Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:06

Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
964 verkocht, maar wat nu? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: 964 verkocht, maar wat nu?
steef schreef:
Das oud nieuws Cazzo, ze worden in heel Europa nu al bij bosjes bij de dealers neergezet.....

Dat bedoel ik, hoe langer ze staan hoe meer onderhandelingsruimte...

19 okt 2013 18:51
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 964 verkocht, D8 ook...maar wat nu?
:cheers: :ba: alle tips welkom!

De Donkervoort heeft een nieuw baasje!

Laatst bijgewerkt door steef op 01 okt 2014 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.

05 sep 2014 18:15
Profiel
Moderator
PF #57
Hoezo een tip? Ik zou schakelbak doen! :^:

05 sep 2014 18:20
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
:lol: you've got the point!

05 sep 2014 18:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Een GT3 tip. We helpen zoeken. Wat is de aanbrengfee :mrgreen:

05 sep 2014 21:31
Profiel
Qua beleving... 8)
Ik heb beide (lucht- en watergekoeld) gehad en rij nu met beide, een 964 en een 991.
6 Maand met de 991 gereden. Een kanon, alle luxe, noem het op. Dan de 964 ingeschreven... Back to basics: de draaicirkel van een Boeing, 2 kaarsjes als verlichting, etc, maar *tonnen* charisma! Komt goed van zijn plaats (net nog een Mercedes CLS350 gepakt), ruikt lekker naar vroeger en ik begon me al af te vragen waarom ik ooit die 991 gekocht had. Die stond sinds Juli eenzaam in de garage.
Tot ik hem verleden week weer startte :shock:
Tot ik er mee weg reed 8)

Kijk, I'm "buying" dat hele belevingsverhaaltje, incl water vs lucht etc... Maar een luchtgekoelde is een stap achteruit. Draai het of keer het zoals je wil.
Zelf zou ik nog altijd mijn 996 4S terug willen. Dat is ZO een mooie en goede wagen dat er praktisch niets tot op gelijke hoogte komt, alleen heb ik hem weg gedaan en een 964 gekocht. Waarom niet terug een 996 4S? Omdat je er veel te veel moet op verliezen. Waarom een 964? Omdat ik al een waterkoeler had, omdat ze ook bloedmooi zijn en omdat het imo de ideale mix is tussen beleving en comfort.

Moest ik nog een 3e Porsche kopen zou 't waarschijnlijk terug een luchtgekoelde zijn, puur en alleen omwille van de afschrijving en omdat het interessanter is om in te schrijven en qua belasting, maar moest dit niet zo zijn dan staat er bij wijze van spreken morgen terug een 996 4S of Turbo.
Ze *zijn* goed. Je kan er niet omheen, velen op dit forum die er het hardst mee lachten rijden nu zelf met eentje, telkens ik zo'n thread lees over iemand die zijn 996 of 997 verkocht heeft om terug een luftie te nemen overvalt me een gevoel van medelijden. 't Staat waarschijnlijk stoer op 't forum en ze gaan ook nooit hun spijt uitdrukken maar ik denk dat er velen terug hun koop ongedaan zouden maken indien ze dat konden. The gras is always greener, etc...

Dit verhaal volledig IMO... :thumleft:

05 sep 2014 23:38
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Tilt! schreef:
Qua beleving... 8)

Kijk, I'm "buying" dat hele belevingsverhaaltje, incl water vs lucht etc... Maar een luchtgekoelde is een stap achteruit. Draai het of keer het zoals je wil.

Tja, stap achteruit? Voor mij is een 911 vanaf de 996 een heel andere auto. Dat is niet vanwege lucht-/watergekoeld, maar vanaf dat moment is een 911 te glad/comfortabel/luxe/... geworden voor mij. Als DD prima, maar als funcar erbij voor mij geen 996 of jonger.

On topic: de Smart Roadster geeft mij veel rijplezier na de 964 Afbeelding

06 sep 2014 11:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
steef schreef:
:cheers: :ba: alle tips welkom!

Even dit filmpje bekijken https://www.youtube.com/watch?v=y1LhUzL3qdU…….en je wil niets anders. Elke 981 met Porsche sportuitlaat klinkt zo……verslavend.

06 sep 2014 11:37
Profiel
993 4S
Heb ook nix met die waterkoelers.
Zag gisteren een witte 991 in Breda, met een sportuitlaat (denk ik).
Trok weg bij het stoplicht, veel herrie en dan van die nep-plofjes in de uitlaat bij het overschakelen. :puker:

06 sep 2014 11:49
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
EriC4C schreef:
Tilt! schreef:
Qua beleving... 8)

Tja, stap achteruit? Voor mij is een 911 vanaf de 996 een heel andere auto. Dat is niet vanwege lucht-/watergekoeld, maar vanaf dat moment is een 911 te glad/comfortabel/luxe/... geworden voor mij. Als DD prima, maar als funcar erbij voor mij geen 996 of jonger.

