Die cam plak je overal op Wel leuk om de spoiler te filmen
14 jul 2014 15:21
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
Re: Welke actioncamera in de auto
Ik ben nog steeds op zoek naar een kleine compacte camera voor in de auto. GoPro, contour en sony hebben niet direct mijn voorkeur ivm ontbreken van een beeldschermpje. Ja ik weet dat dit bij de GoPro ook kan en ook via wifi met tablets en smartphone, maar dat is niet wat ik zoek. In het woud van aanbiedingen kom ik regelmatig camera's tegen die mooi compact zijn en waarbij zelfs gpsgegevens later via aparte software zichtbaar in beeld komen. Ik dacht dat dit voor mij de ideale camera zou zijn om langere ritten vast te leggen. Kortgeleden bij een leverancier geweest waarbij ik tot mijn verbazing hoorde dat die camera's daar eigenlijk niet voor geschikt zijn, maar meer bedoeld waren voor het vastleggen van situaties waarbij de verkeerstegenstander te dichtbij was gekomen met "boem" als resultaat. Heeft iemand van hier ervaring met dergelijke camera's? Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de camera's DOD en Epine.
17 aug 2014 18:49
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik heb inmiddels ook een keuze voor een actioncamera gemaakt:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
03 sep 2014 15:15
Ronaldo
964 c2
Den Haag
Dutchmagic schreef:
Wij maken veel gebruik van de Mobius van 6 tientjes
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
Ja mijn collega heeft er een gekocht ik heb de beelden gezien : helemaal jaja 12 megapixel chip. ongelofelijk voor die prijs.
Net ff zitten zoeken, voor onder de 80,- in huis idd. Iemand die 'm heeft hier? Ben wel benieuwd naar de gebruikservaringen en de filmpjes..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
03 sep 2014 16:14
hilmp2
Heb geen vergelijk maar vind m prima. Mooie heldere kleuren ook onder water en kan snelle wendingen makkelijk volgen zonder beeldkwaliteitsverlies. Bediening simpel en eenvoudig. Met de meegeleverde accessoires kan de camera op van alles vastgezet worden. Ontbreekt wel een (selfie)stok en een borstband maar kan je gemakkelijk erbij kopen. Met kabel aansluiten op pc/mac en materiaal overzetten is easy. Vond alleen het geluid van een fietstrippie door Malaga niet denderend.
Ja mijn collega heeft er een gekocht ik heb de beelden gezien : helemaal jaja 12 megapixel chip. ongelofelijk voor die prijs.
Net ff zitten zoeken, voor onder de 80,- in huis idd. Iemand die 'm heeft hier? Ben wel benieuwd naar de gebruikservaringen en de filmpjes..
Ik heb 'm sinds vorige week in huis. Nog even wachten op de sd-kaart en zuignap en dan plak ik 'm op de auto. Als je niet wilt wachten, staat er op tweakers ook een review.
03 sep 2014 18:08
Ronaldo
964 c2
Den Haag
Ja, had die review op tweakers al gelezen. Klinkt goed, ben benieuwd naar jouw ervaringen.
03 sep 2014 21:34
Zuugnap
het onozele oosten! Ex 986S / Ex 987S / 981S
lindemans schreef:
Ik heb een Canon G12, dat is een erg fijne fotocamera die ook HD video opneemt. Beeld is echt heel erg mooi en ook het geluid (stereo) vind ik erg indrukwekkend.
Moet even kijken hoe ik een filmpje hier kan linken, zijn nogal grote bestanden. Tips ?
Het Mov bestand openen in CS6 en dan is deze te converteren naar elk gewenste output! van aaifoon / android / 1080 / 720 ect
07 sep 2014 0:59
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Net een Mobius 1080p op Marktplaats gekocht. Ben nu nog aan het experimenteren met de camera, instellingen en bevestiging.
Ben inmiddels begonnen om de geluidskwaliteit te verbeteren (kleine aanpassing aan de microfoon om windruis te verminderen). Daarnaast ben ik een stevige zuignap aan het maken zodat de camera ook aan de buitenzijde van de auto kan worden gemonteerd. (Zonder risico op verlies).
P.S. De kwaliteit van de filmpjes gaat op YouTube wel schikbarend achteruit.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
11 sep 2014 14:00
barolo
3.2S
010
Je gaat nu van de 1080P resolutie naar VGA 480P. Dat is 25% van de originele beelden en dus beduidend minder van kwaliteit. Dit is een kwestie van de juiste instellingen kiezen. Probeer het nog een keertje opnieuw en dan met de juiste instellingen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
11 sep 2014 14:14
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Dank voor de tip. Het filmpje is nu iets verbeterd, maar ik kan nog steeds niet zien waar ik de resolutie kan kiezen. Ook bij opnieuw uploaden zie ik het niet...
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
11 sep 2014 21:15
Thijsch
Utrecht
Ronaldo schreef:
Ja, had die review op tweakers al gelezen. Klinkt goed, ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Bij deze: (op Youtube ook in 720p)
Heb de resolutie/kwaliteit van het beeld aantal keer naar beneden moeten aanpassen om het een beetje vlot geupload te krijgen. Maar de kwaliteit is meer dan prima, ook voor bijv. op TV. Camera past zich snel aan aan de lichtomstandigheden zoals van licht naar donker, daar heb ik op verzoek ook materiaal van. Anyway, wat mij betreft kun je de 240euro tov een gopro beter besteden aan een weekendje weg.
Update: nu ook de juiste beugels gevonden om 'm horizontaal te bevestigen.
15 sep 2014 18:28
Pw250
964
Hier het stof maar even af. Iemand al ervaring met de Tomtom Bandit? Ideaal mbt overzetten naar Ifeun, maakt zelf al een kort filmpje met " hoogtepunten", Snelheid en G krachten overlay mogelijk etc. Zit te twijfelen tussen een nwe GoPro Hero 4 Silver, Tomtom Bandit en, ja iets heel anders: Een Activeon CX Gold. Gebruikte GP's vin'k te dicht bij de nwprijs liggen, Tomtom heeft leuke snufjes, maarja ook de CX heeft al Wifi en kun je via App bedienen....
En daar ik een noob ben op dit gebied hier maar even een post.
_________________________________________ You've only got one life, live it!
08 feb 2016 12:33
Peter S
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bij het maken van de teaser van mijn Porsche ook met GoPro gewerkt en gemonteerd op de auto met een zuignap en dat werkt perfect.
08 feb 2016 19:54
Pw250
964
Ja GoPro is ook gewoon goed, maar er komen steeds meer nieuwe spelers op de markt Vandaar de vraag of iemand al met de Tomtom Bandit bezig is geweest (Shake to edit lijkt me top) of andere ervaringen inmiddels.... Maar gezien alle reactie's hier tot nu toe denk ik dat Action Cams een beetje uit zijn Zoek er eigenlijk gewoon 1 voor op het circuit, dan raden de meeste al af om op 4K te filmen ivm onstabiel dus dan is het aanbod echt mega!
09 feb 2016 13:03
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Pw250 schreef:
Maar gezien alle reactie's hier tot nu toe denk ik dat Action Cams een beetje uit zijn
Of gewoon erg tevreden met GoPro. Niet zo'n behoefte om iets nieuws (ander merk) uit te proberen.
4K filmen moet geen probleem zijn. Maar veel devices spelen helemaal geen 4K af dus ik hou het bij full HD/1080P. Gaat de accu ook langer mee.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
09 feb 2016 13:35
Pw250
964
Juist, da's nog de belangrijkste Geen 4K afspeel mogelijkheden !
09 feb 2016 15:19
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Hoe goed is de actioncam van de Action eigenlijk?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
Sinds enige weken de MIO Mivue 658 WiFi gekocht. Blij verrast door 150 graden beeldhoek en mooi HD kwaliteit. Ook in het donker goed helder beeld. Kan ook als beveiligingscamera gebruikt worden tijdens parking. Daarnaast zorgt de G-sensor ervoor dat bij ongeval gefilmd wordt en bewaard wordt en niet overschreven kan worden.
Gebruikers op dit forum: GhostRider, W3C [Validator]
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum