Auteur |
Bericht |
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: En zo heb je tijdens je vakantie geen Porsche meer
Ik denk dat, afgezien van het emotionele leed, je ook financieel altijd slechter af bent bij dit soort trieste gebeurtenissen. Ik zou er een traan bij gelaten hebben. Sccs nogmaals!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
02 sep 2014 9:08 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Dat is denk ik de grootste uitdaging. Als ik nu rondkijk zou ik het lastig vinden om voor mijn taxatiebedrag een zelfde 964 terug te moeten kopen. Zeker omdat je zelf weet wat je hebt en wat je er in jaren instopt aan onderhoud..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
02 sep 2014 10:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Maar wat is marktwaarde? Relevant vind ik als marktwaarde de prijs waarvoor je bij een betrouwbaar adres een vervangende, vergelijkbare auto kunt kopen. En die marktwaarde blijkt juist veelal hoger te liggen dan oude en daardoor achterhaalde taxatiewaardes voor verzekeringspolissen.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 sep 2014 11:01 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Heel veel sterkte ermee. Wat balen zeg.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
02 sep 2014 11:59 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Inderdaad is dat een meevaller dat de overeenkomst nog niet verlopen is. Hier kan het schade bedrijf mee aan de gang en hopelijk kunnen ze in de plus eindigen. Emotionele waarde blijft . sterkte Tip informeer bij de taxateur wat de taxatie waarde heden zou kunnen zijn .
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
02 sep 2014 13:01 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
|
02 sep 2014 13:05 |
|
|
Pw250
964
|
Koleruh..... die is echt goed weg indd..... Sterkte en succes. (Nogmaals)
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
02 sep 2014 13:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Echt eeuwig zonde!!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 sep 2014 13:11 |
|
|
de911gek
|
Ik heb het ook met je te doen.. Sterkte met dit verlies.. Ik had overigens nog nooit gehoord dat een druppellader brand kan veroorzaken.. Zet je wel aan het denken..
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
02 sep 2014 19:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Is ook speculeren.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 sep 2014 19:50 |
|
|
Niels
|
STerkte man, ziet er zeer droevig uit.
Had me nog wel verheugd op een ritje samen door de omgeving. Vipergrun enzo.
|
02 sep 2014 19:54 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Zie eerder commentaar van TS, was niet zijn auto die aan de druppellader hing
|
02 sep 2014 20:52 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Dat zegt Hans toch ook niet?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
02 sep 2014 22:25 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
+1. Heb me er nog niet in verdiept, en op het eerste gezicht zie ik het niet als groot risico, maar toch..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
03 sep 2014 8:45 |
|
|
strak
|
Inmiddels heeft de expert zijn zegje gedaan en is het wrak aangeboden aan speciale opkopers, het hoogste bod was €51. Dus binnenkort wordt deze gesloopt.
Verzekering lijkt een dezer dagen uit te keren en dan kunnen we verder gaan kijken. Wel gezien op de RS Fest dat je voor deze prijzen geen zelfde model meer krijgt, dus een advies is vaker te taxeren dan om de drie jaar. Verzekering vroeg nog wel aan mij of ik wist welke auto aan de lader was, moest ze alleen door verwijzen naar de Technische Recherche
|
12 sep 2014 7:09 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ik weet niet bij wie en hoe de auto verzekerd was maar er bestaat zoiets als een claesule die stelt dat wanneer de auto aantoonbaar onderverzekerd is, bij schade, de waarde 10% omhoog kan.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 sep 2014 7:19 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Je bent mij voor Wouter,
dat klopt inderdaad, Turien kent in bepaalde gevallen deze overwaardedekking!
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
12 sep 2014 8:41 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Ook vaak op dit forum besproken: nooit het eerste bod accepteren, er volgt altijd een hoger bod (blijkt in de praktijk)
|
12 sep 2014 8:56 |
|
|
Pw250
964
|
Zo is 't, handelen! Niet zo maar overal mee instemmen
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
12 sep 2014 9:12 |
|
|
strak
|
Ik had deze tip ook al gekregen van de taxateur. Echter is die 10% over waarde een onderdeel van de Turien klassieker polis Premium en mijn polis verwijst naar de 'Prima'. In mijn voorwaarden wordt enkel verwezen naar de taxatiewaarde, helaas pindakaas, maar misschien in deze wel weer een tip voor de andere lezers
|
12 sep 2014 12:02 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Begrijp ik hier uit dat een taxatierapport in dit geval een nadeel is geweest en dat je zonder taxatierapport waarschijnlijk meer uitgekeerd zou krijgen?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
12 sep 2014 12:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat zou wat zijn, maar ik kreeg idd ook die indruk even. Volgens mij hoort bij 'verzekering tegen taxatiewaarde' een geldig taxatierapport. Wat bij TS in dit geval een bijna drie jaar oud rapport was, wat bijna niet meer geldig was en vernieuwd had moeten worden. Verzekering zal zich op die laatste taxatie richten. Ik wil er niet aan denken wat een verzekering zou doen als je een verlopen taxatierapport hebt dat, ondanks hun melding dat het vernieuwd moet worden, verlopen is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 sep 2014 12:22 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Laat ik het dan iets anders stellen:Begrijp ik hier uit dat een verzekering tegen taxatiewaarde in dit geval een nadeel is geweest en dat je zonder taxatierapport met een gewone WA+ of allrisk verzekering waarschijnlijk meer uitgekeerd zou krijgen?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
12 sep 2014 13:03 |
|
|
strak
|
Mijn voorwaarden bij een Polis verwijzend naar Klassieker Prima Bij een Premium verzekering komt onderstaande er nog bij
|
12 sep 2014 13:09 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Niet dat het voor mij nog relevant is, maar ik heb die laatste in mijn voorwaarden zien staan en derhalve mijn opmerking.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 sep 2014 13:28 |
|
|