On topic: de Smart Roadster geeft mij veel rijplezier na de 964 Afbeelding

En ook hier weer iedere Sjaak...
Maar mij maakt het echt geen moer uit of een motorblok water of lucht nodig heeft. Wat ik wel belangrijk vind (ben ik na flink wat jaren en auto's achtergekomen) is de dynamiek van het onderstel. En daar is de 996 mi echt de oudere elfjes duidelijk de baas. Mijn 3.2 vond ik uiteindelijk saai sturen. Te weinig feedback (behalve de stuurinrichting) en involvement. En daarmee voor mij te weinig lol. Dat is ook waarom ik mijn Lotus nog dagelijks mis; wat een stuurijzer :drive: Maar mijn 996 is voor mij 'best of both worlds': de feeling van een 911 door dat blok achterin en een onderstel dat mij bijna net zo weet te bekoren als de Lotus. Alleen is het bij een Lotus 'altijd', bij de 996 'op afroep'....

08 sep 2014 21:58
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Als we dan toch allemaal een duit in het zakje doen; ik heb er redelijk wat en zeer verschillende gehad en daarnaast in nog veel meer mogen rijden (tot aan 997 turbo en Carrera GT toe) maar ik vond de 993 al te comfortabel en saai dus laat ik maar zwijgen over alles wat later komt. Zakelijk zou ik direct een 991 ( een 4s of liever nog de GT3, die turbo ziet er niet uit) willen rijden maar dat laat mijn baan niet toe en zolang het dus hobby is en maar beperkt aantal kilometers per jaar, ga ik bewust voor wat "nadelen" want dan weet ik nog dat ik leef. Het moet naar benzine en olie ruiken en er geweldig uitzien (voor mij dus nooit een 996), het is dat er met een 550 niet te leven valt in dit land....eigenlijk moet ik er gewoon een stuk of 5 hebben. Geniet er van allemaal :thumleft: en niet te veel poetsen maar :drive:

There are no old Porsches, only new owners.

08 sep 2014 22:25
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Tilt! schreef:
Je kan er niet omheen, velen op dit forum die er het hardst mee lachten rijden nu zelf met eentje, telkens ik zo'n thread lees over iemand die zijn 996 of 997 verkocht heeft om terug een luftie te nemen overvalt me een gevoel van medelijden. 't Staat waarschijnlijk stoer op 't forum en ze gaan ook nooit hun spijt uitdrukken maar ik denk dat er velen terug hun koop ongedaan zouden maken indien ze dat konden. The gras is always greener, etc...

Ik heb echt geen spijt van mijn terugstap naar een 964. Ik deed het zeker niet om stoer te zijn en in alle eerlijkheid, het kan mij geen moer schelen wat anderen denken. Ik hoef mijn 997 echt niet terug. De 964 is zeker niet beter dan de 997, dat heb ik nog nooit gezegd en zal het nooit zeggen. De koeltechniek maak mij ook geen moer uit, zolang de motor niet overhit ben ik blij. De 997 is modern en je merk gewoon dat er vele malen meer R&D in is gestopt dan de lufti's. Maar de pre 986/996 auto's waren "quirky", eigenwijs en fun...dat zijn ze vandaag niet meer. Auto's en zeker niet alleen Porsche moet vandaag aan zoveel eisen voldoen. Porsche moet 100k+ auto's aan de man brengen en dat doe je niet met een eigenwijs wagen. Daarom is het haast onmogelijk vandaag auto's te bouwen met persoonlijkheid. Nieuwe Porsches zijn subliem maar oude Porsche hebben charme.

08 sep 2014 22:30
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Na een weekend op le Mans te hebben rondgelopen met Johann, weet ik zeker dat hij de stap naar een 964 niet genomen heeft om stoer te zijn... :idea:

08 sep 2014 22:38
Profiel
Moderator
PF #57
doe lekker wat je zelf wil. ouwehoeren doen ze toch wel. :idea:

08 sep 2014 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Johannvb schreef:
Nieuwe Porsches zijn subliem maar oude Porsche hebben charme.

Prachtig gezegd!

08 sep 2014 23:46
Profiel
Mooie discussie, waar (tot nu toe) iedereen in zijn waarde gelaten wordt :thumleft:

Nieuwe Porsches worden oude Porsches, alleen spijtig dat de nieuwe zo'n jarenlang parcours moeten afleggen alvorens ze een beetje krediet krijgen, en dat dan nog op een forum bevolkt door liefhebbers van het merk. Wat ik lees is dat iedereen (behalve Wolf en CSV :mrgreen: ) wel een waterkoker lust als DD maar dat ze als hobbywagen liever een luftie hebben. Ik lees dit niet alleen, ik zie het ook gebeuren. Velen hebben een luftie, willen die een beetje sparen en kopen dan maar een 986 of 996 voor erbij. Dan vraag ik me af : zijn die koplampen nu ineens veel minder lelijk? Zijn die motoren nu ineens wel betrouwbaar? Of moeten ze toch eerst "oud" zijn alvorens ze goedgekeurd worden?

Ik kan mezelf afschermen van dingen die ik niet wil. Toen ik een renovatiepand kocht ging de Boxster en de Jet-ski's direct in de verkoop. Ik bekeek eigenlijk geen auto's meer, ik had er toch het geld niet voor, ik had de spreekwoordelijke knop omgedraaid. Paar jaar later was het pand af, de zaak ging goed en de mogelijke aankoop begon weer te sluimeren. De knop werd weer opgezet. Toen zag ik een 996 4S aanschuiven aan de verkeerslichten en die moest het worden :drive:
Dan maar eerst eens informeren, toen kwam ik op beide Nederlandstalige Porschefora en de bagger spoot in 't rond :cry:
MIJN toekomstige auto werd vakkundig en minutieus afgebroken tot de laatste plof :cry:
Alle goede raad in de wind slaande zette ik toch door en ik had "geluk", geen gevoelige IMS Lager gehad en na 220K 't beestje weggedaan voor een habbekrats en DAT deed pijn, niet persé voor het geld, maar tot op heden snap ik nog altijd niet welke persoonlijkheid de 996 4S zou missen.

Dit is mijn verhaal, en net zoals Johannvb geen spijt heeft van zijn terugstap naar de 964 heb ik geen spijt van mijn 996. Dit alles niet om iemand te bekeren/schofferen maar om de TS (of anderen) te helpen met zijn (hun) keuze, nl. er is geen foute! :res:

Btw...
Ook in een waterkoker kun je de airco afzetten en gewoon met de raampjes naar beneden cruisen, maw, je hebt zoveel luxe als je wil, je kan wel de bekerhouders niet zomaar slopen! :| :mrgreen:

09 sep 2014 1:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Ticcie schreef:
Johannvb schreef:
Nieuwe Porsches zijn subliem maar oude Porsche hebben charme.

Prachtig gezegd!

Alles wat oud is heeft charme, zo'n A-kadettje, fantastisch, maar ook mijn oude tante van 90 heeft charme.

Begrijp alleen niet zo goed waarom op dit Luchtforum, pardon, ik bedoel Porscheforum alles wat nieuw is moet worden afgebroken.

09 sep 2014 8:11
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Hoe kom je er bij dat dit het geval is?? Absolute onzin, ik kan mij hooguit voorstellen dat er iets meer luchtkoelers zijn hier maar ook die verhouding wijzigd in rap tempo.

There are no old Porsches, only new owners.

09 sep 2014 8:59
Profiel
993 4S
Vind het altijd opmerkelijk dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen als je hun auto nix vindt.
Dan heb je toch een tamelijk laag zelfbeeld.
Heb ik gelukkig geen last van :mrgreen:
Zal me persoonlijk aan mn :ass: roesten wat anderen van n 993tje vinden. Ik vind het de mooiste/beste van de wereld.

O ja, OT; koop die 355 nou Steef :drive:

09 sep 2014 9:12
Profiel
Mij interesseert het ook geen h*l wat anderen ervan vinden, je kan (in mijn wereld) alleen niet jarenlang een auto afze*ken en een paar jaar later er zo eentje kopen :idea:

09 sep 2014 9:30
Profiel
Moderator
PF #57
voortschrijdend inzicht.... :idea: zou me er niet druk om maken. :wink:

09 sep 2014 9:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Citaat:
Zal me persoonlijk aan mn :ass: roesten wat anderen van n 993tje vinden..:

Tilt! schreef:
Mij interesseert het ook geen h*l wat anderen ervan vinden

"Nu kennen we in de Psychologie van de mens een aantal basis behoeften, eten, drinken, veiligheid en seks zijn zo ongeveer de belangrijkste primaire basisbehoeften van de mens. Maar vrijwel direct daarna volgt de sterke behoefte aan erkenning en waardering. Als we geen waardering en erkenning van onze omgeving krijgen, voelen we ons niet prettig en kan het zelfs onze gezondheid schaden. Complimenten zijn essentieel in ons leven." :popcorn: :popcorn: :wink:

09 sep 2014 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
964
En jij zit nu "te wachten" ?! ;) :popcorn:

09 sep 2014 10:04
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Tilt! schreef:
Mooie discussie, waar (tot nu toe) iedereen in zijn waarde gelaten wordt :thumleft:

Direct gevolgd door .....
Peter schreef:
Begrijp alleen niet zo goed waarom op dit Luchtforum, pardon, ik bedoel Porscheforum alles wat nieuw is moet worden afgebroken.

:shock:

Perceptie (en persoonlijke frustratie?) dus :mrgreen:

09 sep 2014 10:15
Profiel
993 4S
Tilt! schreef:
Mij interesseert het ook geen h*l wat anderen ervan vinden, je kan (in mijn wereld) alleen niet jarenlang een auto afze*ken en een paar jaar later er zo eentje kopen :idea:

Denk niet dat jij mij daarop gaat betrappen.
(maar ik heb altijd een uitzondering gemaakt voor de 997 GT3 :thumleft: )

09 sep 2014 10:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende