Auteur |
Bericht |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
 Re: Wiite rook: Cayman 981 2.7 PDK
Omdat het kan! 
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
18 sep 2014 7:04 |
|
 |
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
 Re: Wiite rook: Cayman 981 2.7 PDK
Cayman GTS lijkt me een ideaal b-weg scheurijzer. en een 2.7 base vs 3.4 GTS is écht wel een heel verschil; alleen al vanwege het grotere koppel! go for it! (and share the pictures  )
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
18 sep 2014 10:51 |
|
 |
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
 Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Ik snap de genoemde verschillen wel. Maar, als je dan blijkbaar wel waarde hecht aan extra punch, waarom dan niet in eerste plaats een 3.4 S gekocht? Of is dat iets wat je achteraf bent gaan missen?
Ik moet zeggen dat ik niet de exacte verschillen weet, maar heb het gevoel dat een GTS een S met wat suede-opties is in combinatie met sport onderstel? Dus eigenlijk soort van uitrustingpakket. Niet dat het niet mooi of begeerlijk is, dat is het zeker wel. Maar het is geen R of GT3-achtige variant van de Cayman.
Dus stel dat je een 981 3.4S bezit, is dan de overstap naar een GTS meerwaarde?
|
18 sep 2014 19:11 |
|
 |
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Goede vragen Jeff! Gezien het prijsverschil tussen een S en een GTS en de neiging er altijd een aantal opties bij te kiezen bij een S die de GTS standaard heeft is het voor mij een no brainer als je die keuze hebt om nu een GTS te kopen. Wat me een jaar geleden bezielde laat ik in het midden. Wat ik er wel over kwijt wil is dat ik toen meer verstand had en nu meer emotie...... Daarmee is tevens gezegd dat het heerlijk en verstandig is in mijn huidige 2.7 te blijven rijden. Spannender wordt het met een GTS. Overigens: er is (nog) geen deal en er zal nog heel wat moeten gebeuren wil het zo ver komen. Dromen is al wel leuk. Quote niet nader te noemen (non sales) medewerker van niet nader te noemen P-dealer: 'de Cayman GTS is met de 991 GT3 het beste dat Porsche momenteel te bieden heeft qua performance'. I rest my case....... 
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
18 sep 2014 19:43 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Om de discussie op gang te houden hier twee totaal verschillende zienswijzen. Eerst de hardcore sportwagen liefhebber Steve Sutclife (die zo'n beetje elke (super)sportwagen die er is gereden heeft) en daarna een wat meer nuchtere "moneywise" kijk op de GTS. http://www.youtube.com/watch?v=fxXrDIevmlYhttp://www.youtube.com/watch?v=LtiWAGHG7MwDoe mij maar een GTS met sportonderstel en handbak! 
|
18 sep 2014 22:28 |
|
 |
jeff_911
|
Die filmpjes maar thuis bekijken dan. @Porcay: Je hebt destijds gelukkig wel je emotie laten spreken bij de kleuren combinatie! Dus gelukkig niet helemaal laten leiden door ratio. Kan je trouwens nog interieur kiezen in een GTS? En wat voor exterieur kleur zou je nemen? Het is een auto die best goed een mooie kleur kan hebben, maar aangezien je hem als daily gebruikt, toch meer incognito in zwart? Hou ons in ieder geval op de hoogte als je met de configurator gaat spelen!
|
19 sep 2014 10:19 |
|
 |
skeijmel
|
die Steve Sutclife is in die review even iets te over enthausiast. het klopt wel voor dat geld in die prijsklasse is het de beste sportwagen, motorgeluid en wegligging. maar wacht toch maar ff op de "cayman gt4" dat wordt het betere werk 
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
19 sep 2014 17:18 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Porcay weg met die ratio en gewoon op gevoel gaan man, groot gelijk 
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
19 sep 2014 21:36 |
|
 |
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Beide bekend en mooi om te zien! Mind you : PDK kost in Engeland extra, maar levert in Nl. een korting op. Het enthousiasme van beide is voor mij bevestigend: in Nl. situatie is GTS een no brainer! Qua kleur ervaar ik nog meer weerstand dan qua initiatief zelf. Mijn idee is nu agaatgrijs, met zwarte velgen en accenten (geen chroom aan buitenkant) met standaard zwart GTS leer/alcantara interieur.  Volgens mij wordt dat een hele stoere combi, die ook verkoopbaarder is dan dat schitterende blue of carmijnrood. Belang daarvan is dat 18 maanden mijn maximum lijkt te zijn met een auto......
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
19 sep 2014 21:38 |
|
 |
DennisvdB
|
Carmine, carmine, carmine Kom op, is die kleur leverbaar voor de lekkerste Cayman, kies je voor veilig! http://youtu.be/K9hzE3EQcbkHier een hele koele blauwe met 20" Karrenwielen en PCCB 
|
19 sep 2014 21:55 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Ik denk dat de GT4 behoorlijk wat duurder zal zijn dan de GTS en ik vraag me af of hij voor 2016 leverbaar is. Denk niet dat Porcay zo lang kan wachten. Als dd lijkt hij me ook niet echt heel geschikt. 
|
19 sep 2014 22:30 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Koop dat ding nu maar dan ga ik over twee jaar op zoek naar een leuk, grijs tweedehandsje. 
|
19 sep 2014 22:33 |
|
 |
Porcay
|
Gaaf zeg dat blauw! Laten we de kleurendiscussie starten Terwijl de dealer wacht totdat ik een volgende zet doe en ik wacht tot hij een volgende zet doet  kunnen wij het hebben over in- en exterieurkleuren. Ik vind agaatgrijs oprecht mooi. Hoogglans zwarte accenten, spoiler, diffuser, zij inlaten, spiegel onderkant, koplampsproeier en de wielen maken het wat mij betreft een heel gaaf plaatje. Als dd erg geschikt, want rustig. Verder gewoon mooi en best bijzonder denk ik. Interieur zwart leer/alcantara is voor zo'n auto volgens mij ook de goede combi. Er zijn natuurlijk alternatieven en daar sta ik open voor, behoudens voor rood (mevrouw P en P zelf hebben ooit een rode total loss gereden en m.n. voor de misses heeft dat tot een verbod op rood geleid  ). Wat mij betreft sta ik open voor suggestie, bij voorkeur met plaatjes Ps is er meer bekend van die prachtige blauwe?
|
20 sep 2014 9:10 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Als ik een nieuwe Cayman GTS zou bestellen, zou ik blauw of rood kiezen met een sterke voorkeur voor blauw.  
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
20 sep 2014 11:47 |
|
 |
jeff_911
|
Dat is echt mooie kleur! Wel boven het maaiveld uitsteken, maar niet zo flashy als rood. 
|
20 sep 2014 13:03 |
|
 |
Porcay
|
D blauwe die Dennis plaatste begint te beklijven...... Goede kandidaat tov huidige keuze. Wat me opvalt is dat deze GTS geen exterieurpakket heeft (geen hoogglans zwarte spoiler en luchtinlaten). Is bekend of dat bewust is? Staat best goed zo, vraag me alleen af hoe die elementen in hoogglans zwart zouden zijn. Benieuwd naar reacties en suggesties. Overigens vind ik deze 20-inchers prima passen bij deze kleur en heb daarbij geen behoefte nog zwart te laten spuiten. 
|
20 sep 2014 19:35 |
|
 |
DennisvdB
|
Porcay, u vraagt, wij draaien!     Eigenaar heeft ook nog een BMW 1M, ook een beest van een auto. Hier zijn vergelijk: -Gas response GTS fenomenaal, 1M is goed maar no match -Stuurrespons 1M fenomenaal, GTS zeer goed, maar wel trager, met name de eerste stuurbeweging die je maakt is de 1M meer bij de les -De achterzijde vering GTS is ietwat week t.ov. de 1M (ik had dat reeds genoemd in mijn verslag dd 26-10-2013) ik kan het wederom bevestigen, er zit meer beweging aan de achterzijde, maar ook in rol en duikgedrag is de GTS ietwat onrustiger, de JRZ-RS 1 set onder de 1M is robuuster en laat minder tot geen rol en duikgedrag toe. -Remmen GTS niet normaal, 1M erg goed -Geluid GTS met farting all over is een genot voor het oor, of de omgeving d`r wat van vindt is minder boeiend :tooth: -PDK vs HB; beide hebben voor- en nadelen, maar je kan niet fout gaan met deze PDK bak, snel, niet normaal zo snel, korte 6 verzetten, 7e overdrive die in het geheel niet oproepbaar is in sport+, het past weergaloos bij de motor (ik denk weer aan de HB E92 M3 die absoluut beter was met een ///M-DCT) hier ook , ik denk dat men toch spijt krijgt van een HB, ook al is het meer betrokken, maar die past niet zo mooi als de PDK IMHO, maar goed, choose your poison......  Aan de ander kant is de 1M HB , met stip, de beste BMW HB voor mij, de F8X M3-4 heeft daar nog weer een door ontwikkelde versie van die moet echt wel subliem zijn. (Met de kennis van nu zou ik voor de turbo wellicht eerder een HB kiezen, voor een atmo blok eerder een PDK, bij een atmo blok liggen de bak verhoudingen toch kritischer IMHO) -Stuurwiel 1M prettigger, GTS tikkie dun/iel
|
20 sep 2014 20:36 |
|
 |
DennisvdB
|
Oooof: Mexico Blue  Wat een kleur! 
|
20 sep 2014 20:56 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Ik hou erg veel van deze twee Lamborghini kleuren. Als ik ooit weer een nieuwe Porsche koop dan laat ik hem mischien wel in een van deze twee kleuren spuiten. Giallo:  Arancio:  Geweldige kleuren voor een sportwagen!
|
20 sep 2014 22:02 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
20 sep 2014 22:14 |
|
 |
Porcay
|
Donderdag weer een dealer bezoeken, voor een tweede aanbod. Ga nu voor saffierblauw met Carrera Classic velgen, geen exterieur pakket of spuiten koplampsproeiers. Zal me benieuwen (blijkbaar gaat het te goed met Porsche; verkoop is weinig actief  of zouden ze geschrokken zijn van wat ik als inruil verlang  )
|
21 sep 2014 14:17 |
|
 |
jeff_911
|
Waarom zouden ze ook, je verkoopt hem je zelf al! 
|
23 sep 2014 18:54 |
|
 |
Porcay
|
Hoor ik belangstelling? Even serieus; specs zijn bekend, 18.500 huidige kilometers, prijs n.o.t.k. (doe eens een voorstel; eind juni 2013 was de aanschaf tegen de €90k). Vooropgesteld dat ik iedereen wat gun ben ik ook van de makkelijke deal zonder gedoe (inruil dus). Voel je dus niet bezwaard als je geen interesse hebt! O ja: auto is altijd met de hand gewassen 
|
23 sep 2014 21:11 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Ik denk dat je er bij de garage niet meer dan 52K voor terug zal krijgen...
|
23 sep 2014 21:19 |
|
 |
jeff_911
|
@Porcay: Ik bedoelde het zo niet, maar dat jij jezelf al zo aan het overtuigen bent om een GTS te kopen dat de verkopers geen moeite meer hoeven te doen! Overigens geen interesse, maar dat heeft niks met de auto te maken. Zoals je wellicht hebt gelezen in ander topic ben ik stappen aan het zetten om andere baan te bemachtigen en daarna evt de stap van (tijdelijk) in de Alpen wonen. Afhankelijk van het financiële plaatje zal ik de mijne dan wellicht ook te koop aanbieden om geld vrij te maken voor Alpen funpakket: Pick-up, Mountainbikes, splitboard, back country sneeuw uitrusting, klettersteig uitrusting, supermotard....... Ja, ik heb wilde plannen, haha.  @Mbembe: 42% afschrijving in t eerste jaar en 3 maanden?
|
23 sep 2014 21:44 |
|
|