Auteur |
Bericht |
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
aanstaande donderdag porsche dag in spa francherchamps
manuel pelzer houdt voor de klanten een prive gelegenheid om eens mee te rijden op het circuit in een porsche uiteraard
en heeft ons ook uitgenodigd en gevraagd of wij ook een paar klanten van manuel af en toe willen meenemen voor een rondje te rijden...
mijn neef gaat met de rs en wij met de 993.
maar nou heb ik me laten vertellen dat de spaanse porsche club en de franse club.. ook aanwezig zouden zijn... en er zou een paar auto`s van dtm meerijden..
nou is er dus maar een nadeel.. het is nou donderdag.. niet een geschikte dag zou ik maar zeggen.. maar voor de fanaten is het leuk..
ik d8 ik zeg het ff..
gr marco c
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
14 aug 2005 5:56 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Marco, is dat nu donderdag 18 augustus ?
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
14 aug 2005 15:58 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2005 16:45 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
ja de 18de... heel goed heel goed..
nieuwe prijzen nieuwe ronde nieuwe kansen bij lucky`10
|
14 aug 2005 19:58 |
|
|
Chris_lbr
|
JAJA, 't is al goed, 't is al goed. Vergeet niet dat ik maar een 8/10 had gescoord hé
't Is maar dat we deze week verlof hebben maar voor donderdag nog niets specifieks gepland hadden dus we zouden er wel eens naartoe kunnen gaan.
Marco, zou je ons evt. wat meer info kunnen geven i.v.m. dat "Manuel Pelzer"-gedoe in Spa ?
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
15 aug 2005 8:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Van en tot hoe laat is dat?
Ik heb de winkel open tot 14u , en als het zich nog loont kom ik zeker achterna
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 aug 2005 14:19 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
nou ik zel hem morgen even bellen... vind het zelf een foute dag donderdag.... maar ja is niet anders ik laat jullie morgen zekers iets weten.. gr marco
|
16 aug 2005 0:49 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
nou ik heb dhr pelzer gebeld...
en idd de franse p club , italia p club, en zelfs de spaanse p club is aanwezig..
geschat wordt het zo rond de 250 300 porsche`s en er zouden dan ook dtm auto`s komen.. wij vertrekken zo rond 9 uur...
het is dus een echt p dag...
gr m
|
17 aug 2005 0:14 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En wanneer wordt het einde van de dag ingeschat? Ik kan er pas ten vroegste om 15.30u zijn en zie niet in aan te rijden als het al gedaan is wanneer ik aankom
|
17 aug 2005 0:46 |
|
|
Rescue911
|
Pour 911lover:Franco Fun Days : 18/08/2005
A ne pas manquer ! Nouvelle sortie à Spa-Francorchamps cette année.
Série "Fun" : réservée aux voitures de route, aux débutants et aux participants soucieux de rouler à leur main et à la vitesse adaptée aux performances de leur véhicule. Les participants " Fun " ont également la possibilité de rouler dans les séries " Racing ", en étant conscient des vitesses différentes !
Les pneus "slick" sont interdits dans cette serie !
Série "Racing" : réservées aux participants ayant une réelle expérience de la piste et aux propriétaires de voitures typées "course". Les pneus " racing " sont souhaités ! Ces séries sont également accessibles aux participants " Fun ".
Timing 07h45 Ouverture Welcome (Mezzanine n°1)
08h30 Briefing obligatoire des pilotes
09h00 à 09h40 Série "FUN" (écolage derrière Pace Car dépassements interdits)
09h40 à 10h40 Série "Racing" + série "FUN".
10h40 à 11h20 Série "FUN".
11h20 à 12h20 Série "Racing" + série "FUN".
12h20 à 13h00 Série "FUN".
13h00 à 14h00 Série "Racing".
14h00 à 15h00 Série "FUN".
15h00 à 16h00 Série "Racing".
16h00 à 17h00 Série "FUN"
17h00 à 18h00 Série "Racing"..
18h00 à 18h30 Carrera Supercup 2005.
18h30 Remise des prix du Regularity Trophy.
REGLEMENT DES FRANCO FUN DAYS
PAF Journée série Fun : 360 € / voiture et 1 open-bar inclus.
Journée série Racing : 360 € / voiture et 1 open-bar inclus.
Non membre du PCF : + 40 € soit 400 €.
Open-bar supplémentaire 40 €/pers. (boisson & restauration).
Box 24h00 : 75 € (+ caution 200 €).
|
17 aug 2005 13:11 |
|
|
911-lover
|
Merci mon copin.
Maintenant quand j'ai vu la programme je suis sure que je viens le jeudi a Francorchamps.
