Auteur |
Bericht |
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Nieuwe auto voorstellen......
Vanaf 2007 lid van PorscheForum en 2 Porsches Carrera S gehad, time for a change. En dat is een 997 GT3 MK 2 geworden. Een beest van een auto en het geluid dat er uit komt.... Dat vraagt om opnieuw voor te stellen. Bij deze. Foto's in mijn album.
|
03 aug 2014 15:05 |
|
|
bully
|
Re: Nieuwe auto voorstellen......
Mooie bak Gefeliciteerd.....
|
03 aug 2014 15:29 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Nou dat doe je goed! Congrats
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
03 aug 2014 15:44 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Altijd stoer, zo'n gt3! Veel plezier ermee.
|
03 aug 2014 15:52 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Zo... Mooi hoor, iets om trots op te zijn! Gefeliciteerd
|
03 aug 2014 18:08 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Gaaf zeg, die grote tekst op de vleugel. Prachtige auto!
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
03 aug 2014 19:31 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Wow coole P. Welkom terug dan maar
|
03 aug 2014 19:44 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Mooi 'weapon of choice'
|
03 aug 2014 21:08 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Gefeliciteerd. Schitterende kleurencombi!
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
03 aug 2014 21:17 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Mooie GT3. Gefeliciteerd met je keuze
|
03 aug 2014 22:24 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
997 GT3, er is gewoon geen betere. Mooie keuze
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
03 aug 2014 22:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Brute kar! Enjoy!
Hoe ervaar je zelf het verschil met de S'en?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 aug 2014 23:02 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Black Beauty
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 aug 2014 0:11 |
|
|
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Ik heb hiervoor een 997S mk1 gehad en daarna een 997S mk2 met PDK. Die PDK vind ik geweldig, maar handschakelen in de 997 GT3 is ook weer leuk. Grote verschil tussen de S'en de GT3 zit hem het feit dat ik een 997S een nette auto vind die makkelijk door een ieder te rijden is. Geluid blijft redelijk binnen de perken. En ook in de stad of in een file kan je er, mede door de PDK, prima mee uit de voeten. De GT3 is veel extremer, bij het stationair draaien alleen al trilt en beweegt de auto, je voelt de power die erin zit. Bij het rijden stuurt dat hij aanzienlijk strakker, bochtensnelheid is hoger. De besturing is veel directer, veel meer een 'kart' gevoel dan in een 997S, die was wat softer. Bij hogere snelheid is de GT3 rechtuit rijdend minder 'zoekend' (kenmerkend voor de 911), de GT3 ligt strak op de weg. En de beleving binnen in de auto is intenser; er komt, zeker bij voluit gas geven, een geluid uit de motor en uitlaat, gewoon verslavend. Eind augustus staat er weer een Sportfahrertraining Nürburgring Nordschleife op mijn programma, georganiseerd door de Porsche Club Bodensee-Oberschwaben. De Nordschleife is dan exclusief beschikbaar voor de Porsches, als je je daarvoor ingeschreven (en betaald) hebt via de genoemde Porsche Club Bodensee. Kan dit een ieder aanraden, je leert de Nordschleife op deze wijze onder professionele leiding van onder meer Porsche fabrieksrijders goed kennen. En half september sta ik weer op de deelnemerslijst van de Porsche Sports Cup, PZ Trophy op het circuit van Spa-Francorchamps. Vanaf 2007 heb ik met 997S-en regelmatig aan de Porsche Sports Cup deelgenomen, meestal als enige Nederlander Nu voor het eerst met de GT3 op het circuit, ik kijk er naar uit en zal nog laten weten hoe dat bevalt.
|
04 aug 2014 21:35 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Geweldig gave auto! Leuk ook die ervaringen!
|
05 aug 2014 10:24 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Gefeliciteerd Ark, erg mooie wagen. En de voorgeschiedenis is ook al fraai. Veel plezier ermee, en tot op de Rotterdamse wegen dan maar!
|
05 aug 2014 11:36 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
05 aug 2014 12:06 |
|
|
Blauwe Blazer
|
The Max Veel ermee!
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
05 aug 2014 18:21 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Mooie auto! Het zijn idd net karts ja Merk jij ook dat bij voluit accelereren de neus wat licht wordt 'zoekerig' ?
Laatst bijgewerkt door Post911 op 06 aug 2014 9:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 aug 2014 1:43 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Complimenten, dat ziet er goed uit
|
06 aug 2014 8:24 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
_________________________________________ Less is more !
|
14 aug 2014 11:51 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Welkom terug Ark Ben wel benieuwd hoe was het .
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
14 sep 2014 8:01 |
|
|
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Zoals toegezegd hierbij wat indrukken van mijn deelname aan de Porsche Sports Cup op 13 en 14 september 2014 op het circuit van Spa Francorchamps. Na 6 jaar deelname in de categorie Drivers Cup met een Carrera S, nu voor het eerst in PZ Trophy met de GT3. In beide categorieën wordt met een 'straat' Porsche (GT3 Cup auto's niet toegestaan) en natuurlijk wordt een en ander op een zeer degelijke, duitse manier georganiseerd en alles volgens de FIA reglementen. De Drivers Cup, waar ik de afgelopen 6 jaar in meedeed in mijn Carrera S is de instapcategorie, en daar kon ik heel aardig meekomen. De wedstrijden worden officieel verreden in de vorm van een regelmatigheidswedstrijd, ivm de verzekering. Maar ondertussen, gewoon op het maximale over het circuit met maximaal 25 tot 30 Porsches in deze series. Afgelopen zaterdag en zondag dan voor het eerst in de hogere categorie met de GT3 (in categorieën daarboven kan je niet meer met een 'straat' Porsche deelnemen en kom je in de GT3 Cup auto terecht). Wel heb je voor deelname in de PZ Trophy een EU racelicentie nodig, en die heb ik. Het weer was prachtig, maar ik moet eerlijk bekennen dat ze me de eerste trainingen het snot om de oren reden. Er wordt duidelijk aanzienlijk harder gereden dan in de Drivers Cup en allemaal in GT3's, GT2's en de RS varianten daarvan. Ik had de pech dat ik in het begin een aantal keren van de ideale lijn moest afwijken, waardoor er veel rubber (marbels) onder mijn banden kwam en de auto erg onstabiel werd met name in de bochten. Hoge rondetijden tot gevolg. Een ander nadeel was dat ik onder mijn GT3 nog gewone Michelin banden heb zitten en geen Michelin Sport Cup banden (dat komt nog). Gewone Michelin banden zijn onder een GT3 eigenlijk niet geschikt voor circuitgebruik. Aan het einde van de tweede dag had ik de zaak meer onder controle en liepen de rondetijden ook terug. Tsja, hoe rijdt zo'n GT3 dan op het circuit? dat is absoluut kicken. Het rijden in een GT3 is niet te vergelijken met het rijden in een Carrera S. Het rijdt zeer strak, niet zweverig in de neus op hoge snelheid en zeer strak de bochten door. Ik heb vanuit de auto filmopnamen gemaakt, moet de film nog bewerken, maar zal over een paar weken het Youtube adres publiceren. In mijn foto album heb ik 2 foto's gezet.
|
19 sep 2014 10:12 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
De wedstrijden worden officieel verreden in de vorm van een regelmatigheidswedstrijd, ivm de verzekering
leg eens uit hoe zit het met de verzekering dan . Hoe handelen de verzekeraars bij schade of letsel .
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
19 sep 2014 10:53 |
|
|
Ark
991 GT3Rotterdam
|
ik heb een aparte voorwaarde in mijn verzekeringspolis waarin staat dat de dekking niet beperkt wordt in binnen of buitenland bij het deelnemen aan regelmatigheidsevenementen en rijvaardigheidstrainingen.
|
19 sep 2014 18:09 |
|
|