Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 maart 2025 11:52

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 987 Boxster S
Bericht Re: Waarde Porsche 996 carrera 4s cabrio
Dat is geen 4s (wel een mooie wagen trouwens)

29 aug 2014 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Ik vind 10K Euro verschil voor een zelfde wagen (lees 996 Cabrio dus met dezelfde motor, hetzelfde interieur, dezelfde zetels, ...) maar met als vernamelijk verschil: een "dikke" poep héél veel verschil (ik weet dat er nog verschillen zijn, maar ik denk dat de dikke poep de voornaamste reden is om een 4S te kopen).

Maar ik ken de wagen waarover de TS het heeft onvoldoende om over deze wagen iets te zeggen. Ik heb het in het algemeen over het prijsverschil tussen een gelijkaardige Carrera 2 Cabrio en een Carrera 4S Cabrio.

29 aug 2014 9:15
Profiel
‘64 Kever
Een 4S is iets meer dan alleen een dikke achterkant. De optielijst is bij een 4S aanzienlijk korter dan bij een "normale" versie, door het simpele feit dat die opties op de 4S er al op zitten. Dus de lichtbalk en de dikke achterkant maken hem "unieker" en "gewilder", wat de prijs ook omhoog gooit ;)

(neemt niet weg dat hij niet de wereld hoeft te kosten hoor!)

29 aug 2014 16:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een 996 cabrio 4S ( zie Porsche Scène Live van afgelopen juli). De prijzen lagen bij garagebedrijven begin dit jaar tussen 32,5 en 40k. Ik denk dat voor een cabrio 4s meer betaald moet worden, omdat de cabrio 4s kort is geproduceerd. Ca 5000 stuks. Wat mij betreft ook de mooiste 996 en rijk uitgerust. Zelf ben ik voor een handgeschakelde gegaan. Ik schat dat er daar niet meer dan 1500 van zijn gebouwd. Dus als de 996 ooit nog eens een klassieker wordt dan zit ik goed.

29 aug 2014 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Marc' Oh Oh... schreef:
Mijn mening: met familie moet je wandelen, niet handelen!

Er zijn genoeg redenen te bedenken om dit niet te doen. Tenzij je dat familielid toch al beu bent.

Gewoon verder kijken, er is genoeg aanbod.

+1.

Auto is mooi maar niet uitzonderlijk. Handelen met familie lijkt mij alleen maar zinvol als het ding emotionele waarde heeft voor TS of dat het familielid hem kwijt moet en hij en TS het verschil tussen inkoop- en verkoopprijs van de handelaar delen. Meerwaarde van historie en de vorige eigenaar kennen lijkt me beperkt. O ja, handelen met familie zou ik alleen maar overwegen als je wel heel zakelijk over de prijs kunt praten.

29 aug 2014 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Stel je even voor:

Je koopt de wagen van je lieve oom die altijd netjes met de wagen is omgegaan en hem zo heeft vertroeteld. Je koopt hem, voor een leuk bedrag, maar zeker geen koopje, want ja, hij is steeds goed onderhouden.

Enkele weken later ploft de motor (want het is zo'n waterkoker, en die gevoelige IMS Lager allemaal ;) ). Plots heeft diezelfde oom de wagen misbruikt en is er ruzie in de familie.

30 aug 2014 9:03
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Nou en? Het is maar een oom... :mrgreen:

30 aug 2014 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Mijn ervaring is dat de prijzen die gegeven en gezien worden op dit forum over het algemeen een stuk hoger ligt dan de marktplaats prijzen (logisch ook).

(Ik maak me vast niet populair met deze opmerking. Maar als je aan het zoeken bent naar een 911 vat dit heel erg op)

31 aug 2014 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Lochristi, België
Is ergens ook wel logisch, het merendeel van de auto's op dit forum wordt vertroeteld en goed onderhouden. Op marktplaats zijn er zeker ook zo, maar er zitten er ook veel bij die al eens een akkefietje voor gehad hebben of waar niet veel onderhoud aan te pas is gekomen.

Doordat je de afgetrapte 996'en op dit forum weinig tot niet tegenkomt, lijkt het alsof de prijs hier hoger ligt. Maar dat is niet noodzakelijk het geval.

Bij Porsche is het vooral: Koopjes bestaan niet en als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo :)

Ik ben er zeker van dat als je jouw droom-996 gevonden hebt, en je hebt hem laten we zeggen een jaartje in bezit, waarbij je alle kleine foutjes en eventueel onderhoud, nieuwe banden, andere velgen, ... hebt vervangen. Je hem zeker niet voor een marktplaats prijs op dit forum zal zetten.
Of je koopt dezelfde mooie 996, rijdt er een jaartje mee onder het motto "drive it like you stole it" en daarna zet je hem op marktplaats voor iets minder dan je zelf betaald hebt (met het idee, ik heb er toch een jaar reuze lol mee beleefd, laat iemand anders de banden en remmen maar vervangen en een onderhoudje doen :) )

Waarmee ik maar wil zeggen, in sé, 2 maal dezelfde wagen, maar 2 heel verschillende prijzen :)

31 aug 2014 15:30
Profiel
ex 987 Boxster S
Ook hier op het forum worden auto's gewoon afgetrapt.....

Citaat:
Zelf ook zoiets gehad met een tussen-leaser, een Mitsu Galant.
Was dat ding lekker aan het aftrappen, en terwijl ik vol in de remmen ging voor een drempel, liep de motor compleet vast

31 aug 2014 16:22
Profiel
M140i
Marc' Oh Oh... schreef:

Heb ik ook meegemaakt, tijdens een forum uitspatje naar Duitsland, iemand die z'n wagen koud startte (in de ochtend) en zo'n beetje de toerenbegrenzer in ging bij het wegrijden :pale: Was gewoon een gerespecteerde forummer alhier...

31 aug 2014 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
erwin996 schreef:
Marc' Oh Oh... schreef:

Heb ik ook meegemaakt, tijdens een forum uitspatje naar Duitsland, iemand die z'n wagen koud startte (in de ochtend) en zo'n beetje de toerenbegrenzer in ging bij het wegrijden :pale: Was gewoon een gerespecteerde forummer alhier...

Ik geloof ook zeker niet dat lidmaatschap op een forum iets zegt over de kwaliteit van de auto.
Veel zelf hobbyisten zullen ook hier zitten om problemen te vinden en het zelf op te lossen (niet per definitie iets mis mee).

Het is altijd het gesprek aangaan met de verkoper en kijken hoe hij over zijn auto spreekt. Niet dat het altijd iets zegt, maar het is wel een van de dingen die je wat kan vertellen over de eigenaar en het gebruik van de auto.

01 sep 2014 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
was deze week in zwarte woud kwam een Porsche 996 4S liefhebber tegen
en hij vertelde dat de prijzen daar zeer hard aan het stijgen zijn
hij had het over prijzen van 45k tot 50k wat voor een nette gevraagd wordt
:thumleft:

13 sep 2015 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Niet goedkoper als de genoemde 35K maar wellicht wel aantrekkelijk door het nieuwe blok wat er 10K km geleden in is gelegd;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as
(bpm zal wel meevallen denk ik)

13 sep 2015 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW X4 M 40I, 911 SC, Mini Cooper Clubman 2016
Waterland
De 996 4S wordt getipt in Total 911 als Porsche die gaat stijgen in waarde met 4 sterren (zo!!!)
Laat je niet in de zeik nemen door mensen die zeggen dat een auto met een dergelijke km stand 20-23K waard is
Laat wel het IMS lager preventief vervangen door een keramisch lager, ben je verzekerd van langdurig rijplezier
Wat betreft een "Amerikaanse uitvoering", dit wordt met de dag een minder belangrijk issue.

13 sep 2015 17:30
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
erwin996 schreef:
Marc' Oh Oh... schreef:

Wanneer ben je een gerespecteerd forummer :scratch: en wie bepaald dat dan....... :?:

13 sep 2015 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Je gaat een hoop geld betalen aan de Staat der Nederlanden >> CO2 tax!

16 sep 2015 16:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2