A bientot
|
17 aug 2005 13:15 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
wiwi,
et mon mère a dit que ma fransait est impessable
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
17 aug 2005 13:29 |
|
|
Chris_lbr
|
Ga je dan nog op 't circuit rijden ook Koen ? Ik neem aan dat het wel vrij druk zal zijn. Of ga je gewoon eens piepen naar al die binnen- en buiten-landse P's ?
|
17 aug 2005 22:03 |
|
|
911-lover
|
Als ik niet naar Duitsland moet om onderdelen te halen (weet ik pas morgen in de vroege namiddag) ga ik gewoon effe P-kes kijken
|
17 aug 2005 22:06 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
veel plezier en doe het rustig aan
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
17 aug 2005 22:10 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
juist er ie me al iemand voor geweest tot half 7 7 uur is er dus wat te doen koen...
het rijmt..
gr m
|
17 aug 2005 23:08 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Het was een mooie dag gisteren in Spa. Ik ben even gaan kijken en (olie)snuiven daar.
Ik heb ook wat foto's geschoten, kijk maar in mijn album
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
19 aug 2005 8:30 |
|
|
John
Cayenne
|
|
19 aug 2005 10:20 |
|
|
rufie
|
Hey Outletvalve,
ik zie dat je ook naar de historic grand prix op de Ring geweest bent. Loont dat de moeite om eens naartoe te gaan ?
Groeten,
Rufie.
|
19 aug 2005 10:34 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Beetje off-topic, maar JA ik ga al sinds een jaar of 8 elk jaar naar de Historic Grand Prix van de Nuerbergring, en ik vermaak me daar elk jaar kostelijk.
Porsche (de fabriek) staat daar sinds een paar jaar met een grote afvaardiging. Verder is er allerlei oud spul te zien in de paddock en op het circuit, er wordt serieus geraced met oldtimers compleet tot oude F1 racers toe.
Dit jaar zat het weer af en toe een beetje tegen ( zie hieronder ) maar gelukkig is het meestal erg zonnig op die dagen.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
19 aug 2005 13:58 |
|
|
911-lover
|
Ik ben er niet geraakt daar ikzelf hier pas laat kon vertrekken. Er hadden zich een paar onerverwachte dingen tussen geslopen.
Dan heb ik de rest van de namiddag en avond maar de rit die al klaar was testgereden , en de verdere rit voorbereid.
Ik hoop tegen eind volgende week alles klaar te hebben tot in het detail
|
19 aug 2005 22:00 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
verslagje donderdag.. in spa
nou we hebben deze dag heel veel meegemaakt en het was super tot de laatste minuut.. ik kan niet alles hier neerzetten.. want alles wat ik zeg kan tegen me gebruikt worden..
enfin we zijn s`morgens samen vertrokken om half 6 met 4 porsche`s
zwarte targa van eric, gele 911 van manuel,gele rs van mijn neefjes, en wij met de 993,
nou s`morgen ingeschreven en we gingen na dat we de pitbox ingericht hadden meteen de baan verkennen..
aangezien wij nog nooit op sliks hebben gereden. en nieuwe remmen op de auto hebben hadden we toch de nodige rondjes nodig om de auto opnieuw te leren kennen. en wat een verschil die sliks.. pfffff
het eerste rondje met 150 de la rouge omhoog en de 4e al met 170 omhoog echt een super gevoelllll
nou het begon al meteen goed.. na 1 rondje viel david en pascal al uit met de rs.. start wel en 5 sec later viel die uit.. nou ff liggen klussen met kijkers.. en david had gevonden dat het de relaig was van de brandstof pomp.. dus hun konden weer verder..
eric had dan ook het probleem de banden liepen aan op het spatbord.. deze was al turbo breed.. maar met eric zijn methode stuk hout en een 5 kilo hamer. maakte hij hem nog breder.. deed pijn om te zien.. maar het was een kwestie van leven of dood.. ha ha ha
met komt er een man van de organisatie naar ons met de mededeling dat eric met de targa niet meer de baan op mog.. omdat hij een minderjarig kind het meegenomen.. nou hij heeft liggen jippie wie brugman.. en eerlijk ook gezegd dat we niet wisten dat je 16 jaar of ouder moest zijn om mee te mogen rijden. en dat ze zelfs een bandje om de pols hebben gedaan van het kind..
mijn broer was al weer de baan op.. maar kwam ook weer snel binnen hij had een lekke band gekregen en moest toch doorrijden.. tja band helemaal naar de filisteinen.. geen reserve sliks meer dan maar de profiel banden erop.. tijdens het erop zetten was de krik van de auto gevallen dorpel beschadigd tja kan gebeuren he waar gewerkt wordt.......
nou deze eronder laten monteren en weer door de baan op maar het was om kapot te blijven hij brak bij elke bocht uit.. toch maar ff kijken of iemand sliks heeft.
mijn broer op pad naar sliks.. en ik ff wat rond gelopen en heele leuke foto`s gemaakt.. heb zeker 5 a 6 kentekens met 911 op het einde gefotografeerd.. ik maak nog een foto van een 993 ik hoor een klap ik kijk achter me.. en ik zie dat er een autoambulance die er niet mocht staan de berg afrolde en zo met de koppling over de bumper en kofferdeksel heen schaafde.. gevolg bumper beschadigd kofferdeksel ontzet. bij de ruitenwissers deukjes die naar boven kwamen.. ik meteen foto`s gemaakt van de kar en de heele mooie 964 cabrio... ik meteen tegen onze groep verteld van wat ik net gezien heb.. ik ga nog naar manuell toe en zeg nog hij wil je geld verdienen.. er is net een autoambulance tegen een 964 aangerold.. met een flinke deuk in de kofferdeksel als gevolg... en zij die heb ik niet meer
met komt mijn broer met de sliks aangelopen.. ik zeg kom kijken wat er net gebeurd is.. hij kijkt me aan en zegt ja weet je van wie die auto is die is van manuell.... oeps... ff manuel erbij gehaald en idd het was de auto van zijn vriendin.. meteen gezocht van wie de ambulance is en hadden de eigenaar gevonden het was van een baas van de organisatie..
nou hij kon goed nl praten.. maar toen hij de schade zag begon hij frans te jippie.. en de baas zei nog jongens bekijk het jullie we zitten op een circuit en anders bel je de politie maar.. manuel zei nog doe normaal je bent toch wel verzekerd ja maar bekijk het je maar je zou zelf wel eronder zijn gereden... (de kar mocht er helemaal niet staan)
nou dat is mooi he meen dat het iemand was ook van de franse porsche club.
nou eric kwam erna binnen en had een olie leiding gescheurd 500 meter olie over de baan... das minder he...
nou was er nog een klant van manuel die onderweg was naar spa en had problemen met het alarm van de farrari. en stond in liege stil.. nou ik had hem nog de sleepkabel geleend van mij.. en 2.en half uur later kwam hij aan.. en zij je bent me een sleepkabel verschuldigd ik sleepte de farrari weg en reed een druk kruispunt over en zag een vrachtwagen niet.. hij ons wel in plaats van te remmen gaf de vrachtwagen gas en reed tussen de sleepauto en de farrari door.. gelukkig was de kabel niet blijven hangen aan een van de auto`s.......
nou verder ging alles goed.. en mijn broer liet mijn neef met 7 jaar race ervaring in de 993 rijden.. en ik reed met hem mee.. ik dacht dat ik kapot bleef.. op het laatse moment remmen.. vol door de bocht dat ik dacht hij moet nu gaan uitbreken.. ik had echt een adrenaline kick.. maar het was super totdat ie me langs de betonnen muur reed en de la rouge naar boven vloog met 190 km op dat moment.. had ik zoiets van we blijven alle 2 dood... maar het ging goed hij zij nog.. wil je nog een rondje ik zeg nee. laat nou maar ff iemand anders heb niet zo`n zin meer.... had je angst nee .. ik ook niet.. wha ha ha ha
nou eric die 2 uur heeft geprobeerd om de targa weer op de baan te krijgen is hem niet gelukt. en wou nog een rondje met de 993 mee met mijn neef achter het stuur.. en het was nog een paar minuten te gaan en dan was de baan gesloten.. hij kwam een paar keer goed langsgevlogen en weer de la rouge omhoog zonder te remmen de gek..
met komt die niet meer langs.. mijn broer zo ja die ligt eruit als het maar niks ernstigs is.. en de mensen in de pit zo van ik heb nog een dakje liggen voor je .. en ik een spatbord.. haha. daar kwam die dan de 993 met een treurige blik alweer de bumper... wat was er nou gebeurd hij zat al een rondje achter een 996 turbo gewoon een straat auto niet voor de race klaargemaakt.. hij wou hem inhalen met gooit de 996 hem het gat dicht vol de ankers in en nog ff lichtjes geraakt.. nou de bumper valt wel weer te maken... was wat gescheurd.. en lak beschadigd..
nou ik meteen naar de turbo gelopen en ik kijk in idd ook de achterbumperbeschadigd ik maak er nog een foto van en kijk naar de man naast me en wat meen je... is het toch de eigenaar van de autoambulance.. komt ie op hoge poten naar ons toe of we een schade formulier wouden invullen haha echt gebeurd he... wij zo hallo we zitten op het circuit.. wat verwacht je je tekent er ook voor.. zullen we de handtekeking erbij pakken.. ja maar ik vind het spijtig dat het zo moet gebeuren zegt ie.. wij zo haal je baas er maar bij dan praten we het uit met de ambulance en de turbo van hem.. ja nee dat ziet ie niet zitten en hij stond erop om de schade betaald te krijgen.. of we dan een ander kenteken wouden opgeven voor de schade.. ik zeg nog bel de politie maar. mijn neef ook jong wij zijn op de baan wat verwacht je..
als je een turbo kan betalen kan je ook wel een bumpertje betalen..
zo dat was in het kort zelfs.. de spa dag op donderdag..
het was een dag om nooit meer te vergeten..
foto`s volgen nog hou de persoonlijke album maar in de gaten..
m.v.g marco
|
20 aug 2005 12:05 |
|
|
horn
PF #57
|
ik moest het wel eerst 5x lezen voordat ik begreep wat je schreef , maar een hoop belevenissen... druk dagje geweest...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2005 12:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
En geen letter limburgs dialect.
Leuk verslag anyway, met plezier gelezen, hoop wel dat je niet auto rijdt zoals je schrijft.
|
20 aug 2005 16:08 |
|
|
rufie
|
|
20 aug 2005 16:51 |
|
|