Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:46

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Welke bank bankieren jullie? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Welke bank bankieren jullie?
Ik ben mij op dit ogenblik aan het oriënteren om mijn particuliere bankzaken bij een andere bank onder te brengen omdat ik niet tevreden ben over de huidige.

Bij welke bank bankieren jullie en wat zijn voor jullie de plus en minpunten?

Pincode hoef ik niet te weten :mrgreen:

31 aug 2014 17:29
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Welke bank bankieren jullie?
ik zou liever de reden willen weten waarom je niet te vrede bent, iedere bank heeft zo goed als dezelfde diensten. Maar misschien stel je wel aparte eisen die bij de ene bank beter past dan bij een andere.

31 aug 2014 17:42
Profiel WWW
911 3.2 Carrera
Ik heb ING en SNS....ben op zich tevreden mee.

Waar niet tevreden mee ben is het graaicultuur van de RABO...recentelijk de polis van mijn lijfrente en hiermee de kosten die ermee gemoeid zijn maar dat is bij alle banken zo; graaicultuur ten top... :bang:

31 aug 2014 17:47
Profiel
Gizmo schreef:
ik zou liever de reden willen weten waarom je niet te vrede bent, iedere bank heeft zo goed als dezelfde diensten.

onder andere:
- Niet doen wat ze beloven
- Dingen vertellen die niet kloppen

31 aug 2014 18:58
Profiel
M140i
Is de oorzaak daarvan een algemeen beleid binnen die bank om niet te doen wat ze beloven, en dingen te vertellen die niet kloppen? Of zou het aan individuele personen liggen die niet doen wat ze beloven, en dingen vertellen die niet kloppen? In het laatste geval kun je hetzelfde treffen bij een andere bank.

31 aug 2014 19:21
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik ben klant van ING en SNS en ooit van Rabo geweest. SNS is in mijn beleving het meest klantgericht. Ik ging over naar ING omdat dat moest van mij Hypotheek. Opzicht geen problemen met ING, maar mijn saldo klopt vaak niet. Komt altijd weer goed na enkele uren, maar dat geeft wel een ongerust gevoel. Ik moet toegeven dat de mobielbankieren app van ING wel heel erg goed is.

31 aug 2014 19:35
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Rabo en ASN. Allebei tevreden.

31 aug 2014 19:40
Profiel
erwin996 schreef:
Is de oorzaak daarvan een algemeen beleid binnen die bank om niet te doen wat ze beloven, en dingen te vertellen die niet kloppen?

Dank je wel voor meedenken, maar dit doet nu voor mij even niet ter zake.

Vraag is bij welke bank jullie goede ervaringen hebben.

31 aug 2014 19:40
Profiel
M140i
Ik zit bij Rabo en ABN AMRO. Doen wat ze beloven, en vertellen dingen die kloppen. Echt heel servicegericht en ook pro-actief, dus zeker aan te bevelen.

31 aug 2014 19:42
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Al jaren geen RABO klant meer ....

.. en zal dat ook niet zo snel meer worden.

31 aug 2014 20:01
Profiel WWW Facebook 
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Fijn dat te lezen; na een zakelijk geintje van het allerlaagste niveau is dat werkelijk de enige bank die ik graag per direct naar de klote zie gaan. ABN AMRO ben ik vanwege hun onkunde op hypothecair gebied ook geen fan van (heb er daar wel twee ondergebracht dus vandaar). Ik bankier bij de ING en ben daar vooralsnog het minst ontevreden over (hey het blijven banken).

There are no old Porsches, only new owners.

31 aug 2014 20:45
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
ING en ben daar ZEEEER tevreden over :mrgreen:
Afgezien daarvan heb ik in het verleden (in mijn nabije omgeving) een paar dingen van ABN gezien die - vriendelijk gezegd - niet netjes waren. Rabo neutraal, SNS ook.

31 aug 2014 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Marc' Oh Oh... schreef:
Gizmo schreef:
ik zou liever de reden willen weten waarom je niet te vrede bent, iedere bank heeft zo goed als dezelfde diensten.

onder andere:
- Niet doen wat ze beloven
- Dingen vertellen die niet kloppen

Ik denk dat het meer te maken heeft met wie je treft en welke afdeling je bankiert binnen een bank. Feitelijk zullen alle producten nagenoeg gelijk zijn en soms is een bank net iets beter met het ene product dan de ander. Misschien kan je opteren voor een andere relatiemanager.

31 aug 2014 21:26
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zit bij de ABN: matig op zijn best. Heb niet de illusie dat een bank is waar ik echt blij van word en als die er al is dan betaal ik er te veel voor.

Laatst bijgewerkt door Maarten op 31 aug 2014 23:33, in totaal 1 keer bewerkt.

31 aug 2014 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Per definitie is iedere bank een parasiet van de maatschappij omdat ze met gratis geld van de centrale banken geld uitlenen en voor de rente die dan wordt betaald daadwerkelijk productiviteit moet worden gemaakt. (p.s ik stem gewoon rechts hoor). V.w.b. de dienstverlening zijn ze allemaal wel redelijk zolang je maar geen geld hoeft te lenen want dan denken ze dat ze het recht hebben om hun eigen totaal onredelijke eisen te stellen. Leen dus nooit bij een bank als het even kan.

Afbeelding

31 aug 2014 21:38
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik zag net de spaarrente aanpassing……vindt je het gek dat klassieke 911-jes duurder worden :mrgreen:
De geldontwaarding op een auto is inmiddels minder dan je geld op een spaarrekening…..ABN/ING combi

31 aug 2014 21:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ABN Amro: tevreden over, maar private banking ervaring is wellicht wat anders dan de standaard ABN ervaring.

Rabobank: redelijk tevreden, maar is wel erg afhankelijk van je kantoor denk ik.

ING: zo goed als niets meer lopen daar, maar ontevreden. Teveel idioten meegemaakt (vb: als DGA berekende men de mogelijkheden voor hypotheekaanvraag obv het salaris wat je jezelf toekent en de winst was irrelevant, ook al was het een veelvoud en bestendig...).

31 aug 2014 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Driver4S schreef:
Per definitie is iedere bank een parasiet van de maatschappij omdat ze met gratis geld van de centrale banken geld uitlenen en voor de rente die dan wordt betaald daadwerkelijk productiviteit moet worden gemaakt. (p.s ik stem gewoon rechts hoor). V.w.b. de dienstverlening zijn ze allemaal wel redelijk zolang je maar geen geld hoeft te lenen want dan denken ze dat ze het recht hebben om hun eigen totaal onredelijke eisen te stellen. Leen dus nooit bij een bank als het even kan.

Blijkbaar heb je de helft maar gelezen of snap je de helft hoe het zit met het uitlenen van geld door banken. Ik ben dan wel benieuwd waarom jij het onredelijk vindt de gestelde eisen. Daarnaast is lenen altijd duurder dan als je eigen middelen inbrengt, echter moet je kijken of je meer rendement kan maken doordat je geld leent tov van het niet lenen.

31 aug 2014 23:30
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dat je er nog serieus op in gaat. Het is ook nooit goed....

Devils son schreef:
ABN Amro: tevreden over, maar private banking ervaring is wellicht wat anders dan de standaard ABN

ABN PB vind ik dus matig. En ze kunnen het zelf niet eens uitspreken.

31 aug 2014 23:36
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
hoe spreken ze het uit dan?

31 aug 2014 23:39
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Zit bij ABN en ING. Niet tevreden, niet ontevreden. Doen wat ze moeten doen. Niet meer, niet minder. Vrouw en kids zitten bij de Rabo. Volgens mij ook tevreden omdat ze dat doen wat ervan verwacht wordt. Pinnen werkt, telebankieren werkt (het merendeel van de tijd tenminste) en voor de rest doen we er eigenlijk niks mee. Als we financieel advies nodig hebben dan gaan we niet naar een bank want die denken alleen aan hun eigen provisie.

Ik zie een bank meer als een noodzaak dan iets waar ik profijt van heb.

Vroeger ging je met je acceptgiro naar de bank en moesten ze nog handmatig het werk verrichten. Tegenwoordig moet je het allemaal zelf online doen en daar mag je nog eens extra voor betalen :roll:

Service verwacht ik al helemaal niet, laat staan eens meedenken. Was toevallig laatst nog eens bij de ABN voor een wijzigingsformulier voor een zakelijke rekening. Aardige dame wist me te vertellen dat voor zakelijke rekeningen men online terecht kon. Ik denk, "probeer het gewoon eens of deze mevrouw me wil helpen" dus ik zeg "Ja, weet u, ik ben niet zo handig online, zou u dit voor me willen opzoeken en even willen printen want die website van u daar kom ik als leek niet echt wijs uit".

"Helaas meneer, dat mogen wij niet" :pale: :roll: :evil:

31 aug 2014 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
@Gizmo: hier spreekt met recht een goed geindoctrineerde Keynsiaan die het Centrale Bank sprookje dat door de media de laatste 50 jaar er in wordt gestampt geloofd.

Zoals iemand anders al opmerkt. De banken zijn er niet voor ons, maar wij zijn er voor de banken. Meedenken etc hoef je niet te verwachten.

Maar niet getreurd, dit is het porsche forum. Dus zo snel mogelijk je virtuele credits inwisselen voor een oude porsche dan heb je tenminste iets. Kan je later weer terug inwisselen in de volgende fantasy munt die wordt bedacht.

01 sep 2014 0:12
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Gizmo, dat is gewoon ongenuanceerd schoppen in Televaagstijl. Kennlijk geen idee hoe een bank werkt.

Bij banken werken mensen. Sommige mensen zijn gemotiveerd en doen hun best. Dan heb je goede ervaring. Sommige mensen zijn ongemotiveerd en maken er een zooitje van. Dan heb je dus geen goede ervaring. Bovenstaande kan m.i. bij elke bank voorkomen.

Ik zal het nooit goedkeuren dat mensen (in welk bedrijf dan ook) ongemotiveerd rondlopen en er een zooitje van maken. Maar als je bij een bank werkt en dus stelselmatig (om uitsluitend die reden) voor "zakkenvuller", "graaier", "parasiet" en weet ik veel wat nog meer wordt uitgemaakt, terwijl je een normaal salaris verdient met misschien een 13de maand en een winstdelingsregeling, dan ga ik het bijna snappen. Het wordt tijd dat een andere bedrijfstak eens in de problemen komt, dan kunnen de bankmedewerkers even op adem komen.

Nee, ik werk niet bij een bank. Maar ik ben wel een mens.

01 sep 2014 2:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
ING...

- website ligt regelmatig plat :roll:
+ al gebruik ik die zelden nog vanwege hun fantastische app :)
+ als ik eens in het filiaal hier ben zijn ze vriendelijk en proberen ze (zeg niet dat het lukt) met je mee te denken
- kosten wordt je genaaid, maarja waar niet
- rentes zijn niet om over naar huis te schrijven, maarja waar wel
+ geld overmaken zonder allerlei rare readers en andere kastjes waar ik mensen altijd mee zie slepen en klungelen :mrgreen:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

01 sep 2014 4:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Enguess schreef:
Gizmo, dat is gewoon ongenuanceerd schoppen in Televaagstijl. Kennlijk geen idee hoe een bank werkt.

Hoezo schoppen in televaagstijl, die moet je me uitleggen. Als iemand roept dat een bank het geld gratis krijgt dan vraag ik me terecht af of die persoon alles gelezen heeft. Ben het met de persoon eens dat de inkoop redelijk goedkoop is. Maar er is meer dan alleen de rente van de Nederlandse Bank.

01 sep 2014 6:47
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende