Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:17

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Schatting restauratie 2.7 Targa 1976 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Schatting restauratie 2.7 Targa 1976
All,

Gezien het feit er heel veel mensen met dito ervaring op het forum vertoeven heb ik een vraag, is wel een ruime vraag maar ben even benieuwd hoe ver wij komen.

Kunnen wij samen een optelsom maken voor een complete restauratie hierbij een link met een voorbeeld, het blijft natuurlijk een grove schatting maar om in ieder geval een idee te krijgen.

En ook belangrijk wat dit voor invloed op de prijs heeft na een complete restauratie en uiteraard de verwachte prijs ontwikkeling in de toekomst.

http://link.marktplaats.nl/m837800425

24 aug 2014 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Schatting restauratie
Morge "Sally",

Mijn eerste 911 was een 2.7 van 1976 maar dan een coupé.
Als ik even vlug kijk word ik niet echt vrolijk van de auto :oops:
De brede schermen achter zijn niet origineel en de plaatjes zeggen genoeg :scratch:
Van binnen kan je ook aardig aan de bak, maar goed het is jouw feestje :thumleft:
Weet ook dat de Targa's vaak worden versterkt in de bodem i.v.m. doorzakken met de loop van de jaren.
Kijk maar eens goed hoever je spaarpot is gevuld, of ben je zelf erruuug handig en heb je de ruimte hiervoor :?:

Gr Hans

24 aug 2014 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Tnx Hans,

Het was ook meer puur ter voorbeeld, ik ben gewoon benieuwd wat de forummers aan ervaring met de kosten hebben, zodat ik een soort indicatie / referentie heb.

Het is niet per definitie dat ik deze tarra wil of een andere o.i.d., ik ben gewoon ook benieuwd of de auto na een grondige restauratie meer waard is dan je investering.

Gr
Edwin

24 aug 2014 11:02
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Edwin, het moet wel een hele speciale Porsche ("73 RS oid) zijn wil deze meer waard worden dan de investering van de restauratie.

Ik weet uit ervaring hoe hard het gaat :wink: Ook al zou je de hele restauratie zelf doen :!: en de uren niet tellen.

24 aug 2014 11:10
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik ben geen expert, maar ik gok dat je:
-10K voor las en spuitwerk moeten aanhouden
-8K voor motor revisie
-1K voor nieuwe banden
-5k voor onvoorziene zaken

Ik zou hier niet maar dan 6k voor betalen.

24 aug 2014 11:15
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Ik weet niet wat je budget is.... Maar die gele bij motron al gezien?

24 aug 2014 11:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Ik kocht en restaureerde een '77er targa.
Het is dat de motor al eens was herbouwd, en de koets hard was, anders was ik nat gegaan.
De opbrengst was min of meer gelijk aan de uitgaven van aankoop en restauratie (ook veel zelf gedaan)... Het reguliere onderhoud en verbruik niet meegenomen.
Al met al leuk gereden voor betrekkelijk weinig geld. Maar houd bij dit exemplaar maar aan dat de kosten dik voorbij en opbrengsten gaan. En aangezien het geen bijzonder model is (turbo, WTL, RS oid.) zal het voorlopig geen topper worden verwacht ik.

Overigens... Check zeker ook, als ze matching nummers zeggen de andere nummers dan het motornummer (bak) en kijk of er een kloppende historie bij zit.
Die van mij had een complete historie vanaf de verkoop in San Diego in '77'aan toe! Dus het kan..
Auto kan eenvoudig ook weer matching gemaakt zijn. :wink:

24 aug 2014 11:29
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Is dat zooo belangrijk die matching nrs :?:
Dat ik mijn eerste 911 kocht waren er al zoveel met een "andere" motor erin :wink:
De 2.7 was niet één van de sterkste en er kwam vaak een 3.0 in van de SC :!:

24 aug 2014 12:35
Profiel
LEEUWARDEN
Volgens mij hetzelfde als het OH boekjes verhaal.

24 aug 2014 13:17
Profiel
molen934 schreef:
Alleen bij museum-auto's. Bv de RS en < 1973 S.

24 aug 2014 13:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Goede restauratie .....geen gekke dingen tegenkomen : 30K :salut:
concours: +15K

24 aug 2014 13:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
molen934 schreef:

Nope, maar als ze het als zodanig aanbieden, zou ik het wel checken... :wink:

24 aug 2014 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Als je niks zelf kan aan restaureren, moet je er naar mijn mening niet aan beginnen.
een volledige restauratie uitbesteden is enkel interessant voor de heel speciale gevallen ( zeldzame auto en of uitvoering enz enz. )
En dan zijn de bedragen niet zelden een 50 K.

doe je een deel zelf en laat je speciefieke wrkzaamheden door speciale firma;s doen ben je nog altijd een 20 a 30 K kwijt.
En dan nog afhankelijk van de beschikbaarheid van diverse onderdelen. Zeker targa hebben enkele dure en moeilijk aan te komen onderdelen.

ter info kijk even naar mijn 993 project( en die is dan nog niet eens rot ) ben ik op het huidige nivo al een 15 k kwijt enkel aan onderdelen en verbruiksmaterialen
En dan ben ik er nog lang niet ( motor, interieur en finishing parts gaan dat bedrag zeker verdubbellen, :bang: )

Op het belgische forum zit een restaurateur CCR ( zit hier ook wel eens op het forum) levert mooi en goed werk, steek je licht eens op daar....

24 aug 2014 18:19
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bij een pre 73 mag je gerust uitgaan van 50 a 60 k excl. Aanschaf auto ( dit is bij uitbesteden; uren tikken leuk aan) Ik spreek uit ervaring en ben nog niet eens klaar.
Ik heb van mijn project een complete budgetbewaking opgezet en uitgewerkt en het meest verbazingwekkende is wat je kwijt bent aan klein spul. Als ik naar mijn auto kijk heb ik echt geen idee waar al die ringetjes, palletjes, nippeltjes, boutjes, slangetjes etc etc gebleven zijn maar het zit er echt op, je hebt het echt nodig en het telt heerlijk op. Laatste rekening die ik kreeg was 4 kantjes :salut:

P.s. Sommige bedragen die hier worden genoemd zijn ronduit lachwekkend...

There are no old Porsches, only new owners.

24 aug 2014 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Check bij een targa ook goed de deurnaden. Er bestaat de kans dat ze vervormen en je de stevigheid (en vorm) weer moet herstellen. De mijne had dit ook. Gelukkig wist CCR hier goed raad mee!

24 aug 2014 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Voor deze auto's is het nog niet intressant om dit als particulier te doen. Leveren gewoon nog niet genoeg op en dus is je investering meer dan opbrengst. Daarnaast droogt de markt van makkelijke, goede porsche projecten echt heel hard op.

Uitzondering zijn de echte oudjes. ( pre 74). Hier moet je het wel heel bont maken wil je er meer instoppen dan hij opbrengt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Kortom, prijzen noemen is echt heel gevaarlijk. Wil je dit echt doen, auto laten keuren om zoveel mogelijk inzichtelijk te krijgen en hopen dat je niet teveel onverwachte zaken tegenkomt. Ben je heel handig en niet te beroerd om je in te lezen, ik heb mijn 911 in 2004 gekocht en gerestaureerd voor totaal ong. 21k euro en 5 jaar werk. Het kan dus wel voor redelijke bedragen, maar ligt geheel aan hoeveel werk je zelf wilt/kunt doen....

24 aug 2014 22:33
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Natuurlijk is een auto na goede restauratie meer waard dan daarvoor. Je bedoelt waarschijnlijk of hij daarna meer waard is dan aanschafprijs plus kosten van restauratie...

Dat is m.i. alleen het geval als het een zeer bijzonder uniek exemplaar is: bijvoorbeeld de oudste nog bekende 911, een uniek prototype of auto met bijzondere historie.

Een gewone slechte 911 door derden laten restaureren, kost m.i. vrijwel altijd meer dan de auto daarna waard is.
Zo'n project heeft m.i. alleen zin als je veel zelf doet of als het een auto met emotionele waarde is die je wilt behouden.
Dat kan natuurlijk wel heel leuk zijn ....

24 aug 2014 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
+1 op opmerking wouter. Ik ben een ervaring rijker en zeker illusie armer. Blokje zelf doen is al een goede 9k aan onderdelen. Want als je het doet, doe je het goed. Dus vervang je wat je kan vervangen. Tuurlijk is er altijd iemand die ergens een mannetje heeft die het beter en vooral goedkoper kan. Mijn mannetje deed het vooral goed en dan kost het gewoon geld (en tijd, geduld etc).

Mind you dat geen stuk plaatwerk goed past. Ik heb alles porsche (en dit is overigens wel anders dan dansk qua pasvorm) en je kan alles pasmaken.

Ik geloof overigens best dat je veel zelf kan. Dit kost echter ook veel meer tijd. Wat de expert in een uur doet, doe jij in een dag. Echt goed plaatwerken is imho een vak. Dus strak maken etc wil je toch uitbesteden, net zoals spuiten (dat heeft weer alleen zin als ie echt strak is) etc etc

Dussssss. Kostwatheb je ook wat (?)

25 aug 2014 7:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Als je een goede schatting wilt maken - dan zal je deze eerst helemaal uit elkaar moeten (laten) halen :idea:

Het hangt er ook vanaf hoe vakkundig je de restauratie wilt laten doen. Sommige zijn tevreden met 'uit-stukken' .. andere willen compleet nieuwe delen.

• Doe het goed - of
  • Doe het niet :wink:

Als je weinig tot niks zelf kunt - zal je met de eerder genoemde 50K wel aardig in de buurt komen .... :popcorn:

25 aug 2014 7:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Schatting restauratie 2.7 Targa 1976
MOD: Volledige en niet noodzakelijke QUOTE van direct bovenstaand bericht geveegd.
Probeer het forum leesbaar te houden en QUOTE met beleid :idea:

Dé en montage +/- 40 uur, plaatwerk afhankelijk van staat van de carrosserie +/- 50 uur en spuiten +/- 40 uur
excl. de motor en onderdelen

25 aug 2014 23:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Nou mensen, verhaal is duidelijk.
Ik denk dat zo'n project niet voor mij is weggelegd.
Ik heb geen tijd en ruimte om dingen zelf te doen dus alles moet uitbesteed worden en gaat daardoor aanzienlijk in de papieren lopen.

Ik ga de komende tijd mijn "varken" aanvullen en daarna kijken voor een goede 964, dat blijft mijn mooiste Porsche ooit, dus geduld is in deze een schone zaak.

26 aug 2014 8:51
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rijn schreef:
plaatwerk afhankelijk van staat van de carrosserie +/- 50 uur

Bij eerste inspectie van mijn Carrera 3.2 was dit geraamd op 60 a 80 uur ...

.... na 80 uur waren ze halverwege :wink:

26 aug 2014 9:21
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Sally schreef:
Nou mensen, verhaal is duidelijk.
Ik denk dat zo'n project niet voor mij is weggelegd.
Ik heb geen tijd en ruimte om dingen zelf te doen dus alles moet uitbesteed worden en gaat daardoor aanzienlijk in de papieren lopen.

Ik ga de komende tijd mijn "varken" aanvullen en daarna kijken voor een goede 964, dat blijft mijn mooiste Porsche ooit, dus geduld is in deze een schone zaak.

Nu maar hopen dat je varken sneller groeit dan de prijzen stijgen...

26 aug 2014 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Cazzo Super Veloce schreef:

Nu maar hopen dat je varken sneller groeit dan de prijzen stijgen...

Ik hoop het ook inderdaad, maar ach als wij alles zouden kunnen overzien........ :D

26 aug 2014 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat een bedragen zie ik hier boven,

Ik ben nu een 75er 911 op aan het knappen en kom op onderstaande uit:

als je zelf kunt lassen, spuiten en sleutelen, anders moet je niet aan een soortgelijk project beginnen wil je er rijk van worden.

plaatwerk € 2500,- (bodem, 2x zijscherm, dorpels, paravan en nog klein werk)
spuitwerk € 1500,- (tin, plamuur, epoxy primer, lak)

remmerij: € 1000,- (revisiesetjes, blokken, schijven, leidingen, rembekrachtiger)
onderstel € 1500,- (schokdempers, rubbers)

Interieur € 1500,- (mits de stoelen goed zijn)

motorblok + v-bak: mits motor en bak in basis goed is € 1000,- (geen pulled head studs)

overige: € 2000,-

26 aug 2014 23:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende