Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:40

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Drama 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Drama
Vroeger vond ik de Ssang yong Rodius zo'n beetje de lelijkste auto die rondreed maar een i3 wint het op dat gebied.

18 sep 2014 12:15
Profiel
PorscheForum Junkie
:popcorn: ...

18 sep 2014 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Danny K schreef:
Moest mijn 911 toch even flink op zijn staart trappen om de eerste meters aan te haken. Boven de 80 KM is het geen partij meer.

Bedoel je met de 991? Dat vind ik dan wel een flinke prestatie (van de i3).

18 sep 2014 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C4 Blauw
Rhoon
Was met de 991.
maar hij stond niet naast me bij het verkeerslicht maar voor me.
Ik was toch wel enigszins verrast over de acceleratie van de i3.

18 sep 2014 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
ehhh tja je moet wel je best doen hé

specs i3

Performance
Top speed fully electric in km/h 150
Acceleration 0–100 km/h in s 7.2
Elasticity 80–120 km/h in s 4.9

18 sep 2014 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
als je in je i3 voorbereid op vol gas ja dan ben je in de 911 te laat...
911 zit toch wel onder de 6 sec...

18 sep 2014 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C4 Blauw
Rhoon
Wat een beetje het “probleem” is met rijden in een P.
Veel mensen denken hee leuk een P, even checken of mijn wagen die P kan bijhouden.

Zelf ga je niet bij elk verkeerslicht als een malle op het gas.

18 sep 2014 13:02
Profiel
Moderator
PF #57
ooit de bocht A1-A6 ri Lelystad vanuit Amsterdam met de 964 losgereden door een Opel Zafira OPC met kinderstoeltjes en van die groen-geel-rood-blauwe kinderstickertjes op de ruiten... :shock: ri NPC slalom. En op de terugweg afgedroogd door een Nissan Skyline op NOS. Alsof ik achteruit reed :twisted: Maar de mijne was het mooist... :mrgreen:

18 sep 2014 13:04
Profiel
993 4S
Pas nog een Fiesta op de NS...

18 sep 2014 13:08
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Al eens een paar postjes geplaatst over die koolstofborstel-loze ( :roll: ) ('Brushless') electromotoren: als je er maar een groot genoeg LiPo accupakket aanhangt, is de kracht onvoorstelbaar groot! Maar ja, we rijden ook niet met raketmotoren rond......
Die accupakketten moeten geproduceerd worden (=zeer milieubelastend), en erg vaak gevuld worden (=ook weer zeer milieubelastend).
Over een paar jaar rijden we allemaal in elektrische auto's rond, en zullen dat gewoon wegwerp-producten zijn, niets meer, niets minder.
De techniek (o.a. de flat 6) die wij hier ode en lof toezingen......zal als kunst de toekomst in gaan.

18 sep 2014 13:10
Profiel
993 4S
99% vd autos zijn al wegwerp producten.

18 sep 2014 13:25
Profiel
Neppert
Neppert
99% van de producten zijn wegwerp producten.....

18 sep 2014 13:30
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
99% van de producten zijn wegwerp producten.....

Behalve afhaal chinees :mrgreen:

18 sep 2014 13:44
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Het is een nieuwe dimensie in autorijden inderdaad....

18 sep 2014 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
lindemans schreef:
Het is een nieuwe dimensie in autorijden inderdaad....

Reden temeer om de lufties te koesteren. So war es einmal... :cheers:

18 sep 2014 21:51
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Danny K schreef:
Zelf ga je niet bij elk verkeerslicht als een malle op het gas.

Oh, nooit geweten... :mrgreen: :drive:

18 sep 2014 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Heb naast de lufti's een Volt als DD van het werk. Dat ding scheelt me 500 euro per maand netto tov een leuke Audi of iets dergelijks, kunnen de lufti's prima van betaald worden :mrgreen:
. Die volt heeft bergen koppel en is van 0-70 erg rap. Menig BMW tanden op stuk gebeten. Echter het is een vervoermiddel van A naar B. Doet wat het moet doen. Emotie nul, rechtuit prima, rotonde drama.

Het oude spul daarentegen is 1 brok emotie en bezorgt me lach op het gezicht. Is er iemand anders sneller met een Duracell i dont care, qua looks en fun niet te verslaan zo'n elfer. Ook niet qua sound :-)

19 sep 2014 0:36
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Sowieso is het hebben van "een snelle auto" tegenwoordig helemaal niet zo spannend meer. Zo'n beetje alle middenklassers halen dik over de 200 (veel zijn al begrensd op 250) en ze zitten allemaal wel (ruim) binnen een seconde of 8 op de 100. En dan te bedenken dat de mogelijkheden om dat soort snelheden te halen met de jaren alleen maar kleiner zijn geworden: zelfs in Duitsland. Dus wat doet het er nog toe of je "supersportscar" in 4.2 seconden op de 100 zit, terwijl de VW Polo van de buurvrouw bij wijze van spreken niet meer dan een seconde meer nodig heeft? En wat doet het er toe dat je met je Daihatsu Dildo of je Kia Clitoris turbo GTI een BMW hebt verslagen bij het stoplicht? Allemaal theoretische waarde. Voordat je in zijn twee zit, sta je toch in de file.

Vroeger.... (zei de oude man) - betekende het nog wat als je de 200 kon doorbreken.

Anyway: tegen die achtergrond vind ik elekrtisch rijden wel best. Als die dingen niet zo belachelijk duur waren geweest, zal ik allang in een Tesla Roadster.

19 sep 2014 3:18
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Anyway: tegen die achtergrond vind ik elektrisch rijden wel best. Als die dingen niet zo belachelijk duur waren geweest, zat ik allang in een Tesla Roadster.

Als geld geen rol zou spelen dan ging ik liever voor de BMW i8 dan de Tesla Roadster. Die vind ik dan toch wel een stuk mooier.
Of de Tesla S P85 Performance. Die is dan ook nog wel prima te doen als gezinswagen.

19 sep 2014 6:14
Profiel
911 3.2 Carrera
Met een beetje vlotjes rijden leg ik het tegen de meeste auto's af, zeker ook diesels met korte tussen sprints om bijv. in te voegen.....en dat is nu eenmaal vooruitgang daar waar de mijn oude gebakje 'stil' staat.

Met alle controles en verkeersremmende maatregelen is het bij mij: Go with the Flow.

Alleen afgelopen zondag op de A31 even hem uitgelaten toen ik op weg was naar Bad Bentheim, denk je dat het snel bent maar d'r kwam toch een 335i gezinsuitvoering me nog met gemak voorbij... :mrgreen:

Iig ik ben met de mijne tevreden...en wat alle anderen er van vinden zal me worst zijn.

62550

19 sep 2014 9:20
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Wat leuk een topic over mijn i3 :ba: :cheers:

Ik ben de eerste die het zeg, hij is niet mooi en ziet er raar uit. Maar....hij rijd echt fantastisch en trek lekker op. Het is dé perfecte auto voor de randstad. Kleine draaicirkel, super interieur met ditto geluid. Als daily commuter kan je geen beter auto hebben en met 7% bijtelling kan ik mijn Porsche hobby beter financieren...

Maar snelheid is lang niet alles, bij mij staat snelheid vrij laag op de lijstje van belangrijke kwaliteiten van een auto. Ik heb ook recent een snelle 997 voor een trage 964 geruild omdat ik graag weer lol wou hebben (Lol staat trouwens bovenaan mijn lijstje :D ). De autowereld is bezig te obsederen met snelheid en wegligging. Alle wagens moet op de Nordschleife getest zijn en sneller zijn dan de concurrent. De resultaat is rete snelle circuitautos met knetterharde ophanging die super saai/vervelend zijn om te rijden op publieke wegen. Geef me maar een 911 die heel erg zijn best doet en toch door een nieuwe GTI'tje worden weg geblaas. Ik weet zeker dat ik meer lol heb in de bochten.

In kort, beleving en lol heeft weinig met snelheid te maken :drive:

Laatst bijgewerkt door Johann op 19 sep 2014 10:47, in totaal 1 keer bewerkt.

19 sep 2014 10:04
Profiel WWW
Neppert
Neppert
Johannvb schreef:
De autowereld is bezig te obsederen met snelheid en wegligging. Alle wagens moet op de Nordschleife getest zijn en sneller zijn dan de concurrent.

Tja....past helemaal in de maatstaven van de hedendaagse maatschappij.
Baas boven baas is waar "we" prat op gaan toch!!

19 sep 2014 10:10
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
..... En op de terugweg afgedroogd door een Nissan Skyline op NOS. Alsof ik achteruit reed :twisted: Maar de mijne was het mooist... :mrgreen:

Pssttt .... Nissan?! Afbeelding :idea: :lol:

@ Giulia: Style is never out of fashion inderdaad! :wink:

Drama indien een electrische auto sneller blijkt te zijn dan jouw Porsche? Echt niet! Een Porsche is wat mij betreft veel meer dan alleen snel(heid).

19 sep 2014 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Wat een topic dit zeg. Porsche bezitters worden ingehaald door een jippie middenklasser en zeggen dan ineens dat het hun niet om de snelheid gaat, WHAAAAH :roll: :wink:

Beetje schijnheilig dat geleuter over de snelle moderne auto. Bijna alle auto merken en modellen zijn leverbaar met een klein motortje, kiezen we toch voor een 335d ipv voor een 318d.

19 sep 2014 10:49
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Franz schreef:
Ik heb het ook niet over het praktische. Want 35 km actieradius is namelijk ook niet praktisch.

Even voor de duidelijkheid 130 km actieradius (+ extra 130 km met range extender...dus eigenlijk hoef je niet op te laden :idea: ). Het is zeker geen 500 km op een tank als de 964, maar praktisch is het wel :salut:

19 sep 2014 10:56
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende