Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:20



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
924 loopt slecht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 924 loopt slecht
Hallo,

Sinds kort in het bezit van een 924 uit '85, welke in eerste instantie perfect liep.
s'Morgens probleemloos naar het werk, en s'avonds terug liep hij ineens slecht.

Bougies, kabels, verdelerkap, rotor, bobine vervangen.
Injectie cleaner geprobeerd, geen resultaat.

Het is alsof hij op drie poten loopt, maar dat ook niet echt.
Compressie gemeten, allevier 14.

Heeft 1 van jullie misschien een idee?

Alvast bedankt.

Alberto


16 aug 2005 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Wat bedoel je met 'slecht lopen'? Hoe voelt 't? Hapert hij alleen bij hoge(re) toeren of over het hele toerenbereik? Loopt de auto wel goed stationair?

Even wat meer info zou welkom zijn...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


16 aug 2005 12:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hij loopt stationair slecht, met gas geven en wegrijden slecht, alleen als je echt op toeren gaat rijden merk je er minder van, maar merk je aan het vermogen dat het niet goed zit.


16 aug 2005 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
slaat hij bij 'koud stationair' af, of blijft de motor draaien? Houdt hij een egaal toerental of 'jengelt' ie? Houdt de motor in als je gas geeft en lijkt het erop dat hij op een gegeven moment 'loskomt', of loopt hij 'ingehouden' over het hele toerenbereik?

Ik verdenk -gezien je info- tóch de verdelerkap/contactpuntjes... Heb je de (nieuwe) bougies er al eens uitgedraaid? Hoe zien die eruit?

Zou ook de benzinepomp kunnen zijn...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


16 aug 2005 12:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
De motor blijft lopen als hij stationnair loopt, maar erg rommelig. Zeker geen egaal toerental.
Op dat moment ook teveel rook uit de uitlaat, maar niet overdreven wit of blauw.
Als je gas geeft reageert hij wel direct, maar blijft rommelig.
Wat je zegt over op een gegeven moment loskomen, daar lijkt het wel op, maar je merkt aan het vermogen dat hij niet goed loopt.

Contactpunten zitten er niet in, en misschien heb ik inderdaad pech dat de verdelerkap ondanks dat hij nieuw is, niet goed is.
Dit weekend de compressie gemeten, en alle bougies waren wel behoorlijk zwart, maar zagen er allemaal hetzelfde uit.


16 aug 2005 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Koude motor?
Warme motor?
1.BDP-sensor op het vliegwiel(Bovenstedodepunt-sensor)
2.NTC motorblok
3.LMM( luchtmassameter)
zo maar wat opties.


16 aug 2005 12:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Koude of warme motor hetzelfde resultaat.

De meters en sensors zal ik dus moeten testen. Eerst even erachterkomen waar ze zitten. Heb helaas geen workshop manual.
Misschien kan ik online een technische tekening vinden van het blok.


16 aug 2005 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
RS-R schreef:
Koude motor?
Warme motor?
1.BDP-sensor op het vliegwiel(Bovenstedodepunt-sensor)
2.NTC motorblok
3.LMM( luchtmassameter)
zo maar wat opties.


Wacht even, Humpf. :shock:
Een 924 heeft geen BDP sensor, NTC of LMM zoals jij bedoelt :roll:

Blijft over Koude motor, Warme motor of zo maar wat optie's.

:?: :?: :?: :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


16 aug 2005 22:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Alberto, het lijkt er op dat door één of andere reden jouw motor erg rijk loopt, oftewel te veel benzine krijgt.
Dat verklaart de zwarte? rook en de zwarte bougie's.

Als de motor idd. erg rijk loopt, is de stationair loop erg onregelmatig en gaat de motor bij hogere toerentallen minder slecht lopen.
Het zou kunnen dat de motor door een lekkende koudstartklep of een defecte warmdraairegelaar te veel benzine krijgt.
Bij een K-jetronic is het verstandig om eerst de benzinedrukken te meten om deze te vergelijken met de voorgeschreven waarden en aan de hand daarvan een conclusie te trekken.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


16 aug 2005 22:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Erwin schreef:
Blijft over Koude motor, Warme motor of zo maar wat optie's.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 aug 2005 1:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.