilmp2
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Yep, goed bestede middag. Erwin bedankt
|
23 aug 2014 19:55 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Het was een interessante middag. Wat je vooral bij blijft is dat op zich niets echt vreselijk duur is, maar dat alle dingen bij elkaar enorm kunnen optellen. 500 euro hier, 350 euro daar, beetje dit er nog bij, beetje dat, en dan natuurlijk de standaard uren voor de uitbouw etc op een rij gekregen en dan snap je wel waarom het nooit voor "weinig" zal kunnen.
Wat nog heel apart was, was dat ik mijn E30 M3 mee had, en Erwin vertelde dat hij ook een E30 325 had om te driften. Ik vertellen dat ik ooit eens een paar driftcursussen had gedaan, maar er weinig van bakte, en dat een instructeur mij toen eens in mijn auto had laten zien hoe het moest. Het was fantastisch om te zien dat mijn M3 dat kon, ik ben me dat altijd blijven herinneren zo was ik onder de indruk!
Ik had geen idee wie die instructeur was, maar hij drifte toen zelf in een witte Porsche 944... Blijkt het Erwin geweest te zijn! Ik zag de foto van hem in zijn witte 944 inderdaad nog binnen hangen.
|
23 aug 2014 20:16 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Het was heel leuk en informatief vanmiddag. Top ontvangen, in goede sfeer Erwin en andere medeforummers leren kennen, en veel opgestoken van wat er allemaal bij een revisie komt kijken. Ik hoop dat ik nog even door kan rijden zonder, maar als het zover is dan in 1 keer goed en uitgevoerd door een vakman. Erwin nogmaals hartelijk dank!
|
23 aug 2014 23:19 |
|
|
robvanvliet911
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91
ex Carrera 4 cabrio 2001
ex Cayenne Turbo 2006
ex 944 1987 ex 944 1982
ex Porsche 911 T 1973Noord-Holland
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Ik kom morgen ook langs. ben wel nieuwsgierig hoe het in zijn werk gaat! lekker stukje Tot morgen Rob
_________________________________________ Als je het niet zelf kan , vraag het een ander.
|
23 aug 2014 23:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Goed verhaal those were the days.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2014 8:12 |
|
|
Patrick D
718 Cayman GTS-4.0
993 Carrera (ex)
WRX-STi TD05-18G
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Erwin, bedankt voor je gastvrijheid. Het was weer bijzonder leerzaam. Mochten er mensen zijn die nog nog twijfelen? Niet doen, gewoon gaan
_________________________________________ Life is a carrera Am besten fährt man Porsche
|
24 aug 2014 8:40 |
|
|
Dutchmagic
986 Boxster 2.5L ,98
Zilver / ZwartTwente
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
ik ben er klaar voor tot 13:00
|
24 aug 2014 10:12 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Nou, zouden de heren van de tweede sessie van vanmiddag verder zijn gekomen....wij zijn geëindigd bij de cilinder tapeinden.........mrgreen: En vooral opletten bij de diverse spoelbakken ter voorbereiding van het opmeten en eventueel opsturen vd delen, ook niet onbelangrijk...kost ook aardig wat tijd!
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
24 aug 2014 16:36 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Net terug uit Steenwijk, Erwin heeft nog even met de 964 gereden, nog steeds (of beter gezegd weer ) inhouden. We hebben weer wat te sleutelen. Wij zijn wel wat verder dan de tapeinden gekomen, maar ik weet natuurlijk niet welke volgorde jullie hebben aangehouden Welke olie heeft ook nog aardig wat tijd gekost Ik weet nu wel precies wat het probleem was van de eerste 964 motoren en wat de modificatie inhield en hoe je die kan herkennen Ben waarschijnlijk nu al weer een hoop vergeten @Erwin, het inhouden is nu weer veel minder, zeker boven de 4000 tpm is er niks meer van te merken, maar wel bij langzaam rijden. Ik hoop volgend weekeinde de injectoren te kunnen demonteren en dan deze de week erop bij Buchli in Hwijk af te leveren. Ik houd je op de hoogte. Bedankt voor je duidelijke uitleg en hartelijke ontvangst. Willem(B)
|
24 aug 2014 19:29 |
|
|
Dutchmagic
986 Boxster 2.5L ,98
Zilver / ZwartTwente
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Gezellige middag mensen. Erwin bedankt voor de uitleg. Ik heb in iedergeval weer iets op mijn agenda staan.
|
24 aug 2014 20:03 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Op de foto legt Willem de olie problematiek (je kan er op afstuderen) nog een keer uit Super zo'n middag, heel leerzaam. Het "als de boel toch openligt meteen meepakken gehalte" is heel verleidelijk... maar daar heeft Erwin ook laten zien wat wel kan en nodig is en wat optioneel is. En optioneel is zo mooi, ze zouden het verplicht moeten stellen Leuk ook even de gezichten en namen bij de forum leden! Erwin, dank voor delen van je expertise.
|
24 aug 2014 20:13 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Ach ja, olie en dropveters...mooie vergelijking in Jip en Janneke taal.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
24 aug 2014 20:22 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Bedankt voor een leuke en informatieve middag Erwin! Ook leuk om weer forumgenoten te zien en te ouwehoeren
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 aug 2014 20:59 |
|
|
robvanvliet911
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91
ex Carrera 4 cabrio 2001
ex Cayenne Turbo 2006
ex 944 1987 ex 944 1982
ex Porsche 911 T 1973Noord-Holland
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Erwin bedankt, Was een leuke en leerzamen middag. En was leuk om weer wat gezichten van het forum te hebben gezien.
_________________________________________ Als je het niet zelf kan , vraag het een ander.
|
24 aug 2014 21:24 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
Was zeker erg leuk en leerzaam. Je ziet in vogelvlucht wat er allemaal bij een revisie komt kijken en begrijpt ook het waarom sommige zaken langer duren dan gedacht. En niet te vergeten, 'werkplek opruimen' kost ook tijd. Daarnaast leuk om enkele forummers te ontmoeten Erwin, hartelijk dank voor de ontvangst en uitleg
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
24 aug 2014 21:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Technische middag by Rebel engineering
De koffie was weer ...
|
24 aug 2014 22:46 |
|
|